Hey hallo Ik heb even een vraag. Een tijdje terug had ik ook mijnn vraag gestuurd over dat m'n man zeer waarschijnlijk ontslagen zou worden bij zijn toenmalige werkgever. Onze vermoedde klopte en nadat hij terug kwam vanuit ziektewet werd hij dezelfde dag nog de deur gewezen. Wel met behoud van 1 maand salaris, vakantiegeld en overuren. Nu heeft hij een baan aangeboden gekregen wat natuurlijk erg fijn is want een eigen zaak durfde we toch ( nog) niet aan. Nu mijn vraag.... Bij zijn vorige werkgever verdiende hij 2700 bruto wat netto uitkwam op circa 1988,- Hij heeft vandaag een voorbeeld loonstrookje gekregen van zn nieuwe werkgever waar hij 2800 bruto gaat verdienen pm maar met netto uitbetalen zou t uitkomen op circa 1929,- Dit klopt toch niet? Hij gaat maandelijks bruto 100 euro omhoog maar houd netto dik 60 minder over? Kunnen jullie mij uitleggen of deze rekensom vanuit zn nieuwe werkgever klopt? Want als t klopt, is t toch beter om t bij die 2700 bruto te houden per maand? Wij hebben er geen verstand van dus vandaar dat ik mijn vraag bij jullie neer leg want we willen wel weten waar we aan toe zijn voor hij t contract gaat tekenen komende week. Alvast bedankt en mocht mijn verhaal warrig overkomen hierbij mijn excuus Susanne
Beste Susanne, Fijn dat je man zo snel een nieuwe baan aangeboden heeft gekregen. Gefeliciteerd! Je geeft aan dat het bruto salaris bij zijn nieuwe werkgever hoger is maar jullie netto minder krijgen. Of de rekensom van de nieuwe werkgever klopt kan ik niet beantwoorden. Je man kan dit het beste bij de werkgever zelf navragen. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare