Hoi hoi, Ik heb even een vraag: Ik ben nu 12 weken geleden bevallen van onze zoon. Ik ben ongeveer 2 weken na mijn bevalling weer begonnen met de pil. Ik slik deze nu dus al weer een tijdje. Ik heb bij mijn vorige strip geen stopweek genomen omdat we een weekend weg gingen en we wilden gaan zwemmen. En omdat ik best heftig menstrueer wilde ik het even uitstellen. Ik ben dus meteen gestart met een nieuwe strip. In deze nieuwe strip heb ik zo rond de laatste week 1 pil vergeten. we hebben die avond ook gemeenschap gehad. Ik kwam er pas de volgende dag achter. En ben toen gewoon verder gegaan met de strip. Een paar dagen daarna kreeg ik ineens een bloeding. Niet heel heftig maar wel met best veel bloed. Ik dacht dus aan een doorbraakbloeding. Afgelopen vrijdag was de laatste pil van mijn strip en zit nu in mijn stopweek. Ik bloedde nog wel iets na van de andere bloeding maar nu is het helemaal weg. Ik dacht dat ik misschien nog wel door zou bloeden i.v.m. 'echte' menstruatie. Zou mijn lichaam gewoon wat in de war zijn door het doorslikken van de pil en het vergeten van die ene pil? en was die doorbraakbloeding dan gewoon mijn menstruatie door de pil heen? B.v.d. Jelisa
Hallo Jelisa. Klinkt inderdaad als een doorbraakbloeding. Maar je lichaam kan inderdaad in de war zijn door het doorslikken en toch 1 vergeten. Start weer met de pil op de dag dat je weer moet starten, na je stopweek. Groetjes Ineke.