Doorgeslagen zorg

Discussion in 'De lounge' started by Dwaze vader, Jul 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik voel gewoon plaatsvervangende schaamte. Wat een ongelofelijk zeiksnor ben jij zeg:x
    Dat je überhaupt de moeite neemt om dit zo uitgebreid te 'evalueren'.. Ga vrijwilligerswerk doen in één of ander derdewereldland en hopen dat je daar niet ziek wordt..
    Natuurlijk zijn de ziektekosten te hoog, daar hebben we allemaal voor gezorgd. Het geld had ook ergens anders heen gekund, had je daar weer over kunnen zeiken.
    Boehoe, wat hebben we het toch slecht met zijn allen..*grote snik*;)

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen 7 dagen werder vergoed 8ste dag mocht ik rooming in zo heet dat bij mijn zoontje in 1 kamer.. maar ik kreeg geen avond eten ... zoo gierig ..en het is al duur zat ja ..wie weet hoeveel ze vergoed kregen van mijn zorgverzekeraar..

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

haha jij zegt het , ik dacht het, wat een uit de hoogte gezever zeg, wees blij dat je gewoon geholpen bent, volgende keer laten ze je liggen met dat geklaag en gezeur :p

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb niet de reacties gelezen, maar wat een gezeur. Ik heb in het afgelopen jaar in totaal 6 weken ziekenhuis gehad, en nee het eten is niet fantastisch. Daarom heb ik mijn man 2 keer per week wat laten halen, chinees en een lekker frietje.

Meen je serieus dat ze alcohol moeten schenken? Rokers krijgen hun peuken ook niet van het ziekenhuis, waarom heb je dan geen drank mee gebracht als jij dat zo nodig hebt?

Jij hebt geen respect voor een witte jas, waarom moeten ze dat dan wel hebben voor jou?

Sorry hoor maar ik erger me dood aan je stuk eerlijk gezegd.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Anders vraag je dat even op, dan weet je het.

6. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Duidelijk gevalletje geen idee wat er allemaal om gaat in een ziekenhuis en waarom bepaalde zaken zo zijn als ze zijn.
    En verder moest ik hier aan denken:

Mr bean cartoon... - YouTube

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

nee hoeft niet.. maar tussen de middag kreeg ik ook eigenlijk niks maar de aardige zuster heeft wat gehaald..en toen zei ze zelf dat het een vreemde gang van zaken was..dat ik geen eten kreeg die dag..maar ik was allang blij dat ik bij mijn zoontje mocht blijven hoor..

8. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

Feb 26, 2008
    6,927
    0
    36
    Female
    vlakbij groningen
    Tsja dit lijken mij allemaal meer een beetje luxe problemen... Alles is hierboven eigenlijk al genoemd.
    Ik werk zelf in de zorg en als jij het hebt over doorgeslagen zorg denk ik aan hele andere dingen, die soms echt schrijnend zijn.
    Wees blij dat je weer lekker thuis bent, hopelijk ben je snel weer hersteld!

9. kipjetok

kipjetok Bekend lid

Jul 21, 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat moeten wij hier dan met jouw gezeur? Op zoek naar medelijden en erkenning? Moet je als man zijnde toch niet doen op een forum waar voornamelijk vrouwen zijn, die zijn al helemaal allergisch voor mannengezeik. Ga lekker naar een forum waar mannen lekker tegen elkaar kunnen zeiken, hebben wij er geen last van.

En trouwens 'be a man', je lijkt wel een wijf met je gezeik.

10. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Mijn moeder heeft afgelopen 2 maanden bij elkaar 4 weken in hetzelfde zkhs gelegen waar ts het over heeft.

Gestrooi met medicijnen...ja! Eens! Ze kreeg gewoon andere dan die ze heeft. Ja maar mevrouw ze hebben dezelfde werking..erg raar??? Maar goed, ben toen haar pillen thuis gaan halen. Probleem opgelost. (ze heeft er nogal wat)

Zij vond het eten erg lekker maarja...smaken verschillen.

Wel een hoop gezeik hoor! De ene wil een zacht bed, de ander een hard. Is toch niet te doen jongens...kom op! Wees blij dat je goed geholpen bent!

11. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Haha, wat een diva gedrag!
    Get your feet back on the ground!
    Dat is het enige wat ik hier op te zeggen heb:)

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik ben het ook met dwaze vader eens. Die bedden zouden NIET moeten zorgen voor MEER klachten.
    En ik heb ook nooit begrepen waarom het eten zo ranzig moet zijn. Ik heb mijn complete laatste ziekenhuismaaltijd (spinazie á la crème, ik vergeet het nooit meer) in z'n geheel uitgekotst. Nog wel geprobeerd om alles op te vingen in van die stomme bakjes, die veel te klein zijn, maar dat doe ik een eventuele volgende keer ook niet meer. ;)
    En qua medicijnen, ja dat verbaast me niks. Geld geld geld. Want al hoeft de patiënt het meestal niet zelf te betalen, de rekening gaat direct door naar de zorgverzekeraar. Zou me ook niks verbazen als er contracten zijn met farmaceutische bedrijven!

