Hallo dames, ik ben vorig jaar na een ongeplande zwangerschap die resulteerde in een missed miscarriage overgestapt van de pil naar koperspiraal. heb de eerste 11 maanden nergens last van gehad op een wat hevigere menstruatie na. nu sinds 2 maanden (maand 12 en 13 na plaatsing) ineens heel veel symptomen tussen ovulatie en menstruatie in. het begon vorige maand met typsische zwangerschaps kwaaltjes. (denk misselijk, pijnlijke gezwolle borsten en moeheid) toen maar testen gedaan voor de zekerheid maar allemaal negatief. ik zit vandaag op 8 dagen na ovulatie en ik verga van de pijn in mijn borsten. vooral mijn linker tepel doet enorm veel pijn bij aanraking en heeft soms stekende schietende pijn. ook ben ik dood moe terwijl ik genoeg slaap en mijn darmen rommelen maar wat aan. nu is mijn vraag herkent iemand dit? en komt dit door de spiraal. ik lees overal dat klachten bij een koperspiraal vooral de eerste 3 maanden is maar ik heb de mijne nu dus al 13 maanden. ik hoor graag jullie ervaringen.
Wat je beschrijft zijn vooral hormonale klachten die in mijn ogen niets te maken hebben met koperspiraal. Het zijn je eigen hormonen, dus kan zijn dat deze van slag zijn? Denk aan ziek geweest, veel stress, aangekomen of afgevallen, of misschien (functionele) cyste (mislukte eisprong). In periodes van (chronische) stress heb ik altijd veel meer 'kwaaltjes' in de cyclus... En ja, soms leek het wel alsof ik zwanger was. Na een ongeplande zwangerschap heeft bij mij die angst nog lang meegespeeld en ik denk dat dit er ook voor zorgde dat ik 'extra veel' voelde in mijn lijf. Bij zorgen zou je kunnen overleggen bij huisarts.
Even een update: Gister de spiraal laten verwijder na niks te hebben gevonden op medisch gebied. We zijn 24 uur verder en alle bovengenoemde klachten zijn compleet verdwenen. Zelfs mijn huisarts zei dat de spiraal hoogst waarschijnlijk de oorzaak was.