Hallo dames, Na ongeveer 1 week slikken van de minipil (Desogestrel) kreeg ik een doorbraakbloeding. Kan ik dit zien als mijn eerste menstruatie na de zwangerschap denken jullie? Ik heb er nl milde menstruatieklachten bij (buik- en rugpijn, koud). Kan ik sowieso vaker doorbraakbloedingen verwachten?
Wat gek dat nog niemand gereageerd heeft! Ik denk dat je het wel kan zien als menstruatie. Doorbraakbloedingen komen in het begin vaker voor bij de minipil, maar in de loop van de maanden komen ze wel steeds minder vaak en zijn ze minder heftig.
Heb geen ervaring met de mini pil. Maar denk dat je doorbraak bloedingen wel kan zien als een menstruatie. Of het moet echt maar paar druppels zijn.
ik bloed dus helemaal niet meer met de minipil. er zijn hier verschillende ervaringen met de minipil. de 1 is continu ongesteld en de ander (zoals ik) wordt het juist helemaal niet. of je het vaker kan verwachten is dus voor jou afwachten. en het ligt aan de hoeveelheid of je het idd als menstruatie kan zien.
Ik was met minipil continue aan het bloeden (meestal licht, maar het stopte nooit ) dan zie ik het niet meer als 'menstruatie'. Zou het in principe wel als eerste menstruatie beschouwen en dan zal de tijd leren of en hoe vaak het terugkomt... (ik was het overigens na 10 wkn bloeden helemaal beu, ben toen weer gestopt... en vervolgens 10 wkn niet ongesteld geweest , waarna mijn lijf eigen ritme weer oppakte)
Nog bedankt voor de reacties! De hoeveelheid bloed + aantal dagen was indd te vergelijken met mijn 'normale' menstruatie. Ik ben inmiddels met de 2de strip bezig, maar nog geen doorbraakbloeding gehad. Tijd zal het leren hoe mijn lichaam er verder mee omgaat... Ik ben overigens emotioneel wel stabieler en heb nauwelijks haargroei (oksels, bikinilijn) sinds ik deze pil slik. Allebei fijne bijkomstigheden
Ik slik nu anderhalf jaar Desorgestel. De eerste maanden had ik constant doorbraakbloedingen. Na een half jaar werd dat stukken minder. En nu heb ik helemaal geen last meer van bloedingen.
Fijn om te lezen dat je uiteindelijk geen bloedingen meer hebt. Ik gebruik sinds eind november desogestrel voor mijn endo en heb inmiddels om de 2-2,5 week een doorbraakbloeding. Zodra ik bloedverlies krijg stop ik ( op advies gyn ) en krijg dan echt een forse bloeding van bijna een week lang. Hopelijk stabiliseert dit zich , want dit is tot nu toe de enige pil waar ik geen depressieve gevoelens van krijg. Dus als ik hier de endo klachten enigszins mee op kan vlijven vangen zou dat heel fijn zijn.