Doorbraakbloeding tijdens doordragen nuvaring (overgang-gerelateerd)

Discussie in 'De lounge' gestart door justme1974, 28 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Op advies van de gynaecoloog ben ik ruim twee maanden weer gestart met de nuvaring. Dit ivm menstruatieklachten door de overgang. Eindelijk niet meer ongesteld in alle onvoorspelbaarheid en heftigheid. Kortom; ik begon mijn leven terug te krijgen.

Vorige week met de derde ring begonnen en gisteren werd ik ongesteld. Niet blij mee, want het is inclusief de krampen enzo. Ik las dat het een doorbraakbloeding kan zijn, het lijf moet wennen en dat ik na de stopweek weer gewoon door kan gaan. Dit staat in de bijsluiter onder het kopje doordragen.

Betekent dat nu dat ik een week moet stoppen of ga ik gewoon door? Iemand hier ervaring mee? Ik baal er best van. Prima als hetmorgen weer stopt, maar daar lijkt het nu totaal niet op. Blehh.

2. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.892
    2.564
    113
    Ik heb de nuvaring gebruikt vanwege endometriose en moest ook zo min mogelijk ongesteld zijn. Hier zeiden ze bij een doorbraak bloeding (helder rood bloed dus geen oud bloed) nuvaring eruit halen en dan 4 dagen zonder en dan nieuwe inbrengen.

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Dank je! Ik vind de bijsluiter niet heel duidelijk, al lijkt er te staan dat je inderdaad stopt tijdens een doorbraakbloeding. Ik ga dat dan toch maar even doen. Kwaad kan het niet.. (als in risico zwangerschap.. geen partner of andere gegadigden :D).

Ik zal het ook nog met de gynaecoloog bespreken tijdens de volgende afspraak.

Deel Deze Pagina