Gisteren, stoere meid die ik ben.. dacht ik wel even een kledingkast te kunnen vertillen, 2 zware zakken met vuil weg te kunnen brengen en daarna ook nog ff door de stad te kunnen dartelen. Ik voelde in de stad alsof ik teveel had gelopen.. echt veel steken etc.. Hele avond niks aan de hand totdat ik naar bed ging.. ik veegde wat helderrood bloed af.. geen kramp, geen stolsels alleen een beetje helderrood bloed.. snachts zat er weer wat op mn papiertje en vanochtend was het al wat bruiner en nu eigenlijk helemaal weg.. ik heb de vk niet gebeld want ik heb dit met 12 weken ook gehad, extra echo gekregen en alles was prima.. dat verwacht ik nu ook.. Waarschijnlijk komt het door het (te zwaar) tillen en veel te druk zijn. Hele nacht liggen piekeren, dat wel.. dus zonet een dutje gedaan en toen mn vriend thuiskwam was ik even niet zo stoer meer.. "ik was wel bang hoor.. *snotter de snotter* Jeetje, het hoeft niks te betekenen maar wat een stress dan he.. ik moet vrijdag weer op controle.. wat zouden jullie doen? Maandag hun even op de hoogte brengen of vrijdag gewoon langsgaan. Oh, en bedankt voor het lezen.. dit moest ik ff kwijt.
Erg vervelend dat bloed, waarschijnlijk te gek gedaan, als je het niet vertrouwd gewoon bellen daar zijn ze ten slotte voor. Ik heb bloedneus met 14 weken, en 21 weken beide keren ook te gek gedaan en alles was prima in orde, Snap dat je je zorgen maakt, je kan altijd bellen
Ohh bah dan schrik je goed hoe stoer je ook bent. Gelukkig bleef het bij een klein beetje en is het nu weg maar toch laat het een waarschuwing zijn. Als ik jou was zou ik wel ff bellen dat ze op de hoogte zijn en kunnen ze jou misschien ook wat geruststellen. Rustig aan he
Bloedverlies blijft verschrikkelijk eng! Heeft niets met stoer te maken, je mag best even snotteren en je zorgen maken! Hier een opbeurend verhaal: Ik had met een week of 7 veel bloed verlies met stolsels en ons ventje doet het perfect! Er was toen echt geen aanleiding voor. Ik denk dat het idd komt door het tillen. Zelfs met hardde ontlasting en hard niezen enz. Kan er al een bloedvat knappen in je vagina, niets erg maar wel schrikken! Even melden kan altijd maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken ( I know, makkelijk gezegt) Maaruuh wel goed luisteren naar je lichaam he! En niet meer zwaar tillen! succes en hou ons op de hoogte!
Dankjewel! Ik ben de vorige keer erg gerustgesteld en weet dat bloedverlies niks hoeft te betekenen. Ik moet idd leren luisteren naar m'n lichaam en dit is dan een wijze les. Het bloedverlies was ook echt niet veel.. ik was niet in paniek maar je gaat doemdenken...tenminste vannacht in bed. Toen ik vanochtend zag dat het al bijna weg was was ik wel opgelucht en ben ik de dag redelijk stress vrij doorgekomen. Ik stel ze maandag wel even op de hoogte inderdaad
Ik begrijp je reactie helemaal . Ik heb al vanaf week 6 bloedverlies, steeds oud bloed met wat stolseltjes en wisselend van hoeveelheid. Telkens echo; niks aan de hand. Gisterochtend met het uit bed komen helderrood bloedverlies en veel meer dan ik gewend was. VK gebeld, gelijk langskomen voor echo; alles goed maar ze zag een afwijking aan de placenta. Vandaag had ik termijn echo, dus kreeg gister het advies om niet te gaan werken en vandaag bij de termijn echo er naar te laten kijken.. Zegt die vrouw: in jouw stadium (bijna 10 weken) kun je helemaal niets zien aan de placenta! En dat rust houden is ook onzin, zeker als je niet weet waar het aan ligt!!! Nou, daar zat ik dan; fijn hoor. Anderhalve dag in m'n broek gescheten om wat er allemaal aan de hand kan zijn. Uit de termijn echo blijkt nu alleen dat mijn moederkoek erg laag in mijn baarmoeder ligt en daardoor dus steeds dat bloedverlies komt. Had het vanmorgen ook weer met opstaan en na een halve dag shoppen en zware tassen tillen ook.. Maar al vanaf de 6,5 week klopt het hartje van onze Druif prima, zo ook vandaag nog. En men zegt steeds; geen zorgen maken, alles gaat goed, geen gekke afwijkingen verder en wanneer je verder bent dan gaat je moederkoek mee omhoog en dan zijn die bloedingen ook weg. Maar toch.. Elke keer is het spannend als je naar de wc gaat; niks in m'n maandverband of aan m'n wc papier?! Haaaaaat aan die onzekerheid!!! (En aan stomme echomakende mensen die je ongerust maken met hun uitspraken, haha!)
