Tijdelijk stoppen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Amandaxxx, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Hallo dames,

Sorry voor het weer openen van een topic maar zou niet weten waar ik het anders moet plaatsen:(

Ik slik nu 5 jaar lang de pil, ben hiermee gestart aangezien ik erg heftige menstruatie pijn had.. Nu wil ik een soortvan pauze inlassen aangezien mijn libido echt 0,0000 is.. Ik wil kijken of het terugkomt als ik stop met de pil! Ik lees ook veel dat vrouwen zich beter zijn gaan voelen na het stoppen dus ben daar gewoon heel benieuwd naar en wil het graag zelf even ervaren.

Maar nu heb ik dus wel een aantal vragen...
    Kun je uberhaupt wel zomaar een halfjaartje stoppen om er vervolgens weer aan te beginnen? En wanneer moet je dan beginnen? De eerste dag van laatste ongesteldheid zegmaar?

Zijn er dames die dit ook hebben gedaan, en zijn bij jullie de heftige menstruatiepijnen ook weer terug gekomen na het stoppen?

Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken! :D
    Liefs!

2. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt zeker stoppen maar misschien wil je dan helemaal niet opnieuw beginnen! Ik hoor ook veel ontevreden verhalen over de pil in mijn kringen. Wij kiezen voor andere ac want eerlijk, wij vinden en paar keer per week wel erg leuk ;)

3. Najatt

Najatt Actief lid

8 nov 2012
    334
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik begon met de pil te slikken had ik daar voor ook altijd heftige menstruatie en de pijn die der bij hoort. Sinds dat ik gestopt ben heb ik dat helemaal niet. Vloeien doe ik nu veelll minder en ook geen tot zeer weinig buikpijn.

Persoonlijk merkte ik ook aan me zelf dat ik veel meer rust heb nu ik gestopt ben. Door de pil was ik snel prikkelbaar en nu heb ik de oude ik weer terug.

(Mijn ervaring)

4. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties!
    Want een fijne verhalen!

Weet iemand hoe het nog zit wanneer je weer moet beginnen met de pil dan?

5. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik denk als je stopt met de pil, dat je niet meer terug wilt.
    Houdt ook rekening als je geen andere voorbehoudsmiddelen gaat gebruiken, dat de kans van een zwangerschap er natuurlijk in zit.
    Ookal vrij je niet op je vruchtbare dagen (denk je ;) ).

Mijn libido was ook mega laag en de eerste maanden na het stoppen met de pil voelde ik me zo goed! Seks ging veel beter, maar ook misschien omdat het spannend was omdat je misschien wel zwanger kon raken (wat voor ons wel het doel was ;) ).

Nu is mijn libido wisselend. Rondom mijn eisprong vrijen we sowieso. Maar ik kan ook weken geen seks hebben. Ligt een beetje aan mijn bui :)

6. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Dat hoor ik ook inderdaad Dege! Maar spiraaltjes of dingen is al helemaal niks voor mij! Ik ben zelf al echt geen fan van tampons, hoe stom ook.. Ik draag normaal altijd slipjes maar tijdens mijn stopweek draag ik gewoon een onderbroek met maandverband.. Dus denk dat ik toch weer aan de pil zou gaan!

Maar liever een wisselend libido dan helemaal geen haha want dit is ook niet leuk voor mij, en ook niet voor vriendlief. Wijs hem de laatste tijd zovaak af omdat ik er echt gewoon geen zin in heb...

7. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik begrijp eruit dat jullie (nog) geen kinderwens hebben? Of maakt dit niet uit? Want dan zou vriendlief misschien een halfjaar aan een condoom moeten als jij stopt met de pil..

8. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Naja de kinderwens is er wel alleen we zijn allebei nog jong en wonen nog thuis, en willen hier ook liever mee wachten tot we zelf ons plekje hebben en financieel stabiel zijn! En we gaan daarom inderdaad aan de condooms!

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    zou denk ik ook even bij de huisarts langsgaan en wat dingen vragen, misschien is er wel een andere pil (lichtere of juist net andere hormoonverdeling) waarmee je menstruatie en je zin weer wat beter kan worden.

10. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Zat ik inderdaad ook nog aan te denken, een andere pil.
    Ik wil nog steeds eerst stoppen om te kijken wat de pil met mij heeft gedaan!

11. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Ik zat net wat te lezen over de anticonceptie pleister.. Zijn er dames die dit hebben gebruikt en wat zijn daar ervaringen van?

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Over weer beginnen met de pil: op de eerste dag van je menstruatie. Doe je dat niet, dan een week condooms gebruiken.
    Ik werk bij een huisarts, maar geen enkele patient gebruikt de pleister, dus daar kan ik je niet mee helpen.
    Kijk ook eens op anticonceptie.nl voor andere vormen van anticonceptie.

13. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Oke super bedankt! 😀

14. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    Geldt de eerste dag van je menstruatie al als beginnend met bruin bloedverlies of pas echt als het rood is..?

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.297
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O sorry, zie nu pas dit berichtje. :) Wat heb je gedaan?

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Eerste dag menstruatie is rood bloed voor 18 uur.

Wat de pil betreft misschien eens kijken naar implanon. Een vriendin van mij heeft die sindskort en dat is voor haar een wereld van verschil qua last van de pil en libido :)

Bij mij zijn de menstruatie heftig gebleven na stoppen van de pil, maar dat komt ook omdat ik een lichte vorm van endometriose heb.

17. Amandaxxx

Amandaxxx Actief lid

16 mrt 2015
    130
    0
    0
    @ Liekje, geeft niks hoor hihi!! Ik was van plan te stoppen na de zomervakantie zodat ik met "menstruatie" op vakantie nog kan regelen. Maar was nu dus al opzoek naar ervaringen etc!

@ aicirtap, heb ik ook naar gekeken, maar dan moet ik eerst nog de drempel over om iets in mn arm te laten plaatsen... Als ik eraan denk dat zo dingetje in je arm zit krijg ik er al de rillingen van haha. Maaaar als ik een tattoo kan laten zetten plus een navelpiercing moet dit een eitje zijn..

Deel Deze Pagina