Hello ladies, ik ga ervoor! Na een loodzware eerste zwangerschap, waarbij ik nu (na 20 maanden) nog steeds niet de oude ben, wil ik er opnieuw voor gaan. Ik had toen onder andere last van hyperemesis Gravidarum. Kortom 7 maanden kotsend op de bank doorgebracht, met geen interesse wat er om mij heen gebeurde, ik kon geen TV volgen, geen behoefte aan iets behalve liggen.... De kans op herhaling in een volgende zwangerschap is 66-86%. Dus expect the worst and hope for the best. Verder ben ik al "medisch" dus dat werkt ook allemaal niet mee... Hebben jullie nog tips over waar ik verder aan kan denken qua hulp-dingen? Dit heb ik al geregeld: -preconceptioneel gesprek gehad met Gynaecoloog met verstand van HG (zwart op wit toezegging al op gewenste medicijnen) -extra opvang voor mijn zoontje geregeld (in combi met zorg voor mij overigens) -man neemt tijdens de ergste periode iig woensdagen vrij (geregeld met zijn werk) -buurvrouw wil boodschappen voor me meenemen -gehandicaptenparkeerkaart ligt te wachten -goede gesprekken met mijn man gevoerd over of we dit nog een keer aankunnen, afspraken gemaakt over dat hij voor ons zoontje zorgt en dat ik grotendeels dingen zelf moet doen of zorg voor mezelf moet regelen. uiteraard is hij er voor me, maar we moeten iig zorgen dat HIJ blijft staan. Als hij ook omvalt, loopt alles in de soep. we hebben besloten het aan te kunnen en er desnoods geforceerd 2x per week over te praten als het zover is. -Minimaal huishoudschema wat diverse andere mensen af en toe voor ons willen uitvoeren (ben op zoek naar een betaalde schoonmaakster) -ik heb alle dichtbijstaande familie (ouders, schoonouders, beste vrienden en dus mijn buurvrouw) ingelicht over de plannen om zwanger te worden en gevraagd of zij ondersteuning kunnen bieden waar nodig. Verder moet ik nog op controle bij de tandarts, en zijn er nog 2 klusjes in huis die moeten gebeuren voor die tijd, dat valt mee (vorige keer lag ik in een half afgemaakt klushuis zonder gordijnen en geen afgekitte badkamer etc). Wat ik nog niet voorelkaar heb is dat ik genoeg ben hersteld qua heupen, gewicht en conditie... ben er wel mee bezig overigens. Maar ik kan niet eindeloos gaan wachten want zwanger worden gaat ook al niet vanzelf..... Hebben jullie nog tips? edit: ik weet niet of dit op het goede sub-forum staat?
Hier tweede zwangerschap met leeg hoofd in gegaan ik wilde alleen maar liefde voelen voor het kindje en de wens, wellicht nog iets voor jou om jemeer mee bezig te houden voor je gaat klussen ? Geeft net extra kracht Hier dus helaas weer vol in hg klachten, ik vermoed dat ik al zwaar uitgedroogd ben ... maar bij mijn dochter heb ik het weten te rekken tot 11 weken toen opname infuus en sondevoeding met het laatste na twee weken naar huis gestuurd. Nu heb ik het liefst weer sondevoeding oid zonder weer die hele weg te bewandelen maar ik heb het niet voor hrt kiezen moest weer van voor af aan beginnen met slles proberen want hey nieuwe zwangerschap misschien helpt die emesefsme en die reispillen toch.... NOT... Je kan ketonen sticks kopen om zelf in de gaten te houden hoe erg het gaat. Ik heb ze ook besteld. Ik weer eigenlijk zelf al vrij zeker dat ik zwar uitgedroogd ben maar wil niet naar het ziekenhuis ............ moeilijk Super dat je je zo voorbereid had ik ook moeten doen Oh ja extra eten koken en invriezen voor manlief en dochter was geen luxe gewest
Heel veel sterkte iig! Wat goed van je dat je het nog een keer durfde Ik ben op facebook lid van een paar groepen, en daar zijn ook vrouwen die een zonde (tot in de darm) mee naar huis krijgen, of een vochtinfuus meekrijgen. De wens en liefde voor een tweede kindje is ook zeker aanwezig! Ook de liefde die ik voor mijn zoontje voel is met geen pen te omschrijven. Ik vind het heel erg dat ik hem dit aan ga doen, mama 7 maanden op de bank liggen breekt mn hart voor hem... Als het gaat zoals de vorige keer dan heb ik na positieve test nog 2 weken dat ik me redelijk goed voel voordat het mis gaat, dus dan kan ik dan nog koken voor man en kind. anders ligt het misschien maanden in de vriezer gaat op mn lijstje in ieder geval! dank je. Meer tips zijn welkom