geen ongesteld heid niet zwanger? echo? ongi opwekken?

Discussion in 'Zwanger worden' started by jolien77, Mar 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    hallo dames,

wie heeft er ervaring mee?

ben nu al bijna 2 maand niet ongesteld.

veel klachten........

ontzettende rugpijn. zere borsten en emotioneel helemaal in een dip!

heb met de gyn gebeld en moet dinsdag voor een echo,

pffff wie heeft dit ook gehad?

en wat zijn je bevindingen?

weet het allemaal ff niet meer.

ze hadden het er over om een ongi op te wekken?

hoe gaat dit in zijn werk? moet ik dan wat slikken of andere gekke dingen?

alvast heel erg bedankt als je iets van je ervaringen met mij zou willen delen!

x jolien77

2. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    #2 I S, Mar 26, 2011
    Last edited: Mar 26, 2011
    Hi Jolien,

Ik heb dit vorig jaar ook eens gehad. Ik heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen. Ineens was ik vorig jaar een paar dagen overtijd .... dus voorzichtig blij, maar helaas geen positieve zwangerschapstesten :(. Na ruim een week overtijd weer getest, helaas negatief. Afspraak bij HA .... die zei 'Normaal gesproken kijken we het even aan en sturen pas door na een maand of drie.' Gezegd dat ik die tijd niet had (gezien leeftijd en kinderwens). Ik moest nog ff twee wk wachten (tussendoor bloedtest > negatief) .... toen nog geen ongi en dus afspraak bij gyn gemaakt, dat duurt dan ook weer een aantal weken ;). De gyn heeft een echo gemaakt en alles zag er goed uit (was toch bang dat ze iets geks zouden zien). En volgens de gyn had ik net een eisprong gehad en zou ik met 2 à 3 weken ongesteld worden .... maar ik was al ongesteld na 3 dagen. Het bleek toen dat ik precies een maand had overgeslagen. Ik heb het voor mij op stress gehouden. We hebben niet zulke leuke jaren achter de rug dus dat zou heel goed kunnen.
    Als de ongi niet vanzelf was gekomen, dan had ik een medicijn kunnen gaan slikken om de ongi op te wekken, had al een receptje van de gyn meegekregen, maar heb dit dus niet hoeven gebruiken.
    Na deze gekke cyclus heb ik weer een normale cyclus van 28 dagen.

Hoop dat jij snel duidelijkheid zult hebben.

Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!

3. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    hoi jolien

ik mag ook binnenkort naar de gyn toe
    ik ben in december 2010 gestopt met de pil en had daarna een cyclus van 39 dagen nu zit ik al op dag 54 en er is nog steeds niks te bekennen en de zwangerschapstesten zijn ook negatief
    met mijn ha afgesproken dat ik het deze week en volgende week zou aankijken en ik moet dan volgende week nog een test doen als ik nog niet ongesteld ben geworden

ook ik vraag me af wat ze bij de gyn gaan doen, had wel iets begrepen op het op te wekken dus ben benieuwd

groetjes naat

4. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    #4 jolien77, Mar 26, 2011
    Last edited: Mar 26, 2011
    @IS
    Ben idd ook bang dat ze iets geks vinden. Ben in januari nog bij de gyn geweest en toen zag alles er normaal uit. Misschien dat ik ook wat stress heb op privé gebied. en dat alles vanzelf oplost ik hoop het maar.

gelukkig ben ik al bij de gyn in behandeling en kan ik snel terecht. en hoef ik niet meer biij de huisarts aan te kloppen..

ik wordt er nl ook echt niet jonger op!

bedankt! voor je reactie

x jolien

5. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @ naadje
    Ben benieuwd wat er bij jou gaat gebeuren..
    ik ben al sinds aug gestopt met de pil en had tot nu toe steeds een regelmatige cyclus van 28 a 30 dgn..
    had zelf al bedacht dat ik misschien nu ontpild ben en dat mijn lichaam het nu allemaal even niet meer weet..
    Heb jij ook kwaaltjes? of is er gewoon helemaal niets?
    ben benieuwd?
    x jolien

6. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Jolien dat is ook logisch toch dat we denken dat er misschien iets geks is. Maar als jij in januari nog bent geweest en alles was toen goed, dan is dat nu ook zo .... moet je maar van uitgaan.

Gelukkig kan je dinsdag al terecht. En als jij idd nu ook in een stress-periode zit is het misschien net zoals bij mij ..... van de stress een maandje overgeslagen en daarna weer gewoon goede cyclussen.

Succes!

7. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    Hey IS,

bedankt voor je wijze woorden doet me echt goed!

ik laat dinsdag wel ff weten wat de geleerden zeggen.

geweldige spreuk!

x jolien

8. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Ja ben zeker benieuwd wat ze dinsdag zeggen.

Enne .... ja de spreuk .... ik hem 'm helaas inmiddels wel aangevuld met
    'Inmiddels leven we tussen hoop en vrees.'

Ik kijk dinsdag ff naar jouw berichtje.

9. naadje53

naadje53 Bekend lid

Mar 23, 2011
    975
    0
    0
    @ jolien

ik heb zo nu en dan last van bepaalde dingen
    af en toe met vlagen kotsmisselijk, erg moe, veel plassen
    veel emo haha, soms steken bij de borsten en buik
    en bepaalde geuren kan ik echt niet meer uitstaan

maarja er is niks dus nog een weekje wachten en dan weet ik meer wat we kunnen gaan doen

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik zou niet zomaar van alles op laten wekken aan menstruatie iig. Ik zou eerder even naar een osteopaat gaan: die kan met manuele behandeling je organen weer aanzetten te doen wat ze moeten doen.
    Hoe lang ben je al overtijd dan nu? meer dan 28 dagen? Want je banner klopt denk ik voor geen meter... ;)

Er is altijd een kleine kans dat je wel zwanger bent, maar te weinig HCG om met testen aan te tonen. Of dat je een eisprong gewoon over hebt geslagen en dat vanzelf wel komt. Binnen de 3 mnd nog niet ongesteld, zou ik er zelf iig geen medicatie tegenaan gooien.

