Hi, ik moet morgen weer voor controle naar de verloskundige en nu moet ik voor het eerst urine meenemen ter controle. Ik ben alleen vergeten te vragen of dit ochtendurine moet zijn of net voordat ik mijn afspraak heb (einde van de middag). Weten jullie dat misschien? Sabine
Ik moest bij de intake urine meenemen, en toen wilde ze ochtendurine hebben. Anders bewaar je wat ochtendurine en bel je in de ochtend even om te vragen wat ze wil. Doorspoelen is zo gedaan
Ik moet bij elke afspraak om de 2 weken urine meenemen en het maakt bij mij niet uit of het ochtend of middagurine is.
het liefste ochtendurine, dat is het meest geconcentreerd. Als je het een keertje vergeet 's morgens kan je altijd gewoon urine van 's middags meenemen, alleen is dit iets minder betrouwbaar.
yep ochtend urine...waarschijnlijk kijken ze of er eiwitten in zitten. een tip: voordat je wat urine opvangt , kan je het beste eerst met een wcpapiertje even daaronder poetsen en dan plassen afscheiding bevat heel veel eiwitten en zo krijg je een vals resultaat hahaha ik heb er ervaring mee grtz Ramona
voor zover ik weet, hoeft het geen ochtendurine te zijn. als je namelijk pas 's middags of 's avonds een afspraak hebt, is je ochtendurine allang niet meer goed!
Nee, maakt niet uit. Het is om te kijken of er eiwitten inzitten, voor het geval je zwangerschapsvergiftiging krijgt.
Dank je wel voor jullie antwoorden. Het is inderdaad om te zien of er eiwitten inzitten. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen. Vanochtend wat opgevangen en straks voordat ik ga vang ik nog wat op, dan moet ze maar kijken wat ze nodig heeft en vraag ik het meteen voor de volgende keer.
is het trouwens de gewoonte om je urine in te leveren? ik heb dat nooit gedaan namelijk,en er is ook nooit om gevraagd...
verschilt per vk, bij de mijne moet het bij iedere afspraak vanaf 28 wkn. bij mijn 1e zwangerschap had ik een andere vk, en daar moest het bij iedere afspraak, dus gewoon al vanaf het begin....