Doorbraak zaak Nicky Verstappen!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by rijo, Aug 22, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,465
    11,976
    113
    Female
    Noord Brabant

Ik dacht ergens te lezen dat de geseponeerde zaak voor de moord op nicky was.
    DNA afnemen was toen nog geen standaard procedure zeker niet als een zaak geseponeerd werd.

2. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

Jan 22, 2016
    651
    296
    63
    Female
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Dat denk ik ook. Is er ook bekend wie (als in neef, broer, vader verdachte) DNA heeft afgestaan dat tot de verdachte heeft geleid? Of is zoiets geheim?

Reageert de familie van de verdachte (die hem als vermist had opgegeven) eigenlijk ook nog ergens?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,938
    3,954
    113
    Tegenwoordig is bijna alles geheim wat met persoonsgegevens te maken heeft.... ik zou het niet in het nieuws hoeven hebben wanneer mijn broer, neef, oom of achterachterneef een moord zou hebben gepleegd.

De familie heeft dit nieuws ook pas gehoord denk ik. Wat voor reactie zouden ze moeten geven?

4. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Nee er werd niets vertelt over wie van de familie van de verdachte DNA heeft afgestaan. Twee verre verwanten. Ze gaven wel aan dat hij single is, voor zover men weet en vroeger tot oudere leeftijd bij zijn moeder woonde.

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb lang nagedacht over wat de reden kan zijn, misschien heeft een groot deel van de groep die niet is komen opdagen wel ooit eens iets gedaan wat niet door de beugel kan (inbraak noem maar op) en bang door mee te werken te worden betrapt of in een DNA database terecht te komen?!
    Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom je hier niet aan mee zou willen werken.

Chocolat and Ysabella like this.
  6. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Dat zou kunnen. Volgens mij hebben ze wel aangegeven dat het afgestane DNA enkel en alleen voor dit onderzoek zou worden gebruikt.

7. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dan is mijn bedachte reden dus eigenlijk geen reden om niet mee te werken.

Syane likes this.
  8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,190
    10,790
    113
    Ik denk dat een groot deel van die mannen het gewoon heeft laten zitten. Morgen, volgende week, o nou kan het niet meer. Als je al ziet hoe laks mensen zijn met stemmen of hun eigen gezondheid...

fafa, Fuddey, Chocolat and 4 others like this.
  9. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Zover ik net begreep wat er verteld werd bij RTL Boulevard was de DNA match puur toeval.
    Omdat hij als vermist werd opgegeven hadden ze kledingstukken verzameld om daar DNA vanaf te nemen
    wat tot deze match heeft geleid.

10. Maev

Maev VIP lid

Dec 4, 2014
    6,071
    5,553
    113
    #90 Maev, Aug 22, 2018
    Last edited: Aug 22, 2018
    Uit het verwantschap onderzoek bleken ook 2 matches te zijn gekomen. Door het DNA vanwege de vermissing is er een 1 op 1 match gevonden. ;)
    Al lijkt het me wel enigszins voor de hand liggen en te toevallig dat hij juist aan de start van het verwantschapsonderzoek verdwijnt, zeker aangezien hij zelf niet mee heeft gewerkt toen hij eerder opgeroepen werd. Je kunt immers ook nogal vraagtekens zetten als je tegen familie zegt dat ze vooral niet mee moeten werken ;)

Amberxx likes this.
  11. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    Het lijkt mij duidelijk dat het hem te heet onder de voeten is geworden. Hij is namelijk al eerder (vaker dan 1x) gevraagd mee te werken en dat heeft hij geweigerd. Ze zijn zelfs bij hem langsgegaan en hij is verhoord. Maar ze konden hem niet verplichten.

Door het grote verwantschapsonderzoek was zijn medewerking niet meer nodig. Als je familie in de regio hebt wonen (zoals hij had) dan loop je ongewild tegen de lamp. Daarom is hij spoorloos verdwenen.

DastyQueen likes this.
  12. Featherr

Featherr Fanatiek lid

Jun 20, 2016
    3,700
    3,153
    113
    Female
    Brabant
    Ik ben wel bang dat ze hem nooit meer vinden. Je zou denken van wel maar hij heeft 20 jaar lang gehad om te oefenen met bushcrafting. Hij heeft dat tot in de puntjes door.
    Je kan door heel Europa trekken zolang je in de bossen blijft. Als je dan ook nog weet hoe je eten vind..

Enige manier is denk ik zo gewond raken dat je wel hulp moet zoeken, mensen die hem toevallig zien lopen in een bos, opgepakt worden voor inbreken bij een huis (lijkt me toch dat je soms dingen nodig hebt die je niet in het bos kan vinden).
    Of hij heeft allang zelfmoord gepleegd maar dat denk ik eigenlijk niet. Hij komt er al 20 jaar mee weg, dat geeft een soort kick. Hij is niet voor niks gevlucht, dan had hij al eerder zelfmoord gepleegd.

dreumesje likes this.
  13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Daar zou ik zelf dan weer niet op vertrouwen (als ik een reden had om geen DNA af te willen staan)...

Misschien mogen ze dan het DNA zelf niet gebruiken, maar ik zou er toch wel van uit gaan dat je naam ergens ‘per ongeluk’ op een lijstje verschijnt...

Verder denk ik dat veel mensen gewoon heel laks zijn. Met stemmen, met donor formulieren invullen, met eigen gezondheid etc etc etc....

Ysabella and DastyQueen like this.
  14. De opa van een klasgenootje lijkt ook echt sprekend op de man, hij heeft er ook zichtbaar moeite mee.. Schaamt zich bijna om buiten gezien te worden, echt iedereen kijkt naar hem. Hoop dat die engerd snel gevonden wordt!

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dat vind ik echt sneu voor die man. Net zoals die Belg die aangezien werd voor deze man.

16. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Volgen jullie het nieuws hierover ook nog steeds? Ik verdiep me er steeds meer in en volg het intens. Over die verdachte komt steeds meer info naar boven. Pffff....
    Hoprlijk wordt hij levend gevonden en doet hij dan zijn verhaal. Ik hoop voor de ouders en zus en rest van de familie dat de waarheid boven tafel zal komen.

DastyQueen likes this.
  17. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,824
    19,145
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Maar toch, dat ze dat zeggen betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo gebeurt. Je DNA profiel is dan toch bekend. Ooit een andere overheid, andere regels...
    Ik heb over het algemeen veel vertrouwen in de overheid, maar ben wel kritisch. Dus ik kan me die gedachtegang wel voorstellen. En er zijn genoeg mensen die veel minder vertrouwen hebben in de overheid, nu of in de toekomst.

Zonnestralen and einad like this.
  18. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hij is opgepakt in Spanje

19. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik hoorde het net van een vriendin. Wat een geweldig nieuws zeg.

Share This Page