De bevalling komt steeds dichterbij en daarmee ook de vraag wat te doen, borstvoeding, een combi van borstvoeding en flesvoeding of borstvoeding en kolven. Met deze vraag zit ik in mijn hoofd omdat ik Epilepsie heb en voordat ik überhaupt zwanger werd natuurlijk met mijn vriend besproken heb wat te doen met alle nachtvoedingen. Voor mij is het gewoon niet haalbaar om elke nacht de gene te zijn die er uit moet om borstvoeding te geven. Dan is de kans op een aanval gewoon te groot, want dat is 1 van mijn triggers. Gelukkig had hij daar gelijk alle begrip voor (had eerlijk gezegd niet anders verwacht.) Dus wilde ik heel graag een combi met borstvoeding en gewoon fles voeding. Ik ben er echt een leek in en ik dacht dat als je je borstvoeding op gang wilt houden je dus ook 's nachts moet kolven of gewoon live borstvoeding geven. Nu sprak ik een bevallings coach en die vertelde mij dat dat absoluut niet nodig is en dat ik gewoon overdag kan afkolven zodat mijn vriend 's nachts kan voeden als ik een nachtje ''over sla.'' Ik ben totaal niet overtuigd en vraag mij af of dat dan ook daadwerkelijk goed gaat werken. Dus eigenlijk mijn vraag, wat werkt nou het beste als je wel borstvoeding wilt geven maar niet elke nacht alle nachtvoedingen kan geven en dus afwisselt met je partner 's nachts. ( bijvoorbeeld de ene nacht hij en de volgende nacht ik) Natuurlijk ga ik nog een lactatiekundige bellen/een afspraak maken, maar ik zit er nu zo aan te denken dat ik dacht laat ik het eens hier vragen. Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!