Hallo allemaal, Sinds een aantal maanden loop ik bij de gynaecoloog voor tussentijds bloedverlies. Ondertussen wil ik ook al bijna een jaar zwanger worden, wat nog steeds niet gelukt is. Het tussentijds bloedverlies is hiervan waarschijnlijk een belangrijke oorzaak. Ik liep bij een gewone gynaecoloog omdat het probleem los van een uitblijvende zwangerschap al vervelend genoeg is en zeker niet normaal. Uiteindelijk is er lichamelijk niets raars ontdekt. Ik heb een primolutkuurtje gehad om mijn hormonen te resetten, maar ook dat heeft niet mogen helpen. Omdat ik in juli lang genoeg bezig ben met zwanger worden, kan ik dan naar de fertiliteitsarts. Ik vraag me af wat voor mij de oplossing in de MMM kan zijn en ben daarom op zoek naar meiden met een soortgelijke ervaring/probleem. In het kort mijn verhaal: Ik heb een redelijk regelmatige cyclus (tussen 24 en 30 dagen) met een eisprong die ik d.m.v. temperaturen en ovulatietesten heb kunnen ontdekken. So far so good . Dan het probleem: ik verlies veel bloed en bruine troep tussen de menstruaties door, waar op zich wel ergens een patroon in te herkennen valt. Na mijn menstruatie (van zo'n 7 dagen) is het 1 of 2 dagen rustig waarna het bruinverlies weer inzet om over te gaan tot echt bloedverlies waarbij ik maandverband nodig heb. Dit houd vaak een paar dagen aan, wordt vervolgens weer minder en dan gaat het in de 2e helft van de cyclus weer een paar dagen goed en wordt het ongeveer een week voor NOD weer rommelig tot de menstratie weer doorzet. Al met al zit ik zo 3 van de 4 weken in de bruine troep/bloed. Wie herkent dit probleem en is toch uiteindelijk zwanger geraakt? Was dit op een natuurlijke manier gelukt of m.b.v. de MMM, en wat voor hulp heb je dan gehad? Of zijn er meiden die het probleem herkennen, maar ook net als ik nog niet zwanger zijn? Ik hoop dat er meiden zijn die hun ervaringen met mij willen delen. Alvast bedankt! Groetjes, Pien
Dat bloedverlies voor je eisprong, maar na je ongi is wel bijzonder, maar dat bloedverlies na je eisprong maar voor je ongi is een veel voorkomend probleem. Hier zijn in ieder geval goede oplossingen voor te vinden.
Ik had dat probleem toen ik aan de pil zat, maar dat was weg toen ik ermee stopte. Vreemd... Heb je zo onderhand geen bloedarmoede? Ik had dat nl wel na een jaar zo veel ongesteld zijn. Nu heb ik wel PCOS maar dat heeft niets met het bloedverlies te maken. Maar heb wel een korte lutheale fase. (periode tussen eidprong en menstruatie). Gebruik daar Utrogestan voor en dat werkt erg goed. Ben benieuwd wat ze voor je kunnen doen!! Hopelijk snel iets, want dit is niks! Succes meid.
Hoi Pien, Het lijkt me inderdaad verstandig om de mmm in te gaan, aangezien zeker dat bloedverlies voor je ei best raar is. Het is onmogelijk zo te zeggen wat de oorzaak zou kunnen zijn van dat bloedverlies, kan met hormonen te maken hebben of onondekte endiometrose, etc. Maar er is vast iets aan te doen! Ik heb zelf wel altijd veel last van rommel tussen mn ei en menstruatie. Dat kan bijvoorbeeld liggen aan te lage progestron niveau's al dan niet als gevolg van minder goede eisprongen. Vaak krijg je hier pillen (utrogestan) of spuiten (pregnyl) voor. Ik heb uiteindelijk utrogestan gebruikt -zonder dat het mocht van mn arts in het ZH, maar da's weer een heel ander verhaal ...- en dat hielp enorm (alle rommel was weg ) en ik ben nu zwanger. Ik hoop dat je snel meer duidelijk hebt en natuurlijk snel zwanger wordt!!
