Dames, wegens omstandigheden staat de zwangerschapswens even on-hold en slik ik weer de pil (microgynon 30). Ik zit nu aan het begin van mijn derde strip (zonder stopweek genomen) en ik voelde vanmiddag op het werk wat tussen de benen... en ja hoor, een dikke vette doorbraakbloeding. Echt k*t want dan heb ik nog liever een bloeding waarvan ik weet dat ze er aan komt, dan er door te worden verrast. Ik heb dit in het verleden nog gehad en toen zei de huisarts dat iedere vrouw die doorslikt er vroeg of laat mee te maken krijgt en dat het aantal maanden dat je kunt doorslikken van persoon tot persoon verschilt. Klopt dit? En is er een pil waarmee je langer kunt doorslikken (niet dus volgens mijn ha)?
Ik kon tot mijn bevalling 2 x doorslikken en daarna kreeg ik doorbraakbloedingen. Na mijn bevalling kon ik helemaal niet meer doorslikken. Warom probeer je niet 2 keer doorslikken en dan een stopweek? Wellicht kan dat wel
Ik heb dit ook, met twee verschillende pilmerken. Langer dan een maand of drie vier kan ik niet doorslikken of ik heb het rode leger op bezoek.
Ik kijg het ook. Het is een tijdje om de ongeveer 3 maanden geweest, maar nu slik ik hem alweer 5maanden door en nog steeds geen doorbraak bloeding gehad. Kan dus ook weer erg wisselen, ik vind t prima naturlijk Ik stopte overigens wel zodra ik een doorbraskbloeding kreeg.
De huisarts gaf bij mij aan dat ik de pil 3/4 maanden zonder problemen kon doorslikken. Bij langer doorslikken wordt de kans op doorbraakbloedingen heel groot. Dat betekent dat je dus zo'n vier keer per jaar ongesteld bent. Maar veel vrouwen krijgen sneller doorbraakbloedingen. Ik heb zelf absoluut geen behoefte daaraan, dus ik neem gewoon netjes m'n stopweken. Ik weet nu toch precies wanneer ik ongesteld word, dus kan ik er op anticiperen. Als je toch heel graag wil door slikken zou ik het opbouwen. Dus eerst twee maanden en dan een stopweek. Dan drie maanden, etc. Dan merk je vanzelf aan je lichaam wat het aan kan.
Ik heb nooit een pil kunnen doorslikken. Binnen een week kreeg ik al een doorbraakbloeding. Na 2 pogingen niet meer geprobeerd, liever weten waar ik aan toe was door gewoon een stopweek in te lassen... Bij microgynon kreeg ik zelfs binnen een strip al doorbraakbloedingen (tussentijds), ben toen over moeten stappen op een andere (zwaardere) pil. Heb ook later bij minipil en mirena heel veel last gehad van tussentijds bloedverlies. Blijkbaar bloedt ik makkelijk cq laat het zich niet goed onderdrukken?
Ik gebruik ook mycrogynon30 en ik kan 2 strippen achter elkaar slikken, dan las ik een stopweek in. Ik ben 1 keer aan een derde strip begonnen en had gelijk een doorbraakbloeding, dus dan ga ik maar voor het zekere.
Hier jaren de microgynon30 geslikt en slikte altijd zo lang als mogelijk door, dus tot ik een doorbraakbloedig kreeg. Soms was dat na 6 strips pas en soms al na 3. Maar waarom wil je zo perse doorslikken als ik vragen mag?