Hallo, ik zit in mijn eerste ronde met chlomid. Dit was al een beetje een rare ronde omdat het eerst leek aan te slaan toen weer niet en toen weer wel. Op dag 21 was mijn eitje 18 mm en uiteindelijk op dag 27 pas een positieve ovulatietest. Nu heb ik vanmorgen mijn progesteron laten prikken en deze was maar 4.1. Veel te laag maar de assistente kon me verder niet zoveel vertellen en de gyn kan ik donderdag pas weer bellen. Weet iemand of ik een zwangerschap deze ronde nu wel kan vergeten of dat er nog een beetje hoop is?
Als je progesteron 4,1 is, dan betekent dat dat je geen/geen goede eisprong hebt gehad. De waarde moet minimaal 20-30 zijn als je een week na de eisprong zit. Geen eisprong betekent dus ook geen zwangerschap, helaas... Als je op dag 21 een follikel had van 18 mm, dan had deze rond dag 23-24 moeten springen. Een positieve ovulatietest op dag 27 is niet zo'n goed teken, want dat was eigenlijk veel te laat gezien de grootte van je follikel op dag 21. Dan zou je eisprong pas op dag 29 zijn geweest en dat kan eigenlijk niet. Ik ben bang dat je geen eisprong gehad hebt, dat je lichaam dat niet goed in gang heeft gezet. Een volgende keer zou je om een Pregnyl-injectie kunnen vragen, dan wordt de eisprong kunstmatig opgewekt als je een follikel hebt die groot genoeg is. Succes!
Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels last van bruinverlies dus ik verwacht snel een menstruatie. Ik ga indd aan de gyn vragen om hormonen te spuiten. Ook omdat ik zo slecht op de chlomid reageer dat ze het niet durven te verhogen.