doorgaan met clomid of ???

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by maybe3, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Hallo meiden,

Eerst even ene kort stukje voorgeschiedenis... Ik heb het grote geluk dat ik uit mijn vorige relatie al 2 schatten van zoons heb.. En weet dat helaas niet iedereen dat lukt:( Beide keren was ik meteen in de eerste ronde zwanger. Nu ben ik inmiddels met een nieuwe partner super gelukkig en willen we graag ook een kindje van ons samen.

Zoals jullie in m,n onderschrift zien gaat dat helaas niet zo voorspoedig. Inmiddels 4e ronde clomid, negatieve test en dus waarschijnlijk gaar ronde 30.

Nu is in juli vorig jaar mijn AMH gemeten en dat was dus laag. Ook is er PCOS geconstateerd. M,n eisprong is iedere keer perfect, heb ook mooi dik baarmoederslijmvlies (rond de 20mm) maar er gebeurd niks..

Nu is mijn vraag of het slim is nog door te gaan met de clomid. De arts heeft verteld dat IUI of IVF geen toegevoegde waarde geeft aan m,n lage eicel reserve omdat het nog steeds afwachten is tot we dan het goede eitje vinden. Maar voor mij is de angst "wat als we pas over bijvoorbeeld een jaar met ivf beginnen, zijn de eitjes dan niet nog slechter"

wat zijn jullie ervaringen hierin?

liefs Maybe

2. Mijn eerste ingeving zegt meteen Dusseldorf.. Misschien willen ze je daar wel aan de DHEA hebben, of willen ze daar wél starten met IVF.. Ik zou het niet aandurven om met een lage AMH af te wachten!

3. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@shaddix: ik zou niets liever willen maar wij zijn volledig afhanjelijk van ipenbaar vervoer en dat gaat financieel teveel kostean voor ons

4. Nee dat is inderdaad geen optie dan.. :( Jeetje wat balen. Is het ook geen mogelijkheid als je alleen de uitgangsecho, punctie en terugplaatsing daar zou moeten doen met IVF? Dat die 3 keer iemand jullie kan brengen? De rest van de FM's zou je dan eventueel in je eigen ziekenhuis kunnen doen..

5. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Ik moet nu zowiesonog 2 maanden clomid slikken en heb dan weer een gesprek met de arts en ga dan idd vragen of ivf echt geen betere optie is.. Aangezien alles er steeds perfect uitziet en het toch niet lukt. En weet jij toevallig in welke dosering dhea over het algemeen word geslikt?

En ik ben idd heel bang dat stel dat ze afwachten en wachten dat m,n eitjes dalijk dan te slecht zijn als ze eindelijk aan ivf willen beginnen.. Terwijl ik naar mijn idee nu juist nog een betere kans heb dat er ook 1-2 goeie cryo's misschien overblijven. Kan ook heel naief gedacht zijn van mij hoor;)

6. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    hoi maybe,
    wat balen zeg allemaal, weet jij trouwens wat je amh waarde is? normaal gesproken hebben mensen met pcos namelijk een verhoogde amh waarde ipv een lage amh waarde en wat is jou leeftijd?
    mijn eerste ingeving was inderdaad ook dusseldorf, het is opzich wel een hoop geld maar de verzekering vergoed als het goed is 100% van het in nederlandse tarief, als je nog 3 pogingen hebt open staan zou je kunnen informeren wat het eventueel kost.
    als je het niet probeert krijg je misschien achteraf spijt ervan dat je het niet hebt geprobeert, probeer je gyn te overtuigen om ivf of icsi te proberen, wat je zegt is inderdaad waar als je 1 jaar wacht gaan je eitjes toch weer iets achteruit.
    Als de clomid niet aanslaat dring dan aan op gebruik van andere hormonen, ik bedoel je zit al in ronde 30 je gyn mag zich best wat meer uitsloven vind ik! anders een andere gyn/ziekenhuis gaan overwegen, maar ik weet idd je leeftijd niet dat speelt misschien ook mee. is het zaad van jou man ook gestest? xxxx

7. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@pearl bedankt voor je reactie... Ja m,n AMH was 0,6 en ik ben 25 jaar.. Ik heb nu gelukkig in het EMC al een andere arts gekregen en zij is eindelijk overtuigd dat het niet alleen pcos is. Alleen snapt ze dus idd niet goe m,n a,h zolaag kan zijn icm pcos.
    Ik ga ook ove r 2 maanden als de laatste 2 rondes clomid niet lukken vragen om ivf. het zaad van manlief was prima dat was 39milj per ml wArvan 67% bewegelijk.

8. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Hoi maybe,
    Jeetje wat erg zeg 0.6 met 25 jaar dat is inderdaad niet zo een goede score. Fijn dat je een andere dokter hebt gekregen, dat is wel fijn!
    Je zou inderdaad nog 2 rondes clomid kunnen doen maar hou er dan wel rekening mee dat je erna aan de pil moet, dan stimulatie, dan punctie en dan weer de maand erna weer terugplaatsing, er gaan dan ook weer een paar maanden overheen. En opzich zou dat kwa leeftijd niet erg zijn maar omdat je amh zo laag is zou ik als ik jou was gelijk aandringen op IVF of icsi. En je kunt eventueel ook zoals eerder gezegd kunnen informeren naar düsseldorf wat het daar zou kosten en of je verzekering het dekt, het klinkt misschien stom maar de klok tikt en je kunt het achteraf niet meer terugdraaien helaas.
    Heel veel sterkte meid, dikke knuffel xxxxx

9. maybe3

maybe3 Niet meer actief

@pearl: ik zit er ook sterk over na te denken om het gesprek met de arts eerder aan te vragen aangezien ik nu pas over 2 maanden een afspraak heb staan.. En misschien als ze wel overstag gaat en toch IVF wilt doen dat ze al wat dingen kan regelen dat we iets van voorsprong hebben.. Zit er de laatste dagen echt steeds mee in m,n maag van "stel dat we dalijk echt te laat zijn" en wil ook graag dat m,n AMH nog eens geprikt word want dat is nu meer als een half jaar geleden

10. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Nou net het ZH gebeld en word morgen eind van de middag door m,n arts gebeld. Ga zowieso vragen om nog een keer m,n AMH te laten prikken en of ik sneller mag beginnen met IUI en het liefst IVF

11. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    hoi maybe,
    wat fijn dat je wordt gebeld, een hele geruststelling en leg al je vragen maar voor evt van te voren opschrijven. Ik zou liever gelijk aandringen op ivf want iui is ook niet echt alles want in feite wordt het sperma wat dieper ingebracht maar als je man goede zwemmers heeft kunnen ze daar ook wel heen zwemmen zeg maar, met iui heb je geloof ik 10% slagingskans en dat is gelijk aan een stel wat beide ''in orde' is. Ivf ligt rond de 30%.
    maar het advies wat ik van mijn gyn mee kreeg is vooral niet te druk maken en niet teveel zorgen maken, ik vond dit aan de ene kant makkelijk gezegt want natuurlijk maak je je druk en lees je er veel over maar volgens mijn gyn was dat ook niet goed omdat je dan stres hormoon aanmaakt en dit is weer nadelig om zwanger te raken. vertel de gyn morgen gewoon dat je je zorgen maakt dat je straks te laat bent en dat je nog maar 25 jaar bent en je graag zou willen dat er voor je gemoedsrust vaart achter wordt gezet, je zit in ronde 30 dus wellicht zal iui ook niet de gewenste behandeling zijn.
    laat nog even weten hoe je gesprek is gegaan he, succes met het gesprek!

12. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Weer bedankt voor je uitgebreide antwoord meid,

ik ga inderdaad ook aangeven dat wij liever starten met IVF omdat wij het gevoel hebben dat we daar nu veel meer kans mee hebben da bijvoorbeeld pas over een jaar. Ik ben erg benieuwd hoe de arts daarover denkt.

Ik zal uiteraard laten weten hoe het gesprek afgelopen is.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ik lees even mee met mijn lieve vriendinnetje hier....

14. maybe3

maybe3 Niet meer actief

Nou heb de arts gesproken en heb er een gemengd gevoel bij. Ze gaat het opnieuw bespreken in het groeps overleg. Ze gaf me gelijk dat ik nu meer kans heb op goede bevruchtingen met IVF maar dat het niet minder kans geeft op miskramen. M,n AMH hoefde volgens haar niet opnieuw geprikt te worden want daar zou toch verder niks meer gebeuren met die uitslag. Nu mocht ik voor volgende week of de week erna een afspraak maken en helaas had ze pas 8 maart een plekje vrij dus tot dan even duimen duimen en nog een duimen dat er iets gaat gebeuren en niet meer alleen maar clomid..

zucht.... nu maar hopen dat het iets opleverd.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja klinkt wel logisch allemaal.....
    Nou ik duim voor je meid....

16. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    in ieder geval positief dat ze het gaat overleggen met de groep, ik hoop dat er een goede uitslag komt voor je.
    ja op zich met de amh waarde heeft ze wel gelijk, stel het is meer gedaalt ga je alleen maar meer stressen en dat is weer nadelig voor een zwangershap en helaas kun je aan een laag amh niets doen om het te verbeteren dus indien je het zal laten prikken schiet je er weinig mee op. klopt ook dat de kans op bevruchting bij ivf wel groter is maar evt miskraam zegt het weer niks over, je hebt al 6 miskramen gehd zie ik? wat vervelend zeg, heel verdrietig. ik duim voor je mee dat de ivf niet nodig zal zijn en dat je ervoor zwanger wordt dat zou mooi zijn he!

Share This Page