He meggy.. jeetje wat heftig zeg, zoveel bloedingen. Extra fijn dat je vandaag hebt gezien dat jullie kindje het goed maakt. Krijg je nu ook nog extra echo's..? Nu denk ik gelijk wat zit ik te klagen om die 2 mini keer.. maar toch, het gaat om je kindje. Heb ook echt de fout gemaakt om teveel te googlen.. aargh. Hoop voor je dat het steeds minder wordt zodat je ook wat meer kan genieten!
Hey! Ik heb sowieso een verloskundigenpraktijk waarbij elke vrijdag een zogenaamd Hartjesspreekuur is, waar je een echo kan maken of hartje kan beluisteren als je het idee hebt dat je het ff nodig hebt. Daarnaast kan ik ze altijd mailen en bellen en als ik denk dat het teveel bloedverlies is dan mag ik gelijk komen voor een echo dus dat is wel fijn. De onzekerheid is echter wel nog steeds aanwezig en dat blijft denk ik zo tot de bloedingen weg zijn.. Maarja.. Elke bloeding is schrikken, ook die twee keer bij jou!! Ik ben straks "gewend" aan een bepaalde vorm van bloedverlies, maar niet zoals die van gisteren en vandaag . echo's zijn wel een geruststelling.. Maar 100% zeker word ik er niet van!
Wow wat een uitkomst zo'n hartjespreekuur! Gelijk gekeken maar is hier niet in de buurt.. maar als je in zo'n situatie zit zoals jij is het een uitkomst. Ik mag volgende week vrijdag weer heen, kijk er nu helemaal naar uit! Misschien wordt het gerustellender als je het straks voelt.. nu merk je nog niks en dat is soms wel frustrerend
Vervelend he dat bloedverlies. Ik ben pril zwanger (6.5). Had al bloedverlies voor ik een positieve test in mij handen had. Moedeloos word ik ervan. Ik zou verder voor dat veegje bloed niet zo gauw bellen, maar wel aankaarten !
Ja die heb ik gehad en het hartje klopte mooi en stevig dus wat dat betreft zit (of zat) het goed. Vergeet het niet aan te kaarten he je bloedverlies. Want misschien maken ze tussentijds al een echo om te bepalen waar je placenta ligt (of gebeurd dat ook met de 12 weken echo )
Moet sowieso a.s. vrijdag weer op controle komen dus ga het sowieso wel bespreken. Oooh fijn zo'n mooie echo!
Ooh herken het helemaal ik ben zwanger van de 4de en alleen in mn eerste zwangerschap geen bloedverlies gehad. Bij mn 2de ontzettend veel, de 3de vanaf 30 weken afentoe en nu alweer regelmatig, deze week nog gelukkig moesten dezelfde dag op controle dus gelijk ff een echo gehad en was helemaal niks aan de hand baby lag vrolijk te spelen in mn buik en placenta zag er ook helemaal in orde uit. Maar ondanks dat je eraan went schrik je ook elke keer wel weer als jet zover is
Heb nu weer beetje verkleuring bij het afvegen.. verder geen klachten als kramp of wat dan ook maar dit is gewoon super kut..
