Doorbraakbloeding met de pil, wie ook?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kiki, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi,

ik slik sinds mei weer de pil, het is zo'n Microgynon-kloon. Dus 3 weken slikken, en dan in de stopweek een menstruatie (onttrekkingsbloeding)

Nu is het volgende het geval:
    Vorige maand ben ik na mijn stopweek weer met de volgende strip begonnen. Na ca 7 dagen slikken kreeg in last van slijmerig bloedverlies, telkens een spoortje. Niet genoeg om een mini-tampon mee te vullen.
    Dit slijm/bloedverlies heeft ongeveer 6 dagen aangehouden (joepie, net in ons vakantieweek)
    Na die week heb ik me echt zwanger gevoeld, zere borsten, misselijk, moeilijk naar de wc kunnen, veel plassen enz... Na een paar negatieve tests en een ongi die gewoon op de goede dag in de stopweek kwam, ben ik er wel van overtuigd dat ik niet zwanger was.

Maar nu, maandag 29 oktober weer begonnen met de volgende strip en nu vanaf zaterdag weer dat stomme slijmerige bloedverlies :oops:
    ook nu weer kan ik het met een inlegkruisje wel af, maar het voelt zo viezig.
    Bovendien baalt mijn man er ook van, want zolang ik me niet schoon voel, heeft hij ook pech (en ikzelf ook) Dit kan toch niet de bedoeling van de pil zijn? Ik slik 'm om niet zwanger te worden, maar wel te sexen, en dat komt er nu ook niet van :oops:

In de gebruiksaanwijzing staat dat je contact op moet nemen met de HA, zeker als het pas na een paar strips/maanden voorkomt. En morgen kan ik heen.

Maar goed, ik verwacht echt niet dat ik uniek ben, dus wie heeft dit ook gehad?

Groet van Kiki

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nee, voor mij niet herkenbaar. Maar hopelijk geeft de ha uikomst. Misschien is de pil gewoon te licht.

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik had dat bij de 30 variant en toen ik de microgynon 50 ging gebruiken nergens meer last van ook niet als ik een maandje doorslikte
    waarschijnlijk gewoon te licht

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vanochtend bij de HA geweest en die zei ook dat het geen kwaad kon. Het is alleen een vervelende bijkomstigheid.

Ik kon wel een andere pil krijgen, maar daar moet je lijf ca 2-3 maanden aan wennen. Dat kmt dan weer niet uit met ons kinderwens. Ik moet denk ik maar met manlief om de tafel om te kijken wanneer we et beste kunnen stoppen met die verrekte pil.

Groet van Kiki

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Succes met jullie beslissing.
    Jammer dat je niet even over kunt stappen op een zwaardere pil zonder verder gedoe.

Deel Deze Pagina