Hoi Dames, Had wat vragen op zw-pagina gezet rondom stoppen met werken. Sorry het houdt me heel erg bezig dus weer een vraag of advies. Het is dus inderdaad zo dat ik geen vergoedingkinderopvang krijg als ik stop. Natuurlijk logisch maar dat maakt mijn keuze zo moeilijk. Op mijn werk loopt het nog steeds niet goed. Ik wordt er depri van en heb er thuis veel last van. Het gaat vooral om het feit dat ik vaste afspraken heb (werkdagen) deze gedeelte steeds gehonoreerd worden maar anderzijds moet ik steeds heeeeel veeeel diensten ruilen om alles gedraaid te krijgen. Ze blijven maar beroep doen op mijn loyaliteit. Dit loopt al bijna een jaar en ik ben er klaar mee. Kan gewoon niet meer. Het kost me zoveel energie om met een lachend gezicht naar mijn werk te gaan. Heb het ook meerdere malen bespreekbaar gemaakt. Nu zijn mijn man en ik het erover eens dat ik ga stoppen. Heb nog geen ander werk maar ben wel bezig. Als ik nu stop met werken ben ik mijn dag kinderverblijf kwijt omdat dit niet te betalen is als je niets van de belasting krijgt. Het kan goed zijn dat ik over een paar maanden wel werk heb maar dan zou ik me opnieuw in moeten schrijven en dan is het maar afwachten of er nog plek is. Ik zit dus echt in een tweestijd met mezelf. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Groetjes Karin
Ik zou stoppen en daarna lekker op mijn gemak een andere leuke baan gaan zoeken. Als je kindje er eenmaal is, heb je echt geen energie meer over om al die poespas van je werkgever erbij te hebben. Neem dat maar van me aan. Andere zaken worden ineens ook veel belangrijker. En lang niet ieder KDV heeft een wachtlijst, hoor!
Hoeveel dagen werk je? Waarom moet je zo vaak diensten ruilen. Mijn eerste idee nv jou post is dat je vanuit je werksiutatie op zoek moet gaan naar nieuw werk. vanuit een werkeloze situatie is het veel moeilijker om een nieuwe baan te vinden. bedrijven willen geen "moeilijke" medewerkers. aangeven dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging en een ander sfeer, vanuit een werksituatie werkt altijd beter.
Hoi Hoi, Werk nu 3 dagen in de week gemiddeld en 2 weekenden per maand. Het komt erop neer dat ik 28 uur wek. Heb dus een wisselend rooster, met dag, avond en weekend diensten. Moet dus vaak ruilen omdat ik ingepland wordt op dagen dat ik geen opvang heb. Vorig jaar was met mij afgesproken dat ik iedere dinsdag, donderdag en vrijdag werk. Ze willen kost wat kost dat ik flexibel in te plannen ben dus ook op de overige dagen.mijn rooster verandert iedere 3 maanden vandaar dat ik steeds een hele klus heb om een passend rooster te maken. Dit levert weer ergenissen op bij mijn collega die mijn rooster steeds moet aanpassen. Ja dat snap ik wel maar ik kan niet zomaar even van het een op het andere moment wat regelen. Tevens staan mij afspraken (vaste dagen) vast op papier ondertekend en wel. Heb dit dus netjes geregeld dacht ik zo. Tevens wil ik deze structuur voor damien zo aanhouden en ga niet iedere drie maanden sleuren met dat mannetje. Heb dus een sollicitatie lopen en hoop dat het wat wordt. Deze is wel voor 24 uur door de weeks. Groetjes Karin
hoi Karin, Dat is heel lastig, zeker als je geen flexibele opvang hebt. Uiteraard ook heel lastig voor je collega's. Ik denk dat het mij ook niet in dank af wordt genomen als ik straks opeens niet meer naar avond vergaderingen of meetings of seminars kom. Maar dan haddden ze dat maar niet met je af moeten spreken.hun probleem niet het jouwe omdat eea op papier staat, sta je 100% in je recht en dus lijkt het mij het beste om contact op te nemen met de bond, of met de rechtsbijstand. Als is het maar om de komende maanden die rust en regelmaat te krijgen. Andere baan zoeken is verder de beste optie lijkt mij.