Yann tiersen - comptine d`un autre ete echt super mooi kan er echt oneindig naar luisteren En nog zo'n 100 andere nummers
Ik wil hem er toch tussen hebben: Eminem Hij heeft héél veel voor mij betekent in mijn leven. En daar ben ik hem de rest van mijn leven dankbaar voor Zijn muziek heeft mij op elk mogelijke manier gered. Het heeft mij hard gemaakt, gevoelloos, humoristisch, zwartgallig, emoties de vrije hand geven, boosheid uiten, mensen op afstand houden, leren relativeren, leren verder kijken, vechten, doorgaan en het verwerken van een hoop ellende mét hoop voor de toekomst! Hij heeft letterlijk alles wat goed aan mij was, beschermd met een dikke ondoordringbare laag van 'zero f*cks to give', zodat ik een liefdevol mens zou blijven die van tijd tot tijd tot een goed hart heeft. Alsof hij met elk woord van zijn muziek een deken over mij heen gooide en elk pijntje weg nam. Ik denk niet dat ik er nog geweest was, als meneer Mathers niet mijn leven binnen kwam wandelen op die ene regenachtige dag voor pasen in 1997. Dat was toch wel het omkeerpunt van mijn leven (11 jaar oud). Jammer dat heel veel mensen dat niet zo zien en alleen maar een schreeuwerige 'agressieve' rapper voor zich zien springen.
Ik speel dwarsfluit (vandaar mijn profielnaam) in een orkest en kom daardoor in aanraking met erg veel soorten muziek. Ik ga niet vaak naar concerten omdat het geluid daar altijd zo verschrikkelijk hard staat. Ik kan wel erg genieten van een mooie opera (ik ben steevast de jongste in de hele zaal maar dat naakt me niks uit) . De parelvissers is wel echt mijn favoriet. Verder vind ik canon in d major van johann pachelbel echt prachtig. En zo zijn er nog zeer veel classieke stukken waar ik echt van kan genieten. Qua filmmuziek vind ik de muziek van intouchable en amelie erg mooi. Maar ook de filmmuziek van de meeste disneyfilms zit echt goed in elkaar. Het grappige is dat ik dus verder echt een fan ben van dance muziek. Avicci, summer van calvin harris, david guetta, etc.... maar ook home van dotan en de muziek van one republic is erg goed. Mijn muzieksmaak loopt dus erg uiteen. Ik vind nog veeeeeeeel meer mooi maar dan zit ik morgen nog te typen.
Ik vind de Beatles heel mooi. Een nummer van John Lennon die ik mooi vind en kippenvel van krijg, is Beautiful boy. Maar ook van de Kik, Nederlands bandje dat het liedje van Chef's Special heeft gecoverd, Schuilen bij jou vind ik mooi...
Ik houd ook erg van klassiek. Leuk dat jij over filmmuziek begint. Ik vind veel filmmuziek van Thomas Newman erg mooi, vooral uit The Shawshank Redemption, American Beauty en Revolutionary Road.
Dit. https://m.youtube.com/watch?v=bMT8dZ5UYgY Griezelige muziek van de film requiem for a dream. Hoef die film ook niet nog een keer te zien.
Bij deze 2 nummers lopen de tranen altijd over m'n wangen: Frank Boeijen - Zeg me dat het niet zo is http://youtu.be/CX9xtYXJO0U Johnny Cash - The Mercy Seat Johnny Cash - The Mercy Seat - YouTube En dit nummer vind ik prachtig... dEUS - Roses http://youtu.be/8Gj2MCf2G80 Verder een vrij pittige muzieksmaak, ik houd van metalbands als Moonspell, Tiamat, Paradise Lost maar ook van minder heftige bands als Therapy?, Bush, Live etc. En zij hebben ook heel veel nummers die me raken, maar dan blijf ik bezig...
Hier kan ik me helemaal in vinden (behalve dat ik het zero f*cks to give jammer genoeg nog niet onder de knie heb). Heeft me ontzettend geholpen tijdens mijn moeilijke momenten/jeugd. Verder word ik geraakt door nog enorm veel andere muziek, van verschillende genres en periodes. En vaak ook door muziek die mijn moeder en vader veel draaide toen ik klein was.
sinds de geboorte van onze dochter raakt muziek over kinderen hebben mij... zoals take your time girl, marco Borsato met mijn dochtertje...
oceaan - van racoon , wij zijn pas verhuist en dat draai ik grijs.. het is 172 km verder evanescence - my immortal , evanescence - going under evanescence - last song evanescence - lies evanescence - missing ( ja ik ben een evanescence fan ) within temptation - momories disturbed
Colorblind van de Counting Crows Over de extremen die in onszelf bestaan, de beschermingsmechanismen die je opwerpt om ervoor te zorgen dat niemand je ware ik ziet (I am covered in skin. No one gets to come in). Prachtig nummer!
Zeg me dat het niet zo is - Frank Boeijen heb me lief -Frank Boeijen Ramses shaffy - Laat me Boudewijn de groot- avond ( zo mooi) Sting -Fragile en zo veel meer
Bij mij verschilt het ook maar deze hebben we veel bij me los gemaakt. Un break my heart-Toni braxton Ave maria - laatst Beyoncé horen zingen en dat raakte me ook heel erg. Alleen- Marco Borsato Beautyful goodbye- Amanda Marshall Heaven- Eric clapton November rain- Guns and rosés Papa- Stef Bos
Spin doctor: two princess Anouk: nobody's wife Goo goo dolls : iris Lambada Red hot chili peppers: scar tissue en under the bridge Santana
Ik draai veel late '90's R&B de laatste tijd. Beyoncé met Me, Myself and I, heeft veel voor me betekend in de tijd dat het nummer uit kwam. Marco Borsato- Ik kan het niet alleen Alicia Keys ft Adam Levine- Wild Horses Usher- Can you help me Coldplay- Trouble Shy- If I ever fall in love Bruno Mars- Talking to the moon Joe- Where you at Joe- If I was your man Destiny's Child- Emotion Robin Thicke- Complicated (live) Robin Thicke- I don't know how it feels to be you Robin Thicke - Dreamworld (live) Aaliyah- Journey to the past Mariah Carey- Butterfly Mariah Carey- My all Mariah Carey- Without you Michael Jackson- Stranger in Moscow Michael Jackson- Ben Michael Jackson- You are not alone Michael Jackson- Will you be there En zo kan ik nog wel even door gaan Nu ik hier onder mij Klassiek zie staan, van mooie klassieke piano stukken kan ik ook erg genieten of kippenvel krijgen trouwens..