Pien, heel herkenbaar hoor al die tussentijdse bloedingen! Ik ben er ook eentje van Sowieso altijd standaard circa 1 week na de eisprong tot aan de ongi (en dan nog eens 5 dgn ongi ofzo) en heb het ook wel ns voor de eisprong gehad. Dat was dan bruinverlies en kon ook echt wel veel zijn. Ook bij mij nix lichamelijks gevonden. Alles functioneerde prima, hormoonwaarden allemaal op peil en tijdens alle testjes bij mij toch maar even mn mannetje's zaad gecheckt; erg slecht Uiteindelijk hebben we ICSI gedaan en ben daar meteen door zwanger geraakt waaruit dochtertje Sophie is geboren. Na de bevalling had ik het weer, die bloedingen dus ook een bevalling heeft nix gereset... Cryo-poging is mislukt maar mocht wel aan de utrogestan vanwege dat vroege bruinverlies. Poging is helaas mislukt maar had geen bruinverlies. Weer een verse ICSI poging later, en zie banner, nu weer zwanger. Mijn tussentijdse bloedingen veroorzaakten dus niet dat we niet zwanger konden worden. Kwam echt door manlief's zaad. Verder blijkt wel dus uit mijn verhaal dat je zwanger kan worden, als je tussentijdse bloedingen hebt. Succes!
Bedankt voor jullie reacties meiden! Fijn dat er toch wat soortgelijke verhalen zijn met goede afloop. Het bloedverlies voor de ongi had ik inderdaad wel meer gezien hier op het forum. Dus mocht dat een probleem zijn, kan daar blijkbaar wel wat aan te doen zijn, dus dat is fijn te lezen . Of er een lichamelijke oorzaak is, is onderzocht d.m.v. 2 echo's en een hysteroscopie. Hier is niets bijzonders gezien... dus geen endometriose of PCO vastgesteld. Wel verdikt bm slijm in 2e helft cyclus. Toch hebben 2 verschillende gyns verklaard dat het geen zin had om mijn hormoonwaardes te controleren terwijl ik toch echt denk dat daar de oorzaak ligt... Ik denk dat als ik bij de fertiliteitsgyn kom dat het dan wel weer aan de orde komt. Daarvoor zal ik dus nog ff gedulde moeten doen. Overigens mijn man zijn zaad is een aantal maanden geleden wel getest, omdat we daar aan twijfelden omdat hij als kind geopereerd is aan niet ingedaalde ballen, uitslag was goed. Ben blij te lezen dat een aantal van jullie dus wel degelijk zwanger is geraakt met tussentijds bloedverlies. Dat geeft weer wat hoop . Het bloedverlies rond mijn eisprong is misschien nog het vervelendst, althans de gyn zei dat zaadjes niet van bloed houden en dat dat dus een zwangerschap ook kan tegenwerken. Maar volgens mij zijn er ook wel aardig wat meiden met zgn ovulatiebloedingen en die toch ook zwanger zijn geraakt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit en daar moet ik me dan nog maar ff aan vasthouden .
Pien, een fert arts zal zeker hormoonwaarden willen prikken. Dag 3 om fsh te bepalen en circa 1 week na evt eisprong om progesteron te bepalen. Je man's zaad zal wel weer gecheckt worden want ze willen hun eigen uitslagen, zeker gezien de voorgeshiedenis van je man. Het gebeurt wel ns dat de huisarts het zaad goed vindt terwijl de fert arts daar anders over denkt...
Dankje Sophie. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar ik ga er maar van uit dat we in juli de MMM ingaan. Ik kan me voorstellen dat het zaad dan ook nog eens gecheckt moet worden. Want het enige wat we weten is dat het 'goed' is, volgens de huisarts, meer niet, geen waardes ofzo. Maar bedankt voor je opmerking, ben ik alvast wat voorbereid.