Hey Oxygen, het is zeker superkut. 1 ding; ga niet googlen oid.. Heb ik de eerste keren ook gedaan en je wordt er niet zekerder van haha. Ik hou me vast aan het feit dat er niks aan de hand is zolang ik geen buikkrampen krijg (deze schijnen echt geen pretje te zijn als het mis gaat) en het bloedverlies niet zo erg wordt dat om het uur mn maandverband doordrenkt is met bloed. Omdat ik vaak ook alleen maar met het afvegen wat zie en heel soms in mijn maandverband, probeer ik mezelf voor te houden dat het er bij mij nu gewoon bij hoort bij deze zwangerschap, hoe vervelend ook. De verbeterde doorbloeding van de baarmoedermond kan al bij hele kleine wrijving gaan bloeden. VK zegt ook; in principe hoort het er niet bij, maar het is wel te verklaren. Het blijft kut, meer dan het doorgeven aan je VK kun je niet doen. En als het te erg wordt gewoon ten alle tijden bellen. Ik mail veel met mn VK, met name als ik weer ff een stressmomentje heb, en hun reactie stelt me dan elke keer weer een beetje gerust.. Weet niet of jij dat ook kan met jouw VK, maar ik vind het erg prettig. En ja, ik ga het liefst ook niet naar de wc omdat ik bang ben dat er toch weer iets te zien is.. Maar helaas; zwangerschap brengt ook met zich mee dat ik toch regelmatig wel even moet gaan plassen . Dikke knuffel voor jou, probeer rustig te blijven en als het je niet meer lukt; gewoon je vk bellen; daar zijn ze voor .
Dankjewel voor je reactie en knuffel.. ik heb maar gebeld. Wat bleek; ze waren aanwezig op de praktijk. Kindje deed het prima.. heb alleen wat bloed in mn baarmoeder dat kon ze wel zien. Dat zal er nu langzaam uit gaan en hopen dat ik daar geen weeen van krijg.. want dat komt soms voor volgens haar
En waar komt dat bloed in de baarmoeder dan vandaan? Dat konden ze niet zien? Zit je soms rond je periode dat je ongesteld zou moeten worden normaal gesproken? Dat het een soort pseudo-menstruatie is? Wel fijn dat je even terecht kon.. Ben je gerustgesteld of niet? Beetje dubbele boodschap lijkt me?
Je heb blijkbaar hematoom. De reden kunnen erg divers zijn van afwijking bij baby (wat kans nihil is omdat baby al 12wk is) tot bloed/vocht ophopping bij aanleg of bij groei van de baarmoeder. Maak je niet veel zorgen, probeer rustug aandoen dat het lichaam zelf oplost/opneemt en niet veel lopen. In nl doen ze niets mee maar in buitenland bij hematoom directe advies plat liggen tot bloeding van zelf oplost. Bij 12wk is al niet zo zeer erg omdat baby al groot is maar ik zou toch echt opletten en niet veel bewegen Bloedverlis betekent niet zo veel maar wel reden om extra bellen/echo. Ik had dochter met 16wk verloren zonder enige teken ik was gewoon zwanger. Ze was al week overleden en ik voelde mij niet anders dan altijd.... Als ik bloed had zou ik meer zorgen maken maar helaas na 12 wk vaak is zonder enige teken Het komt vast goed!
Ik snap heel goed dat je geschrokken bent! Met 19 weken heb ik ook bloedverlies gehad. Veel. De verloskundige kwam langs en schrok ervan. In het ziekenhuis onderzocht en een spoedecho gehad, maar ze weten nog steeds niet wat het was. Na die nacht/ochtend nergens last meer van gehad.