Hoeveel kindjes hebben jullie of zouden jullie willen hebben?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jeda80, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ben heel nieuwsgierig naar hoeveel kindjes jullie hebben of willen.
    Merk nu de tweede onderweg is ik misschien toch nog wel heel graag een derde zou willen mogen krijgen. Mijn vriend twijfelt en heeft al gezegd dat we dit eerst gaan aankijken.
    Wat was voor jullie een reden om te stoppen of juist nog door te gaan, indien dit natuurlijk nog medisch mogelijk was/is.
    Ben gewoon heel benieuwd, je ziet ook steeds meer gezinnen met drie kindjes de laatste tijd.
    ☺️

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.061
    17.018
    113
    Ik ben nu zwanger van onze eerste. Als het ons gegund is willen wij heel graag een tweede.
    Ik denk niet dat het er meer zullen worden, maar zeg nooit nooit :)

3. Prj

Prj Niet meer actief

Ik wilde mijn hele leven 3 kids. Die hebben we nu. Ze zijn net 5 bijna 4 en ruim 2,5.

Dolgelukkig met ons drietal en toch ging het weer kriebelen. Nu dus bijna 10 weken zwanger van de 4e en dit is echt de laatste!

4. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Dat zei ik dus ook altijd.. Tot de laatste maanden 🙈

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier zijn wij bezig voor de eerste en we willen er (zoals het er nu naar uitziet) 2.
    Vroeger wilde ik er altijd vier! Hahaha maar dat wil ik inmiddels al heel lang niet meer haha!

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn man wilde er altijd al 3, dat hield ik af met 'we zullen wel zien'. Maar toen ik zwanger was van 2e had ik eigenlijk hele tijd gevoel: dit doe ik niet voor laatste keer, en ook toen na bevalling baby in mijn armen lag wist ik ergens, dit is niet mijn laatste, dit ga ik nog een keer doen. Ooit.

Het moment waarop, dat vond ik wel lastig bij de derde, want er zijn toch wel meer beren op de weg, meer twijfels, meer worsteling van gevoel en verstand.

Natuur hielp me een handje door een ongeplande zwangerschap, waar ik 2 dagen van in volledige paniek was :p en daarna vreselijk blij/verheugd. En dus ook intens verdrietig toen het niet snel daarna mis ging. Toen zaten we al helemaal in de 'mindset' van een derde, wilde meteen weer zwanger worden. Uiteindelijk om praktische redenen nog een half jaar uitgesteld en daarna voor gegaan.

Tijdens de zwangerschap van 3e was het gevoel van 'laatste keer' er wel heel duidelijk en dat voelde ook goed. Na bevalling in een roze hormonen wolk nog even gedacht, waarom geen 4e? Maar dat verdween snel ;). Hoe ouder mijn 3e wordt, hoe meer het voor mij echt klaar/compleet is. Als ik een zwangere zie of jonge moeder met baby, denk ik: nou, jij liever dan ik! Moet er absoluut niet aan denken om nog een keer opnieuw te beginnen met huiluurtjes, gebroken nachten, luiers, slaapjes e.d. :D Ik ben die fase in het leven echt ontgroeit of zo en het is met 3 kinderen al behoorlijk druk, meer zou ik ook niet aan kunnen.

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Ben nu zwanger van de tweede. Mijn man heeft al vaak gezegd dat hij er 4 wil. Zoals ik het nu zie wil ik nog wel graag een 3e kindje, maar wanneer dat weet ik nog niet. Eerst eens kijken hoe het gaat met 2 kleintjes:D

8. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Zwanger van nummer 4! We zeiden altijd al: 4 is de standaard :D We komen namelijk allebei uit een gezin met 4 kinderen. Dat dat uiteindelijk echt gaat gebeuren, is toch best bijzonder.

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier 5 kindjes en nog een wens voor een zesde van mijn kant, maar bij mijn man niet.
    Wij houden het dus bij 5 kindjes.

Ik zal altijd de kriebel voor nog een kindje blijven houden, daarom dat we het ook bij vijf houden want na een zesde kindje zou ik ook nog een zevende willen denk ik..

