Ik ben nog steeds zoekende naar een nieuwe baan/opleiding en heb me ingeschreven bij manpower... Morgen ga ik op gesprek en kan mss aan het werk bij een callcenter.. Dat komt opzich wel mooi uit want dan kan ik ook avonden werken en ben ik overdag mooi bij mn meisje... Wie heeft er ervaring met dit werk? en is het te doen of wordt het op den duur saai... de hele dagen aan de telefoon zitten? Ik wil iig geen outbound, het is waarsch inbound, een soort klantenservice dus...
Ik heb 3 maanden bij KPN gezeten op de ISDN doe het zelf lijn, in en out bound. Mensen kochten dan een pakketje bij primafoon en gingen thuis prutsen met hun ISDN. Ging vaker mis als goed, en het was toen allemaal net nieuw, een drama dus. Ik was blij dat het maar 3 maanden was, ik moest weg bij mijn vorige werkgever ivm fallisiment en wilde rustig naar iets geschikts zoeken en dit was wel ideaal, wisselende werktijden dus handig met solliciteren. Na +/- 1 maand wilde KPN (ik werkte via datelnet gedetacheerd) dat ik een cursus deed (á 1000 gulden toen der tijd die ik terug moest betalen als ik eerder weg ging als binnen 1 jaar ) dat weigerde ik dus, gezien de reden dat ik er tijdelijk wilde werken. Managers die niet cappabel waren enz, een hoop rommel en wanorde. Ik vond het saai werk, in en out bound en merkte dat als je ambities had die snel de kop in werden gedrukt. Ik kon er duidelijk mijn ei niet in kwijt en was blij dat ik na 3 maanden "belmiep" spelen en voor alles wat lelijk was door klanten uitgemaakt te zijn mijn handel kon pakken en weg kon gaan. Voor mij dus niet voor herhaling vatbaar. Ik had wel hele leuke collega's die had ik graag mee genomen, en het salaris was ook niet verkeerd, zwaar werk is het ook niet al denken anderen daar anders over want de hele dag uitgescholden worden door klanten is geen pretje. Beetje sterk in de schoenen staan is dus een pre, anders zat je bij KPN de hele dag te snotteren
Ik heb in het verleden wel outbound callcenter werk gedaan. Soms met heel veel plezier, soms ook niet. Hangt er erg vanaf bij welk bedrijf je zit en op welke afdeling. Het kan echt heel leuk zijn maar als je op een afdeling komt van een product/dienst die niet goed loopt, dan krijg je bovenstaand verhaal. Weet je al naar welk bedrijf Manpower je wil uitzenden?
ik heb 4 jaar inbound callcenter werk gedaan. wertijden zijn indd flexibel. vondt het heeeeel leuk werk. misschien is call2 ook iets voor jou, dat is een groot IT bedrijf waar je opgeleid wordt en tegelijkertijd werkt. kijk anders even http://www.call2.nl/
Inbound heb ik twee jaar gedaan ( tijdens studie) bij de PTT ( toen nog) pakketservice. Ik heb het echt heel erg naar mijn zin gehad. Outbound vond ik minder leuk. Maar als je inbound mag doen, dan kun je een hele fijne, rustige baan hebben. Vooral naast een kindje zal het goed te doen zijn.
Ik doe nu al 6 jaar lang callcenter werk bij verschillende callcentra. Bij de een bevalt het nu eenmaal beter dan bij de ander. Waar ik nu werk is het een hele leuke sfeer, en persoonlijk vind ik het geen zwaar werk. In het begin zal je nog wel eens moeilijk vinden als je bijv. uitgescholden word door een klant, maar dat went echt. Ligt er uiteraard ook helemaal aan bij watvoor bedrijf je werkt. Ik vind het relaxt werk, en nu ook prima te combineren ivm zwangerschap. Lekker hele dag zitten, en een beetje praten. Sommigen vinden het hectisch ivm grote drukte, en wachtrijen aan de telefoon, maar dat is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Ik vind het echt een relaxt baantje (en heb bij verschillende instanties callcenter werk gedaan, van tele2, tot uwv, en van essent tot ibg) En of het saai is? tja.. bij sommige bedrijven was het echt heel snel saai, maar zodra je eenmaal ervaring hebt, kom je ook weer heel makkelijk bij een andere callcenter binnen, mocht het je echt niet bevallen.. Waar ik nu werk zorgen ze trouwens ook dat je andere functies kan gaan uitoefenen, iets wat je graag wil leren, of je leuker lijkt.. zodat je wel voor het bedrijf blijft werken, maar niet je leven lang aan de telefoon zit.
Ik werk nu al meer dan 5 jaar op callcenter. Eerste 2 jaar bij KPNmobiel, prima bevallen! Nu de laatste tijd voor ABN AMRO, zakelijke markt.. is wel wat breder dan alleen bellen maar goed.. het bevalt me goed. Ik weet alleen nog niet of ik een verlenging van m'n contract krijg. Zo niet, zal ik na de geboorte ook weer op zoek gaan naar callcenter werk.... Groetjes!
