Doorbraak Madeleine mcCann

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by babyhope, Jun 3, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

En dan nog rechten studeren ook...
    Walgelijk!
    Ik snap heel goed hoor dat je vind dat zo iemand geen recht heeft op leven.
    Mijn mening is dat als iemand levenslang, dus ook echt levenslang tot de dood, opgesloten zit, diegene ook geen leven heeft.
    Daarnaast staan misbruikers en moordenaars van kinderen echt onderaan de rangorde in de gevangenis.
    Ik snap je echt heel goed hoor!

Ontopic:
    Zou er al meer bekend zijn over de zaak maddie? Of zouden ze vanaf nu alles stil houden tot hij schuldig of onschuldig is bewezen?

NiVa0230 likes this.
  2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,689
    18,765
    113
    Female
    Dit idd.

Zou het mijn keuze zijn om een kind in een wildvreemd land op de kamer te laten en zelf te gaan eten?
    Neen totaal niet, net zoals ik ook thuis ook bepaalde zaken niet doe, die andere wel doen.

Maar eender welke keuze dat je als ouder maakt, niemand geeft het recht om met zen vieze vuile poten aan uw kind te zitten.
    Of dat nu was terwijl je als ouder zat te eten of terwijl je uw kind liet fietsen ipv te brengen met de auto wat maakt het uit?

Fuddey likes this.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,249
    28,274
    113
    Om te kotsen inderdaad. Dutroux wil ook aanspraak maken op vervroegde vrijlating. Hij wou een aantal jaar geleden ook naar een klooster maar gelukkig wilde zij hem niet.

Hij (en vast die Duitser ook) zijn onderdeel van een veel grotere kinderhandel onganisatie. Met mensen op hoge plekken in onze maatschappij; politie, rechters en overheid. Er zijn rondom de rechtzaak van Dutroux zoveel fouten gemaakt, zoveel informatie weggelaten, veranderd. Zeker 20 mensen die te maken hadden met de rechtzaak zijn op opmerkelijke wijze overleden. Zelfmoord, ongelukken.. you name it.

Ik denk dat met Maddie (en de andere kindjes) hetzelfde is gebeurd , ook zoveel fouten, zoveel rare eindjes, mensen die verdwenen. Ik denk dat ze al veel eerder wisten wie of wat maar dat het zo lang mogelijk is tegengehouden net als bij Dutroux.

Whysteria likes this.
  4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Het laatste wat ik heb gelezen is dat de verdachte een vriend had gebeld en aan hem vertelde wat er met Madeleine was gebeurt. Die vriend is met die info naar de politie gegaan. Gezien zijn verleden past hij wel in het dader plaatje. Maar waarom nu na zoveel jaar vraag ik mij af. Misschien kickt hij wel op de (media)aandacht?

5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,689
    18,765
    113
    Female
    Idd en meneer krijgt gewoon zen eigen wandeling, zodat de anderen hem niet kunnen lastigvallen.
    Veel te veel show.
    Onderdak, eten, drinken, wandelen alles wat hij die meisjes afnam.
    Laat hem op de zelfde manier maar zen leven eindigen zou ik zeggen. Hij is zo dik al wat, dus het lijkt er niet op, dat hij daar iets te kort komt.
    Schandalig.

Anouk2005, Zara75 and KleineLai like this.
  6. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Nouja, ik vraag het me toch af of het zo werkt. Volgens mij als iemand helemaal niet meer in de gaten wordt gehouden is de kans groter dat diegene denkt: ik kan er wel weer mee wegkomen.
    ‘Ze zullen er toch wel van uitgaan dat ik weer iets slechts doe’ maakt de kans denk ik niet groter dat iemand weer een kind gaat misbruiken,helemaal als de pakkans groot is, dat komt toch door andere impulsen lijkt me.
    Intensief begeleiden kan ook, als dat maar inhoudt ook iemands gangen blijven nagaan. Maar zo iemand als die Brucker was juist gevlucht naar Portugal om zijn straf te ontlopen.

En ook mbt dat wat ik eerder zei en iemands reactie op als je computers checkt iemand wel weer andere wegen vindt. Ik denk toch dat hoe moeilijker het wordt voor iemand om iets uit te spoken, hoe kleiner de kans op excessen, de gelegenheid maakt de dief...

Ik ben normaal gesproken ook altijd voor een tweede kans etc, maar ik vind kindermisbruik echt een geval apart waarbij je het zo zwaar verkloot hebt , de gevolgen zo ernstig zijn en het recidiverisico zo groot is dat we daar echt veel meer bovenop moeten zitten en zwaarder straffen.

Neemt niet weg dat dit heel lastig op te lossen is. Lijkt me ook heel zwaar voor de politie om dit soort zaken te onderzoeken...

KleineLai likes this.
  7. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Ja ik vrees dat dit ook nog waar kan zijn. Dat vind ik zo erg, ik wil daar eigenlijk niet eens over nadenken dat dat bestaat, dat het ook nog op hoog niveau speelt en er ook hoog geplaatste mensen betrokken zijn die de rechtsgang belemmeren...

8. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Ik denk dat ze idd alles stil houden om de rechtszaak niet te belemmeren. En ik vrees dat hij zijn mond niet open zal trekken. Dat gaat ook zo een hele tijd met Jos B al, van Nicky Verstappen. Die zwijgt ook in alle talen... of ontkent in ieder geval.

9. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,873
    5,151
    113
    Home
    En zijn telefoon zou vlakbij het appartement op het tijdstip at ze vermist werd signaal hebben opgepakt

Ze hebben immers nog geen sterk bewijs dat hij er iets mee te maken heeft daarom brengen ze het naar buiten hopend dat mensen nu gaan praten en meer weten

Jackie87 likes this.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Het is wel degelijk een punt van discussie.

Wij groeien allemaal met de wetenschap op dat er soms kinderen worden weggenomen. Dat kinderen zich kunnen bezeten of bang kunnen zijn. Kleine kinderen moet je meer beschermen dan grotere kinderen voor alle gevaren. Het een realistischer dan het anders.

In geen geval pleit dit de dader (wie dit ook moge zijn) vrij.

Je zit daar in een park. Je hebt jonge kinderen die wel zo mobiel zijn dat ze zelf een deur kunnen openen en weg kunnen lopen. Hoe haal je het dan in je hoofd om die onbeschermd in hun bed achter te laten?

Deze groep mensen vond het voor zichzelf belangrijker om uitgebreid te gaan tafelen ipv een volwassene die bij de kinderen zou blijven. Het is je plicht als ouder om ervoor te zorgen dat je kind veilig is. En deze opzet in een resort met veel zwembaden in een gebied waar een kind ook gemakkelijk van het resort af kan. Is op zo’n afstand gaan zitten niet veilig.

Dat pleit een dader onder geen beding vrij. Maar de ouders hebben een risico genomen en bleken ook echt risico te lopen.

11. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Even offtopic: Ken je het verhaal van Paul Bernardo en Karla Homolka? Ze waren getrouwd en misbruikten en vermoordden jonge meisjes/tieners. Zelfs haar eigen zusje.

En nu? Heeft ze een nieuwe identiteit gekregen, leeft in de anonimiteit en heeft een nieuw gezin gestart.

Ik vind dit dus echt van de zotte! Moet niet mogen kunnen, net als hoe die vrouw van Dutroux er onderuit komt. Die zijn wat mij betreft net zo schuldig.

12. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    Je verwoord het heel goed. Dat heb ik gisteren ook geprobeerd, maar dat werd echt totaal anders opgevat (door sommigen) dan dat er stond of bedoeld werd.

13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,616
    8,359
    113
    Female
    Ik vind het ook een lastige. Bij mij komt mijn lunch ook omhoog als ik de berichten lees. In Amerika hebben ze hun eigen gebied waarnaar ze verbannen worden. Is dat iets wat we hier moeten willen? Moet er gekeken worden of het gebruik van een vpn strafbaar gemaakt kan worden (ik ben niet thuis in computertechniek)? Moeten ze gecastreerd worden? Moet het onmogelijk worden om anoniem iets te kunnen kopen waarmee je op afstand contact kan leggen, hoe doe je dat dan met tweedehands goederen?

Als zo'n zieke geest weet dat zijn computer gecontroleerd wordt dan zal hij daar niks op doen. Maar als hij op straat loopt en ergens zijn kans ziet dan is dat niet direct in beeld. Zou iemand dan bijvoorbeeld niet beter een vast zittend gps systeem mee moeten hebben?

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,689
    18,765
    113
    Female
    Maar dat is toch niet normaal e.
    Was onlangs op tv.
    Baby Xena, kindje die 9 maand leefde en eigenlijk die volledige 9 maand mishandeld werd. De ouders hebben heel het proces geen kik gegeven (iets van steek hun verstand in een vogel en hij vliegt achteruit) en die hebben nog altijd recht om kinderen te krijgen en doen wat ze willen.

2de kans? In sommige gevallen is een 2de kans gewoon onbestaande.
    Je kan niet nog eens proberen en als het toch terug misloopt ahja dan is het pech ofzo?
    Ah ik kan er mij zo dul in maken en opfokken dat dit allemaal maar kan en mag.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Maar dat schrijf ik niet ;)

Het punt wat ik eruit pakte was alleen standaard bij elke vermissing alle zeden delinquenten langs gaan met politie.

Voor de rest ben ik het eens met de controles. Maar dat is kijkt me ook onderdeel van het behandelingstraject.

16. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

May 12, 2017
    7,933
    12,187
    113
    John van den Heuvel zei vrijdagavond bij boulevard....ja lekkere bron :|....dat ze eig totaal geen direct bewijs hebben om aan de Duitser te linken.

Jackie87 likes this.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant

Maar blijven deze mannen niet gewoon in TBS zo lang ze een risico zijn?

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,616
    8,359
    113
    Female
    Een vergrijp kan klein beginnen. Wanneer start je met het monitoren voor de rest van hun leven? En hoe kan je weten of iemand geen risico meer vormt? In mijn reactie neem ik ook mee dat het makkelijker moet worden om een netwerk op te rollen.

19. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,249
    28,274
    113
    genoeg die te vroeg worden vrijgelaten om wat voor reden dan ook.
    ik ben ook voor veel betere controle na een vrijlating.

hummeltje5 likes this.
  20. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Nee geen direct bewijs dan misschien. Maar aan de andere kant. Er is een meisje vermist, en op letterlijk een steenworp afstand blijkt een veroordeelde pedofiel en kindermisbruiker een teruggetrokken leven te leiden die ook in de buurt blijkt te zijn geweest etc. Lijkt me toch genoeg verdenking om die man ernstig aan de tand te voelen...

Share This Page