Doorbraak in meisjes Panama: spullen Kris en Lisanne gevonden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Mac, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Schoen Panama komt uit Nederland

Toegevoegd: vrijdag 20 jun 2014, 14:54
    Update: vrijdag 20 jun 2014, 14:58

Een van de schoenen die in Panama zijn gevonden, komt uit Nederland. Dat zegt winkelketen Perry Sport, die de betreffende schoen verkoopt.

Gisteren werd bekend dat er botresten en twee verschillende schoenen zijn gevonden in de jungle in Panama, vlak bij de plaats waar eerder deze week al spullen werden ontdekt van de vermiste Kris Kremers en Lisanne Froon.

Winkelketen Perry Sport bevestigt dat de ene schoen van het merk Wildebeast is. Het is een wandelschoen die alleen in Nederland te koop is, en uitsluitend bij Perry Sport.

DNA-onderzoek
    Overigens staat nog niet vast dat de gevonden schoenen door Kris en Lisanne gedragen zijn. Het is niet duidelijk of de schoenen DNA-sporen bevatten.

De botten bevatten zeker genetisch materiaal en dat wordt nu in Panama onderzocht. Volgens deskundigen is het niet eenvoudig om het DNA-materiaal uit de botresten te isoleren. Als er geen weefsel op de botten zit, kan het wel twee weken duren voordat er een uitslag bekend is.

bron : nos.nl

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    #102 BLiS, 20 jun 2014
    Laatst bewerkt: 20 jun 2014
    Ik kwam hier nog een paar foto's tegen
    (link verwijderd)
    Ik zal de link straks weer weghalen, ik vind het nogal schokkend.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    We waren jong en onervaren wandelaars. Gingen zo maar even met de hond een 'rondje lopen'. Geen goed schoeisel, geen goede kleding (het was kerstvakantie) geen mobieltjes (jaja, zo oud ben ik...), onvoldoende water, geen eten, niks...

Op gegeven moment schemerde het en zagen we een uitkijkhut, daar wilden we naartoe lopen in de hoop huizen te kunnen zien. Komen we helemaal vast te zitten in de modder tussen de varens. Het was inmiddels donker en ineens hoorden we wilde zwijnen... Onze hond piepen, die wist niet wat hij moest doen.

Heel zacht weggelopen, elkaar vastgehouden en uiteindelijk terug op een pad en na een tijd zagen we licht! Naar dat huis gelopen, daar woonden een man en vrouw die alleen Frans spraken (en wij niet). Die man heeft ons helpen zoeken naar onze auto, dat duurde bijna een uur, we waren echt heel erg verdwaald!!

4. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Pfff zeg !

brr wilde zwijnen, poeh die wil je idd ook niet tegenkomen.
    wat een gebeurtenis en wat fijn dat het uiteindelijk goed gekomen is :).

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb vanaf het begin al gezegd dat het niet slim was. Maar goed, daar heeft niemand meer wat aan nu.:(

6. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Familie Kris en Lisanne in shock door ontwikkelingen

Door: redactie
    20-6-14 - 15:44

De shock voor de familie van Kris en Lisanne is groot door de laatste ontwikkelingen in de zaak rond de vermissing van de Amersfoortse studentes. Zo laat een woordvoerster van de families weten. De ouders werden gisteren geconfronteerd met de vondst van schoenen en menselijke resten, die waarschijnlijk toebehoren aan hun dochters. De families houden er 'sterk rekening mee' dat dit het geval is.
    De families worden de laatste dagen geconfronteerd met publicaties waarin persoonlijke details worden gepubliceerd, mogelijk van Kris en Lisanne hoewel dat op dit moment niet 100 procent vaststaat. De familie laat weten dat het DNA-onderzoek van de menselijke pas na het weekend uitsluitsel zal geven.

Na het vinden van de rugzak en andere persoonlijke bezittingen van Lisanne en Kris wordt er sterk rekening mee gehouden dat het daadwerkelijk om beide vermiste meiden gaat. Op basis van dat onderzoek zal verder bekeken worden wat de volgende stappen concreet zullen zijn.

Foto's en andere details komen hard binnen, niet alleen bij de families maar ook bij vrienden, kennissen en alle andere direct betrokkenen bij deze zaak.

Verzoek om terughoudendheid
    De familie is heel dankbaar voor de inzet en interesse die de media getoond heeft tijdens de maanden dat de familie op zoek was naar Lisanne en Kris en is zich bewust van het feit dat nieuwsgaring onvermijdelijk is. Voor de komende tijd, verzoekt de familie de media hun werk met respect voor alle betrokkenen en indien mogelijk op terughoudende wijze uit te voeren, om onnodig leed voor de familieleden, vrienden en bekenden verder te voorkomen.

bron: ad

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Nee klopt:(

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt.
    Dan kan de familie aan het rouwproces beginnen..
    Wat een nachtmerrie, het zou je kind maar zijn, afschuwelijk...:(

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat is uiteindelijk goedgekomen?

10. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

zullen we uit respect dit topic dan maar sluiten?

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

++++1

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bon plan. Dat eigen schuld dikke bult vind ik ook helemaal niks...

Ik weet nog goed dat topic van Julian en Ruben, dat vol stond met gespeculeer; iedereen wist wel hoe het zat.

13. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Uit respect sluit ik dit topic

Goed idee :)

Deel Deze Pagina