Ik gebruik sinds 2,5 jaar de prikpil. Sinds de eerste prik ben ik niet meer ongesteld geworden. Op een paar druppeltjes na nooit last gehad van een doorbraakbloeding. Afgelopen woemsdag of onderdag wat rood bij het afvegen maar daar maakte ik me dus niet druk om. Sindsdien wordt het heviger. Gisteren verloor ik ook wat kleine stolsels. Vandaag leek het iets minder te worden maar net had ik toch een vrij groot stolsel. Het is vergelijkbaar met een goede menstruatie. Is dit na 2,5 jaar gebruik van de prikpil nog normaal? (Voorheen had ik niet echt een cyclus, 60-120 dagen en dan maximaal 4 dagen zeer licht ongesteld dus voor mij is dit echt veel bloedverlies en ik schrik er een beetje van)
Ik heb verder eigenlijk geen klachten trouwens. Flinke rugpijn wel maar die heb ik nu een week en heb het idee dat dat meer spieren zijn ofzo. Heb het gevoel dat het geen verband houdt met elkaar (maar weet dit niet zeker)
Hier ook ervaring, maar niet zo positief, helaas. Ik heb ook een hele tijd de prikpil gehad. Ook zo'n 2.5 a 3 jaar denk ik. Bij mij begon het ook te rommelen. Naar de huisarts geweest, echo laten maken bij de gyn. Door de prikpil kan je baarmoederslijmvlies zo dun worden dat het heel snel gaat bloeien. Ik heb besloten te de prik niet meer te laten zetten en ben nu bijna anderhalf jaar aan het rommelen geweest. Een maand lang achter elkaar vloeien, een paar dagen niet. Dan weer een week wel. Ik werd er gestoord van! Weer bij de huisarts geweest en die zei dat hij het vaker hoorde met prikpil en dat hij hem liever niet meer voorschreef. Ik heb toen besloten helemaal geen ac meer te gebruiken en sinds een maand of 2 begint er weer enigszins regelmaat in te komen. Maar ik voel me zo veel beter! Echt veel meer mezelf, zonniger, gelukkiger en ook mijn libido is weer zoals vanouds. Voor mij nooit meer de prikpil!
Bedankt voor je verhaal! Ik heb inmiddels de ergste scenario's in mn hoofd dus ik ben eigenlijk best blij dit te lezen. Het is vervelend maar niet ernstig gelukkig. Gelukkig is de afloop nu positief voor jou en voel je je zo goed!
Dit had ik ook. Alleen bij mij werden de bloedingen steeds extremer (i.p.v. minder) ondanks dat ik al ruim een jaar gestopt was met de prikpil. Vlak voordat ik zwanger werd zou de gyn het nog 1 maand aankijken of alle stolsels mee zouden komen. Anders zou er een currertage volgen. In de maand daarna bleek ik zwanger te zijn. De stolsels zitten er nog en ik heb dus ook nog steeds last van bloedingen(wel veel minder). Na de bevalling zal moeten blijken of de stolsels meekomen of dat ik alsnog een curretage moet.. Als je stolsels blijft houden zou ik wel bellen. Achteraf gezien heb ik volgens de gyn te lang gewacht.
Mijn man heeft nog liever dat ik gisteren nog de huisartsenpost had gebeld maar dat vind ik zelf wat overdreven. Als het aanhoudt bel ik dinsdag wel de huisarts. Het ene moment denk ik dat het minder wordt en het volgende moment verlies ik weer stolsels. Heb dat met menstruatie nooit gehad. Als het inderdaad een gevolg is van de prikpil stop ik er direct mee en mAG mn man zich gaan laten helpen. Dit was 3 jaar geleden al het plan maar hij durfde niet dus ben ik uiteindelijk maar de prikpil gaan halen maar dan ben ik er nu wel klaar mee...
Herkenbaar... Mijn man heeft volgende maand een afspraak staan. Het was of dat, of voor de rest van de tijd condooms. En dat willen we liever allebei niet
Toch maar even de hap gebeld vanmiddag omdat het alleen maar erger leek te worden. Ze waren daar niet echt onder de indruk ik moest vandaag elke 2,5 a 3 uur verschonen. De assistente gaf aan dat ze zich pas druk gaan maken als je elke 20-30 minuten moet verschonen of als je erge buikkrampen hebt. En dat is niet het geval. Het kan komen door hormoonschommelingen, gewoon een hevige doorbraakbloeding, dunner wordend baarmoederslijmvlies, een zwaardere pil nodig etc. Als het dinsdag nog niet is afgenomen moet ik de huisarts bellen. Daarna leek het ineens minder te worden maar vanavond is het weer wat heftiger. We wachten het morgen nog maar even af.