Maar wat ik me afvraag. Hij was verdachte in een zedenzaak. Ik neem aan dat ze hem toch nagetrokken hebben toen hij bij het plaats delict werd aangetroffen. Is de verdenking bij een zedenzaak dan niet genoeg om DNA af te staan? Of was dat nog niet mogelijk 20 jaar geleden?
Ze denken dat hij nog leeft. Maar bedenk wel dat er nu een internationaal opsporingsbevel uit kan gaan. Dus ook naar Frankrijk en dat ze kunnen proberen er Europese bekendheid aan te geven. Dan is de kans natuurlijk groot dat hij gebonden gaat worden. Hij moet ergens wonen, geld hebben of verdienen en zijn eten kopen.... Wat Peter R betreft. Hij heeft de zaak wel al die tijd in de bekendheid gehouden. Zonder die bekendheid was dit dna onderzoek er nooit gekomen! Ik denk dat de kans ook nog wel bestaat dat deze man er zelf een einde aan maakt (of dat wellicht al gedaan heeft). Ik vind het DNA verwantschapsonderzoek een goed middel. Tot nu toe heeft het de oplossing geboden. En het heeft een heel belangrijk signaal naar andere daders. Het maakt niet uit hoe lang geleden en of jij niet wilt meewerken. Je kunt ooit alsnog worden gevonden!!!
Dacht ik idd ook, het net sluit, hij wordt in een hoekje gedreven... wie weet ergens in Frankrijk van de radar verdwenen om daar een einde aan zijn leven te maken.
precies zo is het in het onderzoek van Marianne Vaatstra ook na al die jaren nog naar voren gekomen wie de dader was.
Ach die arme man... misschien moet je je iets beter inlezen over die man, die heeft ook vastgezeten wegens ontucht met kinderen,en kon na zijn vrijlating gewoon weer bij verschillende verenigingen aan het werk. Die vent hadden ze ook achter slot en grendel moeten laten wat dat betreft.. Wat Peter betreft, de familie is ontzettend dankbaar, zonder hem was dit onderzoek niet zo gelopen, zoals de moeder van Nicky ook al aangaf.
Ja van de 21000 maakt dat het nog wel heel veel zijn die het wel hebben gedaan. Maar voor de nabestaanden lijkt mij dat moeilijk te verkroppen dat er mensen die het niet de moeite vinden om DNA af te staan. Maar dat maakt je dan toch wel verdacht, als je zelf de dader niet bent lijkt het mij dat je juist meedoet. Je vestigt dan wel de aandacht op jezelf. Ik weet ook niet hoe ver ze kunnen matchen, is dat neef-neef, achterneef of nog verder?
Daar ben ik ook bang voor. Of dat hij zich zo goed schuil weet te houden, dat ze hem nooit meer vinden. Ik hoop echt dat hij ooit nog zijn verdiende straf krijgt.
Vind het echt bizar dat hij hier 20 jaar mee weg is gekomen. Politie heeft hem paar keer verhoord! Waarom toen geen DNA afgenomen? Snachts op de plek, met een vreemd verhaal en in verleden zedenmisdrijf, ondanks geen vervolging toch iets om te onthouden. Vind het eigenlijk een fout van politie toen. En dat mag ook wel hardop gezegd worden door hen. Of op z'n minst een goede uitleg waarom het toen zo is gelopen.
Er waren maar beperkte dagen dat er dna kon worden af gestaan. En als je dan moest werken. Is dat nogal lastig.
Ik vraag me af in hoeverre de inbraak bij het kamp waar hij gastheer was met hem te maken heeft. Vanaf die locatie is hij immers ‘vermist’ geraakt in februari (inbraak was in juni blijkens de Facebook van dat kamp). Neem aan dat ze juist de plekken waar de nieuwe kaarten van gestolen zijn grondig uitzoeken/doorzoeken ook al zijn het grote gebieden.
Ik mag toch aannemen dat je als werkgever je werknemers in de gelegenheid stelt om langs de afnamelocatie te gaan. Of je neemt er vrij voor.
Bizar veel wat kan nou een reden zijn om niet te willen helpen bij het vinden van een kindermoordenaar Onbegrijpelijk en zeer pijnlijk voor de nabestaande Het zal je eigen kind maar zijn...
Voor een deel zal er vast gedacht worden dat niemand binnen hun familie tot zo iets in staat is. Of sowieso niet het systeem in willen.
Zonder te gaan speculeren want ik hoop dat het hierbij blijft. Maar het zal me niks verbazen als er straks meer lijken uit de kast komen. Elke keer maanden lang in de bossen zonder contact met de buitenwereld. Al eerder in aanraking geweest met justitie voor een zedenzaak die dan geseponeerd is. Hij oogt op de foto's en videobeelden overigens als een vriendelijke man en zal vast een hoop kennis hebben van stoere jongens dingen in de natuur. Ik kan me voorstellen dat hij de ultieme kinderlokker is. Brrr...