Doorbraakbloeding

Discussion in 'Anticonceptie' started by RoxannaG, May 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb al twee volle weken last van een doorbraakbloeding waarbij ik flink wat bruin bloed verlies, maar die ook wordt afgewisseld met helderrood bloed. Ik moet echt tampons gebruiken anders lek ik door. Ik slik de pil trouw en vergeet er nooit 1.

Ik vroeg me af of er onder jullie meiden zijn die hier ook last van hebben (gehad) voor zo'n lange tijd en of dit eenmalig was of een terugkerend ding.

Alvast bedankt!

2. Antje88

Antje88 Bekend lid

May 8, 2013
    859
    13
    18
    Zo herkenbaar! Na wat jaartjes de pil te hebben geslikt, kreeg ik steeds doorbraakbloedingen. Meerdere pillen geprobeerd, maar niks hielp. Uiteindelijk mega haaruitval gehad en toen gestopt met de pil en wat dacht je, het bloeden hield gelijk op! Nadien spiraaltje laten plaatsen en heb bijna een jaar doorbraakbloedingen gehad. Ding verwijderd ivm kinderwens en weer geen bloedingen meer. Na mn eerste bevalling wederom een spiraaltje laten plaatsen en toen was gelukkig alles goed. Geen last van bloedingen.

Ik kon dus niet zo goed tegen die hormonen blijkbaar.
    Zou als het vaker voorkomt gewoon ff naar de huisarts

3. Minime9

Minime9 Actief lid

Mar 5, 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi
    Toen ik aan de pil was had ik ook ineens last van doorbraakbloedingen. De arts zei tegen mij dat ik een andere pil moest proberen omdat je dan te lang dezelfde slikt.
    Ik ben toen gestopt met de pil vanwege kinderwens maar ook zonder pil heb ik zo'n 2 weken voor me menstruatie last van bruine afscheiding en niemand weet hoe dit komt :( heel raar zou dat toch wel willen weten.

4. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Vreemd hea? Ben nu met mn pil gestopt, want dat stond al op de planning. Ben benieuwd hoe het zich nu verder gaat ontwikkelen ...

5. xxLinn

xxLinn Actief lid

Mar 10, 2016
    400
    165
    43
    Ik heb het een tijd geleden ook gehad. Duurde even voordat ik door had waar het door kwam.
    Ik had van de apotheek een ander merk gekregen, wel de zelfde pil vertelden ze mij. Prima dacht ik. Ik dacht er verder ook niet bij na.
    Totdat mijn zusje, die dezelfde pil slikt, twee maanden later ook het andere merk kreeg en ook ineens doorbraakbloedingen kreeg.
    Toen contact gehad met de huisarts. Zij vond het het proberen waard en ze heeft geregeld dat ik de pil van mijn oude merk weer kreeg.
    Daarna was het over! Bij mijn zusje idem.
    Huisarts later nog gesproken en ze kreeg er de laatste tijd meer klachten over.

Het blijkt dus zo te zitten: De werkzame stoffen zijn hetzelfde, maar er kunnen andere hulpstoffen in zitten en blijkbaar reageerde ik op een van die hulpstoffen. Ik kreeg er doorbraakbloedingen van.

Share This Page