doorbraakbloeding vraagje

Discussion in 'Anticonceptie' started by Kleine, Jan 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kleine

Kleine Actief lid

Dec 17, 2007
    194
    0
    0
    hoii

kheb even een vraag ik ben 8 januari gestopt met de prikpil
    nu zit ik te wachten tot me eerste ongesteldheid tot ik aan me nieuwe pil ( mirconon 30 ) kan beginnen,

maar als ik nou " ongesteld " wordt de eerste x is dattan niet me doorbraakbloeding?

dan is dat eigenlijk tog niet ongesteld zijn? moet ik dan wel beginnen met de pil

b.v ik heb 1/2 dagen een beetje bloed

of moet ik me eerste bloeding laten gaan en dan me volgende bloeding/ongesteldheid beginnen met slikken?

misschien beetje onduidelijk uitgelegd maar weet hoe ik het anders moet omschrijven

xxxx

2. Kleine

Kleine Actief lid

Dec 17, 2007
    194
    0
    0
    niemand?

3. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Heeft je HA niet gezegd wat je moet doen?

Het veiligste is natuurlijk om gewoon zo snel mogelijk met de pil te beginnen, het kan een hele tijd duren voor die prikpil uit je lichaam is. Als je toch wilt wachten op je ongi, dan moet je onmiddelijk op de eerste dag de eerste pil slikken, anders ben je niet meer veilig. Maar ik zou de eerste strip toch maar even met condoom vrijen (en nu uiteraard ook!), vermits de hormonen van de prikpil mogelijk een verkeerd beeld kunnen geven!

4. kleine, ik lees steeds vragen mbt de prikpil, menstruatie etc. ik denk als je zoveel vragen hebt je het beste met de huisarts eens kan gaan praten.

niemand kan je hier vertellen wat het beste is, en overstappen van de ene pil naar de andere zal je toch echt in overleg met je huisarts moeten doen.

5. Kleine

Kleine Actief lid

Dec 17, 2007
    194
    0
    0
    jah oke zal ik doen

sorry maar ben gwn heel enthousast der over

iig bedank

Share This Page