Hoi Allemaal, Ik heb een vraag je misschien kunnen jullie mij advies geven.. Ik was vorig jaar in september begonne met de pil en in juli was ik al gestopt. Is dat een lange tijd voor een pil wat rol kan hebben op mijn hormonen. Sinds 4 maanden gebruik ik geen pil hoelang duurt een ontpilling, want na dat ik gestopt ben heb ik een langere cyclus. Ik had yasmin gebruikt ik heb wel een geen slechte dingen erover gehoord..
ik kan er op het internet niks over vinden. mijn cyclus is ook langer geworden na het stoppen met de pil (microgynon30). dit is dan je natuurlijke cyclus denk ik.
als je de pil slikt is je cyclus natuurlijk 'kunstmatig'. dus als je dan bijv een cyclus van 28 dagen heb, is dat niet jou natuurlijke cyclus (de pil stuurt jou cyclus en zorgt voor de 28 dagen). mijn natuurlijke cyclus duurt 34 dagen. ik ben daar ook niet echt blij mee, want vind het wel lang, maar kan er niks aan doen. met de tijd word dit bij mij niet korter. maar omdat jij pas geleden met de pil bent gestopt is het goed mogelijk dat je nog aan het 'ontpillen' bent, en je nog niet aan je eigen natuurlijke cyclusdagen zit. het is dus even afwachten wat je lichaam doet. wat bedoel je met: ik denk na maart aan een kindje?
Pinar, ontpillen kan een jaar duren, of je nu maar een paar maanden of langere tijd de pil hebt geslikt. (Zelf heb ik de pil 7 maanden geslikt, dat is niet zolang, maar de HA zei dat ook ik toch een jaar voor ontpillen uit mag trekken). Ontpillen betekend dat je lichaam weer moet 'leren' de cyclus zelf te regelen. Het kan binnen dat jaar dus behoorlijk onregelmatig zijn of vooral steeds lang. Na ong. max. een jaar moet je op een normale cyclus zitten. Dit betekend een redelijk regelmatig cyclus tussen de 25 en 35 dagen ong. In jouw geval kan het zijn dat je cyclus idd gewoon weer wat korter wordt, maar het hóeft niet zo te zijn dat de cyclus zich weer precies hersteld na hoe die voor het pilgebruik was. Je kunt gewoon voor een kindje gaan, je hoeft daarvoor niet te wachten tot de cyclus is hersteld. Je bent normaal gesproken namelijk gewoon vruchtbaar na een paar dagen na het stoppen met de pil, ook al is je cyclus nog in de war. En dan is het maar gewoon afwachten hè.
Dames heb een vraagje ik ben vandaag zogenaamd ongi geworde, maar het bestaat uit paar druppels niet eens en het is donkerder als een gewone ongi! Heb jullie enig idee wat het kan zijn of is? W8 op jullie reactie...