Hoi, Ik ben in oktober bevallen van ons tweede kindje. Nu ben ik daarvoor aan de pil geweest en wil ik nu eigenlijk met minder hormonen verder. Ik zou graag van ervaringsdeskundigen horen hoe het zit met de menstruatie als je een mirenaspiraal hebt. Wel of niet, veel of weinig? Als er nog andere ervaringen zijn, dan hoor ik ze graag..
Ik heb 4 jaar de mirena gehad en ben 4 jaar niet ongesteld geweest. Uiteindelijk laten verwijderen ivm allerlei vage klachten te wijten aan dat ding!
Ik heb vorige week een koperspiraal laten plaatsen, dus ben zelf ook erg benieuwd. Ik had beste milde menstruaties, het schijnt heftiger te worden met koperspiraal.
Oh, lekker handig, ik lees niet goed, het gaat om een mirena-spiraal. Als ik het goed zeg, wordt 20% van de vrouwen helemaal niet meer ongesteld! Verder heb ik nooit gehoord dat het heftiger zou worden met een mirena.
Superbedankt voor de reacties! Het zou echt geweldig zijn als ik niet meer ongesteld zou worden, heb er zo'n hekel aan!! Moet zeker geen heftiger menstruaties krijgen. Ben ooit aan de pil gegaan omdat ik zo heftig menstrueerde. Veel bloedverlies, veel krampen, hoofdpijn. Maar wil nu eigenlijk wel minder hormonen... Maar er zijn zoveel verschillende ervaringen..
Ik werd elke maand wel ongesteld maar wel minder heftig dan ervoor. Bij mij is hij al helaas snel in m'n buikholte terecht gekomen, was nog een wonder dat ik in die vijf jaar niet zwanger ben geworden. De lokale afgifte van hormonen heeft me gered.
De kans bestaat dat na een tijd de menstruatie wegblijft, maar vaak blijven de bloedingen gewoon doorgaan.
Minder bloedverlies, maar menstruatie nooit helemaal hetzelfde. De ene keer meer bloedverlies dan de andere, de ene keer langer dan de andere (menstruatie duurt 5-10 dagen), cyclus onregelmatiger dan ik gewend ben. Van mezelf was het gewoon iedere maand precies hetzelfde riedeltje, dus ik word af en toe wel een beetje kriegel van het niet-weten-waar-ik-aan-toe-ben...