Misschien is dat het. Ik vind het altijd een prettig idee als iemand ook tbs krijgt. Dat betekend dat het eindpunt wanneer iemand vrijgelaten kan worden tot in den treuren uitgesteld mag worden.
Dit maakt je toch boos.. keer op keer in dit soort zaken dat er (met opzet?) slordig politiewerk wordt gedaan. Hoe kan het toch?
Waarom met opzet? Sorry hoor ik word een beetje kriebelig dat overal tegenwoordig een groter iets of iemand achter zit. Soms gebeuren er ook gewoon dingen/ongelukken op de wereld waar niet iemand achter zit. Als dit een of andere complottheorie is hadden “ze” het toch veel beter aan kunnen pakken?
Nee vast niet. Maar de zaak van Michael P bewijst weer eens dat een heleboel mensen op 1 dossier ook niet goed werkt.
Zeker, maar dan heb je ook te maken met een master manipulator. Het gaat meestal gelukkig goed, wanneer het wel fout gaat dan gaat het dus vaak goed fout zoals bij Michael, want die is gewoon ziek in zijn hoofd.
Ze zijn allemaal ziek in hun hoofd, daarom dat ze TBS krijgen. Het systeem werkt voor vele mensen, maar het is niet waterdicht. En of dat nou is door fouten of door opzet. Het is geen systeem om trots op te zijn, het is een systeem waar we nog hard aan moeten werken om beter te krijgen.
Hoe het kan? Omdat er op dat moment waarschijnlijk duizenden tips binnenkwamen. En het filteren daarvan is nu eenmaal mensenwerk, en mensen maken beoordelingsfouten. Dat is jammer. Verschrikkelijk zelfs, als het in dit geval zou kloppen. Maar compleet normaal en echt niet nodig om daar altijd complottheorieën aan te bevinden. Er is al genoeg wantrouwen en cynisme in de wereld. Met zo'n uitspraken help je echt niet.
Dat geldt voor hun allemaal Die lui hebben allemaal 2 gezichten anders zou je ze op straat er zo uitpikken. Je hoort niet voor niets mensen uit hun omgeving vaak zeggen, dat had ik nou nooooooit achter die persoon gezocht.
Omdat er genoeg wantrouwen en cynisme is moet het daarom maar geaccepteerd worden? Echt niet hoor. Ik ben helemaal niet van de aluhoedjes complottheorieën, maar er zijn een aantal zaken waar je gewoon niet omheen kan. Dutroux is daar 1 van. Epstein een ander. Daar zijn opzettelijk fouten gemaakt en informatie achtergehouden.
Precies. En dat vind ik zo eng. Er zijn vast zat van zulke mensen die gewoon nooit gepakt zullen worden omdat ze secuur te werk gaan. En zo wel, als ze uiteindelijk weer vrij komen leren van hun fouten als in, hoe wis ik mijn sporen nu wél goed.
Tbs krijg je al bij je veroordeling als er sprake was van een stoornis die een rol speelde bij het misdrijf. In dat geval heeft alleen straffen geen zin, want de onderliggende stoornis word niet behandeld. Dus hoog recidive risico. Bij de combi gevangenisstraf + tbs moet eerst een aanzienlijk deel van de gevangenisstraf uitgezeten zijn, voordat de TBS in werking gaat. Dan gaat iemand dus opnieuw een gesloten instelling in, alleen nu is er sprake van behandeling ipv alleen afstraffen zoals in de gevangenis. Neemt niet weg dat et aan een gevangenisstraf ook een behandel-deel kan zitten als onderdeel van terugkeer naar de samenleving, maar dat is iets anders dan TBS.