Ik testte bij Thirza pas 4,5 week na mijn ei positief, 19 dagen overtijd. Maar hoor dus hier en daar ook we verhalen dat dat nog langer duurt. Er is dus een klein kansje, al zou ik zelf bij deze termijn denken dat je lijf gewoon een ei hebt overgeslagen. Gezien je leeftijd, (als ik de 77 goed interpreteer ;)), vind ik dat ook niet zo gek, dat gebeurt dan volgens mij eerder dan als je jonger bent.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben hier trouwens sinds de MK rond mijn ei ook wat misselijk enzo. Dus misschien is da het ook wel nu?

12. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @ rozemarijke
    idd banner klopt voor geen meter haha het plaatsen wilde niet zoals ik wilde, maar eigenwijs als ik ben wilde ik toch zo'n grappig metertje. Had me voor genomen zodra ik weer ongi was hem te veranderen in een goeie, maar dat duurt dus nu al even.

Ik zit vandaag op een cyclus van 52 dagen....

Ik ben al vanaf ik gestopt ben met de pil bij een acupuncturist. Zou een osteopaat beter zijn? Voor mijn gevoel werkt accupunctuur ook prima, maar heb nog geen contact met hem gehad vanwege de ongi die uit blijft. Had al wel besloten om na de echo een afspraakt maken. Zou graag willen weten wat jou bevindingen bij een osteopaat zijn..

Ja, heel stiekem hoop ik dat er natuurlijk een klein kansje is, maar wil er eigenlijk niet aan denken, dit zou dan weer zon domper zijn..
    Is de medicatie dan zo ontzettend slecht? ben zelf natuurlijk niet zo voor medicatie, maar heb altijd wel zoiets van als het moet dan moet het maar.. heb jij foute verhalen gehoord hier over?

Ik heb nl nog maar 1 eierstok en eileider.. dus wil ik hier heel zuinig op zijn!

enneh idd 77 is mijn geboortejaar.. haha

bedankt voor je reactie x jolien!

13. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @ rozemarijke
    Wie weet?

Wil je trouwens wel ff compliment geven dat je zo snel al weer de draad hebt op gepakt! en vol volle moed weer verder gaat!

x jolien!

14. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @IS
    ben niet zo goed met spreuken, maar wil je wel héél véél kracht en geluk wensen, zodat de vrees makkelijker te dragen is? hug Jolien

15. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @ naadje
    Dit komt me idd heel erg bekend voor.. Laat jij ook ff weten wat de "geleerden" zeggen. Vind het wel fijn om zo ervaringen uit te wisselen.

x Jolien

16. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

Mar 24, 2010
    1,786
    0
    0
    Hoi Jolien,

Ook ik had te maken met een erg onregelmatige cyclus. Wij zijn december 2009 gestopt met de pil maar december 2010 was mijn cyclus nog steeds een zooitje. En 50 dagen niet ongesteld heb ik ook gehad, heel frustrerend want je weet niet waar je aan toe bent.

Eind december ben ik bij de huisarts geweest, ik heb toen Primolut gekregen om een ongi op te wekken en kreeg een verwijzing voor een inwendige echo. Hierop was gelukkig niks bijzonders te doen, wel was mijn baarmoederslijmvlies iets aan de dunne kant. (dit kon duidenvop een wat langere cyclus) Mijn cyclus daarna was rond de 38 dagen en nu is het weer afwachten. Heel veel succes!

Grt,
    Dreamer

17. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    Hallo,

Ik vandaag met zwetende oksels naar de gyn...
    pfieww snel nog ff het goedje van vriend bij het lap gebracht.. hopelijk is dat wel goed.

Toen op naar de gyn weer een andere dan de vorige x maar ze had alles netjes doorgelezen en wist van mijn situatie. wilde ook niet te lang praten maar gelijk kijken!

Dus daar lig je dan met zweet in je handjes. wat gaan we zien. al snel had ze de oorzaak gevonden.

Hier komt het.. een cyste zweeft in m'n baarmoeder rond?
    Dit is waarschijnlijk een eicel die versteend is.

Schijnt veel vaker voor te komen volgens de gyn?

Ze heeft me pilletjes gegeven om een ongi op te wekken, want waarschijnlijk zal mijn lichaam dit niet zelf gaan doen.

Moet ze een week lang 3x per dag slikken en dan gaan vloeien. Daarna weer voor een echo om te kijken of alles weg is...

gelukkig geen andere erge dingen...

x jolien

18. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @ dreamer,

Ik heb dus ook Primolut gekregen... precies hetzelfde als bij jou...

waar ik nieuwschierig naar ben..

ik las in de bijsluiter dat asl je na gebruik van dit pilletje gelijk zwanger wordt je meer kans hebt op een kindje met ernstige aandoeningen?

Weet jij dit toevallig?

x jolien!

19. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Jolien gelukkig geen gekke dingen dus .... kan me voorstellen dat je zenuwachtig was hoor! Als ik het goed begrijp moet die rondzwevende cyste met de op te wekken ongi meekomen .... klopt dat?

Zou wat betreft het medicijn idd ff goed kijken of het niet beter is om ff een maandje proberen over te slaan.

Succes!

20. jolien77

jolien77 Lid

Mar 6, 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    @ IS,

ja idd als het goed is komt de cyste mee...

Zal me ff verdiepen in het primulut gebeuren!

fijn dat je zo mee leeft! greetz Jolien

Share This Page