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben 2 kindjes, maar al lange tijd wou ik graag een derde kindje. Mn man heeft dat lange tijd afgehouden want hij was bang dat ik nog een vierde kindje zou willen. Nu ben ik hoogzwanger van onze tweeling, ik verwacht ze tussen nu en dinsdag. Toch nog 4 kindjes!

11. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

Hier zwanger van de 3de

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Toen ik zwanger was van de eerste wilde we het bij een kind houden. Al vrij snel bleek ik (onverwachts) zwanger en zouden we het bij twee houden. Toen toch graag een derde en na lang twijfelen was daar nummer drie. Toen waren we echt klaar. Maar toch besloten nog voor een vierde te gaan :D En na deze zijn we écht klaar!

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu zwanger van de 2e, vriend wil het graag bij 2 houden, ik riep altijd dat als het gegund was dat ik er 3 zou willen, we gaan zien wat de toekomst brengt, maar denk dat het bij 2 blijft. Liever een gelukkig gezin/gelukkige partner dan stress en een 3e kindje.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ik had altijd 3 in mijn hoofd, dat wilde ik graag. Toch bleef het kriebelen en ik ben nu zwanger van nr 4. Dit is wel echt de laatste (denk ik :p)

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    We wilden altijd twee kindjes, misschien drie. Inmiddels hebben we vier kindjes maar, helaas, zijn er maar drie bij ons. Op dit moment willen we heel graag een vijfde (vierde bij ons) kindje maar we wachten nog even. Daarna zijn we echt compleet. Denk ik :p

16. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Zwanger van de vierde en laatste. Voor ons trouwen hadden we het al over vier kinderen als het ons gegund is. Ik vind het iedere keer weer zo mooi en bijzonder. Vind het nog heel onwerkelijk dat dit echt de laatste keer is. Denk dat bij mij ook altijd de wens voor nog een kindje zal blijven. Maar het is echt goed zo. Ook weer blij als de tropen jaren en gebroken nachten straks voorbij zijn!

17. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

ik ben zwanger van mijn 2e kindje.. 1e is overleden. ik wil graag 3 kindjes. dus 2 om voor te zorgen :)

18. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    We hebben drie prachtige gezonde kinderen waar we heel gelukkig mee zijn! Nooit gedacht dat we wel drie kids zouden krijgen. En nu zou ik zo nog een vierde willen. :)
    Maar dat heb ik wel naast me neer gelegd. In ons geval om vele redenen niet realistisch oa. en voornamelijk door gezondheidsproblemen van mijn man.
    Heb het er de eerste maanden na de geboorte van baby 3 heel heel moeilijk mee gehad dat dit het echt was. Maar het is ook echt helemaal goed zo, we zijn intens gelukkig en het leven gaat nu weer verder naar een volgende fase. :)

19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.033
    2.838
    113
    Ik heb er een en heb dat lange tijd prima gevonden, zeker nu ze wat ouder is. Als ik sommige verhalen dan lees denk ik pff nou zij liever dan ik, heb ik t mooi luxe zo! Ik ben ook erg slecht in zwanger zijn (HG en bekkeninstabiliteit) en heb en postnatale depressie gehad, dus heel aantrekkelijk vind ik dat hele eerste 1,5 jaar na verwekking niet ;D en dat is zacht uitgedrukt.

Maar de twijfel slaat wel toe omdat ik mijn dochter absoluut een broertje of zusje gun en als ik zelf naar 'later' kijk zie ik mezelf ook niet elk jaar met kerst met maar 1 kind aan tafel zegmaar (voorbeeldje he). En de leeftijd gaat meespelen...

20. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Leuk al die reacties! Hoop ook echt dat het ons gegund is.
    Ben al wat ouder nu bijna 36 dus echt heel lang kunnen we ook niet meer wachten hierna. Maar goed eerst maar eens kijken hoe dit gaat en of mijn vriend er achter staat straks☺️ ik hoop het

Deel Deze Pagina