Zag dat je in groningen woont? Werk je daar ook ergens, toevallig bij transcom? Hierbij heb ik nl woensdag een solicitatiegesprek!
Hey wat grappig! Daar heb ik zo'n 2 jaar gewerkt! Maar dat is van 2000 tot 2002 geweest. (werken nu nog veel mensen waar ik contact mee heb) Het bedrijf is opzich wel 1 van de "strengste" (ok, verkeerde woordkeus, niet door afschrikken hoor ) callcenters hier in de buurt, en dan bedoel ik dat ze erg op je gesprekstijden enzo letten, maar persoonlijk heb ik er 2 jaar lang met veel plezier gewerkt. Ben begonnen aan de telefoon (dus inbound) en daarna al snel doorgeschoven naar een backoffice functie (dus klachten ed oplossen). Dus dat is daar wel prettig, dat je wel kansen krijgt om ander werk te gaan doen. Veel succes bij je gesprek! als je nog vragen heb hoor ik het wel!
ik heb het ooit heel effe gedaan maar ben van puur ellend weg gegaan daar.. ik zat toen bij een afdeling facturatie en omdat er in het bedrijf zoveel fouten werden gemaakt kreeg ik ook veel vervelende telefoontje over foute incasso's ed..............ik wilde niet zoveel gezeur aan mijn hoofd dus ben gestopt daar, als jij stress en gezever aan kan de hele dag dan zou een callcenter wel wat zijn voor je misschien breng ik het te negatief hoor maar ik vond het echt een kut baan
Tja ik heb 6 jaar gehelpdesked dat is net even meer nadenken dan een callcenter en afgezien van dat ik denk dat je het niet je hele leven wil doen is het zeker geen vervelend werk. maar wel heel erg afhankelijk van waar je werkt of je het met je collega's kan vinden en of je baas een beetje fatsoenlijk is...
nou moet morgen heen voor gesprek... ben benieuwd! Als ik er ga werken dan doe ik ook inbound voor tele 2... hoop dat het een beetje leuk werk is en leuke collega's... heb jij in die tijd ook die traininsweken gehad of waren die er toen nog niet... dat is het enige waar ik tegenop zie, 3 tot 5 week fulltime training dus weg bij mn meisje... maarja ik hoop dat ik er een leuke baan voor terug krijg. klopt het dat ze vrij flexibel zijn met je werktijden? Dat ik bv ook avonden kan werken, en geef je dit wekelijks op ofzo? of moet je het al ver van te voren aangeven... mag ik vragen waarom je daar dan bent weggegaan?
tja... das wel een nadeel dat je ook boze klanten kan krijgen... wel apart, een tijdje geleden hing ik zelf nog boos aan de telefoon toen ik problemen had met tele 2 en nu ga ik er mss zelf wel werken! weet dan wel dat ik mn best wil doen voor de klanten omdat ik zelf dus weet hoe het niet moet
Die trainingsweken, waren toen geloof ik nog maar 2 weken. Persoonlijk vond ik dat wel leuk, want je leert daardoor je collegas alvast goed kennen, en het is ook wel belangrijk dat je voor de telefoon weet waar je over praat. Maar kan me voorstellen dat je 3 tot 5 weken lang vind om fulltime weg te zijn bij je kindje Ze zijn inderdaad wel vrij flexibel met werktijden, dus ook avonden. Ik geloof dat je dit per maand aan kan geven (dat was het laatste wat ik gehoord heb, kan uiteraard zijn dat dat inmiddels alweer veranderd is.) Ik ben er toen weggegaan omdat ik al mijn contractsverleningen al gehad had. Ze moesten me toen dus een vast contract geven maar dat wilden ze niet doen omdat ik te vaak ziek was geweest anders had ik er nu misschien nog wel gewerkt
@ oek oek Als ik aangenomen wordt dan is het ook via het utzendbureau... ze geven niet gauw vaste contracten meer geloof ik... Maarja via een uitzendbureau wil ik best werken, altijd beter dan niks hebben! (ik heb een eigen zaak gehad en heb dus geen recht op uitkeringen e.d. dus alle baantjes zijn welkom..) laat nog wel ff weten hoe mn gesprek morgen gegaan is...
En hoe is je gesprek geweest? Ben erg benieuwd! Bij SNT in groningen zoeken ze overigens ook altijd mensen... Groetjes, Sher
SNT en BSC? wat is dat dan? ook een callcenter? en waar zijn zij dan klantenservice voor? Het gesprek ging goed, duurde wel 2 uur... maar ging snel, we waren in een groepje van 6 en kregen veel info en rondleiding. Ik moet maandag beginnen! eerst 3 week training, daarna 24 tot 32 uur werken. Heb er zin in. ben benieuwd of ik het leuk vindt... maar ik denk het wel.
SNT en BSC zijn allebei callcenters die werk doen voor externe bedrijven. Bij SNT heb ik bijv gewerkt voor het bedrijf KPN MOBILE en Postbank... ik weet niet hoe dat nu is.. maar volgens mij zijn deze projecten doorlopend. Maar gefeliciteerd met je baan! Ik hoop dat het je goed gaat bevallen... Groetjes!