door voorvocht zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mano82, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Misschien een wat vreemde vraag maar ik vraag me af hoe je zwanger kan worden door voorvocht (dus als hij zich terugtrekt net voor het klaarkomen).
    Ze zeggen dat de zaadjes zwemmen maar als je goed kijkt naar sperma dan beweegt er toch helemaal niets? :rolleyes:

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Volgens mij is dat met het blote oog niet te zien. Een zaadje is echt super klein, en dacht ik alleen onder een microscoop te zien.

3. prinsessebes

prinsessebes Actief lid

12 jun 2007
    168
    0
    0
    Zaadjes gaan pas 'zwemmen' als ze in de baarmoeder komen. In het zure sperma slapen ze als het ware. Komen ze in de basische baarmoeder, dan neutraliseert de boel. De zaadjes worden 'wakker' en zwemmen zich het ongans. Ligt er een eitje te wachten, dan verspreidt zij een geur waardoor de zaadjes weten welke kant ze op moeten zwemmen (links of rechts). Is er geen ei, dan zwemmen ze gewoon lukraak ergens heen.

Groetjes,
    Sonja

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Heb je ooit zaadjes is sperma gezien dan :)
    Kun je bacteriën en virussen zien...

Spermatoïden zie je niet met het blote oog, en ze bewegen altijd ( ook in een bakje onder de microscoop)
    Ze zitten ook in voorvocht dus daar kun je zeker zwanger van worden.

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Volgens mij zwemmen ze sowieso wel hoor. Het is alleen niet met het blote oog te zien.

6. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    nou zo leer ik ook nog eens wat...

7. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hihi, ik zit me even voor te stellen als er iets weer uit komt, wat een karwei het zou zijn om er achter aan te rennen met een handdoek om de zaadjes te vangen :p Gelukkig bewegen ze niet zo hard :p

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dan heb ik ook weer eens bijgeleerd :)
    Wat me wel opvalt is dat sperma zeer vluchtig en beweeglijk is als je het wil vastnemen, vreemd spul :)

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Bekijk ze maar eens onder de microskoop: zwemmen joh! ;) Met het blote oog dus niet te zien.

Maar die zitten dus ook in voorvocht en die kunnen blijkbaar ook wel daar komen waar ze moeten komen om een eitje te bevruchten ;)

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Daarom denk ik dat het verhaal van het zuurgraad niet helemaal klopt. En dat ze juist in ruste gaan in de baarmoeder als de zuurgraad nog niet goed is. En pas verder zwemmen wanneer dat weer klopt.

11. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij is de zure baarmoeder niet goed voor het zaad, en daardoor is de eerste fase van natuurlijke selectie. Alleen sterk zaad komt door het slijm heen richting eileiders.

En rond de eisprong veranderd het slijm ook he, wordt volgens mij minder zuur.

12. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Dus het floept zomaar uit je handen als je even niet oplet! :) En dan moet je er met een lasso snel achteraan!

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahaha

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    :), zo hard zwemmen ze ook wel weer niet. Ze doen er een uur over om bij je ei geraakt, en dat noemen ze snel zwemmen.
    Dus voor ze van je hand kunnen floepen, zijn we ook weer een half uur verder schat ik. haha

15. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Dit klopt inderdaad! Ik weet dat zeker omdat ik net bij de gyn ben geweest rond mijn eisprong en die heeft geconstateerd dat het toen nog steeds zuur was (lage PH) :confused: :( . Ik heb daar een middeltje tegen gehad JUIST omdat het niet goed is!

16. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik dacht een half uur. Dus dat is zeer snel. Vooral als je bedenkt dat een spermacel zeer klein is!

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi, ik zei dat ook. Maar goed, ik kan me vergissen, kan ook een half uur zijn.
    Maar ik bedoelde het als reactie waarbij iemand zegt dat het zo snel zwemt dat ze uit haar hand floepen.... dus het was een geintje....
    Want als het binnen no-time uit je hand floept, en je kijkt naar die afstand, dan mag het dus ook wel supersnel bij je ei zijn. En aangezien floepen binnen een seconde gebeurt (anders noem je het geen floepen), zouden ze binnen een seconde bij je ei moeten zijn.
    Het was dus maar een geintje hoor..

18. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Oh sorry, ik begreep het al niet.
    :(

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007