Door verkoudheid hele nacht wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door riga01, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ons zoontje van 1 jaar is op het moment zeer verkouden. Ik heb er alles aangedaan om hem zich enigszins gemakkelijker te laten voelen. Nu is het zo dat hij elke 10 minuten wakker word..draaiend woelend. Afgelopen nacht ging dit 4 uur lang door. Iemand misschien tips hoe hij het prettigst in bed kan liggen tijdens deze verkoudheid? ( Het is een buikslaper) Het hoofdeinde ligt al beetje omhoog.

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Neusspray helpt hier altijd heel goed, verder geef ik voor de nacht vaak paracetamol. En als ze zich beroerd voelt slaapt ze sowieso meestal tussen ons in, dat helpt ook. Tegen hoesten doe ik meestal baby luur onder de voetjes en dan sokjes aan. Een ui naast het bed wil ook nog wel eens helpen.

3. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Inmiddels is het alweer ochtend. Heb je wat beter kunnen slapen?
    Wat ik hier altijd doe is direct een ui naast het bed, en ik gebruik ook wel eens luuf dan blijft de neus wat meer open, en slaapt ze rustiger. (De kamer ruikt overheerlijk dan...:cool: )
    En natuurlijk neusdruppels of spray, maar vaak vinden ze dat niet fijn als ze toch al zo weinig lucht krijgen.

En verder is het helaas uitzieken ben ik bang. Oh ja paracetamol wil ook wel helpen om tot rust te komen. Maar dat geef ik eigenlijk alleen als ze er zelf ook erg last van heeft (daar telt niet slapen ook onder in mijn optiek)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bedje verder ophogen: een klein beetje zet maar weinig zoden aan de dijk.
    Verder sprayen met zoutoplossing en als dat niet helpt, kan de huisarts je een spray met xylometazoline voorschrijven.
    Zetpil geven, bij jou in bed laten slapen, luuf gebruiken... dat soort dingen allemaal :)

5. RianneVW

RianneVW Lid

27 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk alles wat hier al gezegd is

Hoofdeinde omhoog
    uitje in de kamer
    neusspray voor het slapen gaan
    luuf op borst smeren
    luuf onder beide voetjes en sokken aan
    eventueel paracetamol zetpilletje

(onze smurf slaapt trouwens altijd in zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje)

6. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    De uitzuiger van Otrivin.
    Werkt hier wonderen!

Frummel is verkouden en dat maakt zijn neus goed vrij!

De oudste kan zelf snuiten, maar toen hij dat nog niet kon/snapte vroegen we: wat doet het konijntje... En die snuiven :)

Ik heb ook van Daro capsules met zoutoplossing. Op advies van de huisarts. Werkt beter dan neusspray

7. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hoi dames, vannacht ging hij om 1 uur slapen en werd half 7 wakker dus redelijk gegaan. Had alles al gedaan luuf,zetpil,ui,neusspray. Bij mij in bed gaat niet op t moment want ben pas geopereerd dus ik slaap rechtop met me bed. We gaan het vannacht weer zien. Bedankt voor jullie tips

8. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Luuf onder zijn voeten en dan sokken aan. Helpt hier altijd.

9. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Inderdaad alles wat al hiervoor genoemd is:
    - luuf
    - neusspray
    - snotjes wegzuigen
    - bedje omhoog
    En lekker voor het slapen gaan douchen (douchecabine eerst lekker vol stoom maken door warme kraan aan te zetten).

Deel Deze Pagina