Ik heb sinds januari een spiraal. Na het plaatsen had ik geen last van bloedverlies. Na een week begon het en dat ging bijna 2 maanden door. Volgens de verloskundige kon dit en moest ik even afwachten. Na die 2 maanden kreeg ik wekelijks doorbraakbloedingen. En inmiddels zijn we bijna 7 maanden verder en heb ik nog steeds wekelijks een doorbraakbloeding. Soms duurt het een paar uur, soms een dag en soms 2 dagen. Ik word er knettergek van. Is dit normaal? Ik heb jaren geleden een spiraal gehad en ben toen 4 jaar lang geen druppel bloed verloren. Heb trouwens de mirena.
Het kan wel, maar helemaal normaal is het niet. Lijkt me dat er even gecontroleerd moet worden of ie nog wel goed zit (als ie gezakt is kan dit namelijk bloedingen geven en is ie minder betrouwbaar), als ie wel goed zit kan soms een kuur met extra oestrogeen helpen het bloeden te stoppen. Ik zou even contact opnemen met je huisarts!
Meeste vrouwen hebben na het plaatsen van een spiraal totaal geen menstruatie meer, maar een deel blijft er (op 1 of andere manier) last van hebben. Gewoon dikke pech. Ik heb vorig jaar februari een spiraal laten zetten en heb nog steeds last van bloedverlies. Daar waar ik vroeger zonder AC een dag of 3 mijn menstruatie had en er dan klaar mee was, heb ik nu gedurende 7 tot 10 dagen of licht bloedverlies .
Een menstruatie vind ik prima. Maar ik heb nu wekelijks 1 of 2 dagen bloedverlies. En ook nog een volle week een normale menstruatie. ik ga toch de vk maar weer bellen die heeft ‘m geplaatst.
Ja herkenbaar! Ik heb mijn spiraal vorig jaar februari laten plaatsen en maaaanden last gehad van bloedverlies. Rond menstruatie, maar ook andere momenten in de maand. Ik werd er ook gek van en stond op het punt om hem eruit te laten halen, toen een collega zei dat het bij haar na 1 jaar opeens stopte. Omdat ik hem toen bijna een jaar had, wilde ik even afwachten. Helaas stopt het bloedverlies bij mij niet, maar het is wel minimaal nu. Zo rond menstruatie een paar dagen heel lichtjes. Dit vind ik absoluut de moeite waard om mijn spiraal te laten zitten. Dus het kan dat het nog even gaat duren, maar wel beter gaat worden.
Hier ook een spiraal sinds eind februari en heb hetzelfde probleem. Menstruatie duurde hier 12 dagen, hoewel de laatste keer nu wel minder lang was (kleine week) en ook qua hoeveelheid een stuk minder. Rondom ovulatie ed of na gemeenschap, of sporten vaak roze afscheiding of bloedverlies en soms ook een kramperig gevoel onderin mijn buik ter hoogte van m’n baarmoeder. Superirritant en word er ook behoorlijk onzeker van. Mijn man voelt de draadjes ook soms, wat best pijnlijk is. Denk zelf weleens dat die ook in m’n baarmoedermond prikken ofzo, dat ik daardoor die pijn krijg. Maar geen idee of dat zo werkt Na de vakantie ga ik toch even met de gyn een afspraak maken om te checken of alles nog op zijn plaats zit en of de draadjes iets verder afgeknipt kunnen worden. Verder ben ik namelijk wel tevreden, voel me prima en het is fijn om nergens over na te hoeven denken. Ook niet echt een alternatief voor handen. Mijn hoop is dat de menstruatie nog minder zal worden of misschien wel geheel verdwijnt. Heb begrepen dat het een half/heel jaar kan duren tot het helemaal weggaat.
Ik had dit toen mijn eigen cyclus weer goed op gang gekomen was. Steeds meer onregelmatig bloedverlies, gewoon iedere maand menstruatie en pms. Toen ik stopte met BV werd het bloedverlies echt te veel, bijna iedere dag. Ik had spiraal toen al 2 jaar. Ik ben toen naar gyn gegaan, die zei tegen mij dat bekende bijwerking is en stelde voor om pil erbij te gaan slikken om bloedverlies tegen te gaan. Dat vond ik geen optie, om meerdere redenen, dus ik heb mirena laten vervangen door een koperspiraal. Daarmee was probleem opgelost en bleek ook pms veel minder te zijn en voelde ik me in het totaal veel beter... (had dus al die tijd allerlei bijwerkingen gehad, die ik niet had gelinkt aan spiraal...)
Heb je hem laten controleren of hij nog goed zit? Ik heb hem 2 weken geleden laten verwijderen na 4 maanden vanwege dezelfde klachten als jou. Hij hing er al voor een deel uit Als ik jou was zou ik degene bellen die hem geplaatst heeft en vragen voor een controle MET echo! Bij mij is het de tweede spiraal die er zelf uitkwam dus hier komt er nooit meer eentje in Ik heb overigens een 10 jaar geleden ook al een mirena gehad en toen nergens last van gehad.