Hoe ziet het leven van een gezin eruit, dat zoveel kinderen heeft dat ze een eigen voetbalteam kunnen vormen? En hoe houdt een moeder zon extreem groot gezin draaiende? Vanaf woensdag 3 juli is dit wekelijks te zien in 16 Kids And Counting bij RTL 4. Een van de gezinnen die gevolgd worden, is het gezin van Sue en Noel Radford. Zij wonen in Engeland met hun vijftien kinderen en Sue is in verwachting van spruit nummer zestien. Hun oudste dochter Sophie (19) is net bevallen van haar eerste kindje en woont ook in huize Radford, samen met haar baby en vriend. Sue heeft het erg druk met het huishouden. Ze draait gemiddeld zeven wassen per dag, kookt kilos eten per week en moet heel wat handelingen verrichten voordat ze de deur uit kan. Ook Noël werkt hard. Naast de vaderrol die hij vervult, moet hij zorgen dat de 20 hongerige monden dagelijks gevoed kunnen worden. Van s morgens vroeg tot s avonds laat rennen en gillen de kinderen van alle leeftijdsgroepen door het huis en geregeld vliegen ze elkaar in de haren, wat de nodige spanningen met zich meebrengt. Ondanks de dagelijkse drukte en de komst van het nieuwe kroost, willen Sue en Noel dit jaar hun trouwdag groots vieren en elkaar opnieuw trouw beloven in een afgehuurd kasteel in Schotland. Sue droomt ervan in een mooie witte jurk te stralen met al haar kinderen als bruidsmeisjes en bruidsjonkers. Ze wil zelfs op huwelijksreis naar het Caribisch gebied maar hoe gaan zij dit allemaal regelen met zestien kinderen en een pasgeboren kleinkind? Wekelijks vanaf woensdag 3 juli 20.30 bij RTL 4. Wie gaat het kijken? Ik kijk altijd gefascineerd naar dit soort programmas. Ik heb altijd respect voor mensen met grote gezinnen. Ik vind een gezin van 6 al groot hoor. Wij willen het namelijk bij 2 houden, want dat past bij ons. Ik ben benieuwd...
waaauw 16 kids en nog een kleinkind ook. Ik heb al 5 kids en soms is het echt zwaar, laat staan 16. Respect!
misschien wel, ik heb geen idee. Vind het altijd wel leuk om te zien. Hoe ze hun dagelijkse leven leiden.
Door dit topic ben ik de Duggers even gaan opzoeken. Erg interessant om hun leven te volgen. Zou er zelf ook niet aan moeten denken. 2 daar heb ik me handen al aan vol hihi.
Bij TLC en als je dugger familie in tikt kom je ze vast en zeker tegen bij google. Net ook gedaan en er stonden weer een hoop verhalen tussen.
Ik vind alleen maar hele korte stukjes van 5-10 min. Maar jeetje, wat een georganiseer zeg zo'n grote familie, ik wordt er al moe van als ik ernaar kijk, haha. Ga nu dan ook maar slapen, gaaapppp.
Ja, dat organiseren vind ik leuk om te zien. Hoe ze alles in de hand houden. Ik neem het gewoon lekker op of ik ga het kijken want die korte stukjes van internet vind ik niet zo lekker kijken. Bloem: ik word er ook altijd al moe van als ik ernaar kijk! En die mensen kunnen volgens mij nooit ff bijslapen
Ik krijg het altijd een beetje benauwd van dit soort progamma's. Ik zou er echt niet aan moeten denken...
Nee, ik moet er ook echt niet aan denken. Ik waardeer mijn leven daarna ook weer zo erg! Het is ook een soort relativeren wat ik dan altijd weer doe.
Je kan bepaalde afleveringen van 17/18/19 Kids and Counting (van de Duggar familie dus) bekijken op YouTube.
Ik vind het raar als je zoveel kinderen hebt. Dat je een gezin van 6 kinderen hebt kan ik nog begrijpen, maar als je 16 kinderen hebt hoe kan je dan nog een leuk gezin vormen? En dan bedoel ik met name dat het bijna onmogelijk is om eens op vakantie te gaan of naar een pretpark. Zelfs picknicken met zo'n groot gezin lijkt me onmogelijk. En waar halen ze het geld vandaan?! En ik geloof gewoon niet dat je 16 kinderen kan opvoeden zonder dat er enige vorm van verwaarlozing is, hoe ga je ze allemaal aandacht geven? Ik heb dit programma ook weleens gezien en word al gek als ik er allern al naar kijk!
Ik denk ook dat de oudste kinderen in dat gezin heel veel verantwoordelijkheid en verantwoording hebben voor de jongste kinderen. Dat kan niet anders. En de oudste kinderen hebben daar niet om gevraagd, dat vind ik wel verschuiving van verantwoordelijkheid. Een gezin met 6 is nog wel in staat om 'normaal' te functioneren. Leuke uitstapjes, op vakantie gaan enz. Maar met 16 kinderen is dat heel anders.
Altijd als ik dit soort programma's zie, vraag ik me af waar die mensen de tijd/energie vandaan halen om überhaupt nog sex te hebben om nog meer kids te maken.
Het is denk ik ook een kwestie van prioriteiten stellen en een heel ander leven dan dat de 'moderne mens' leidt. Denk niet dat de meeste grote gezinnen vaak op vakantie of naar het pretpark gaan. Of in ieder geval niet met alle kinderen tegelijk. Hoeft toch ook niet? Is een keuze die je maakt.. Zou niet de mijne zijn in ieder geval, maar ja. Vroeger zag je het veel en veel meer en was het niet abnormaal, nu wordt het al snel abnormaal gevonden.
Dat doen de Duggars ook hoor... Hebben ze een heel grote bus voor. Ze gaan ook wel eens naar homeschool-kamp enzo. En afgelopen september zijn ze dacht ik naar China en Japan gegaan.