Het is echt niet moeilijk om op grote schaal te koken, zónder dat het smakeloos en kapot gekookt is. Dat kunnen ze bij verzorgingstehuizen ook. In elk geval waar mijn oma zat, daar zag het er allemaal goed uit en het smaakte goed.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Is niet zo raar. Als er dezelfde werkzame stof in zit... dáár gaat het om. Vergelijk het met paracetamol van de Etos en paracetamol van de Albert Heijn. Andere pillen, maar zelfde werkzame stof.

14. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

De koks die er werken zijn al goede koks. Als het eten word bereid is het echt heel lekker. Ook om goede dieet voeding smakelijk te maken is best een kunst. Alleen na de normale bereiding, word het heel snel terug gekoelt in een speciaal apparaat. Dat terug koelen moet binnen een paar minuten gebeurd zijn.
    Daarna staat het in een speciale koeling en word het volgens briefjes op de borden geschept. Die dienbladen met borden gaan in een koelwagen/ magnetron en word naar de afdelingen gebracht. Op de afdelingen word het weer in een paar in een paar min verwarmt. Door het snelle terug koelen en verwarmen zijn alle bacterieen dood maar ook grotendeel van de smaak verdwijnt.

De bedden hebben juist hele dure matrassen. Die anti decubitus matrassen liggen idd niet heel geweldig, maar doen het wel geweldig voor je lichaam. Als je lang moet liggen en niet goed kan draaien heb je kans op ligplekken. Die doorlig plekken kunnen van niet zo erg tot grote open wonden worden, die moeilijk te behandelen zijn. Vandaar beter voorkomen dan genezen.

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

In verzorgingshuizen koken ze en word het direct warm gehouden in een kar en uitgedeeld. Dus niet opnieuw opgewarmt. In een ziekenhuis is dat gewoon niet te doen.

16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou... Als mijn eten koud word en dannweer warm... No way dt het dan zo goor smaakt als in t ziekenhuis hoor!!

Het ligt er ook gewoon aan hoe je iets maakt en niet alleen van warm naar koud naar warm

17. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

Jan 22, 2011
    1,416
    0
    0
    NULL
    NULL
    #57 Ellamalou, Jul 8, 2012
    Last edited: Jul 8, 2012
    Ik ben blij met hoe de zorg hier is geregeld en met de ziekenhuizen. Ik ben ook al een paar keer opgenomen geweest en ik ben allang blij dat ik er beter uit ging dan ik binnen kwam. Ze hebben mij geholpen op een manier dat ik hulp nodig had. Ik heb helemaal geen klachten over eten of bedden of medicatie. Ik was er ook niet voor een plezierreisje.

Mijn man komt uit Afrika en daar hebben ze pas recht van klagen. Mijn mans tante is overleden omdat ze anderhalf uur moest rijden voor ze ook maar aankwam in het ziekenhuis.
    Wie geen geld heeft heeft vaak al helemaal niets te piepen in het ziekenhuis of moet geluk hebben dat er verder niet veel patienten zijn of ze er iemand kennen.

Mijn mans broer hebben ze naar huis gestuurd toen hij in coma lag. Familie heeft hem thuis dan maar verzorgd maar de arme man lag in zijn eigen uitwerpselen op een matrasje in een temperatuur van 35°. Eten en drinken moesten ze in zijn mond proppen want sondes hadden ze niet. Enkele dagen nadat hij thuis was kwam hij weer bij bewustzijn, maar kon helemaal niets meer. Stel je voor dat je van jezelf weet dat je daar ligt te stinken en je familie je elke dag moet verzorgen in die omstandigheden. Zo mensonwaardig. Na anderhalve week is hij overleden. Zal wel van uitdroging geweest zijn want de arma man stikte bijna in het eten en drinken dat ze hem gaven waardoor hij dus bijna niets binnenhield.
    Over doorgeslagen zorg gesproken...

Wij sturen geregeld spullen op voor ziekenhuizen aangezien mijn papa connecties heeft en aan 'oude' spullen die vervangen worden in ziekenhuizen kan komen. Bedden, rolstoelen, kinderweegschalen, krukken...
    Met onze afdankertjes zijn die mensen ontzettend gelukkig!!!!

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ach ik geloof dat het met je heup alweer een stuk beter gaat... En ging het daar uiteindelijk niet om? ;)

19. Veritas87

Veritas87 Actief lid

Mar 14, 2012
    186
    0
    0
    Raar verhaal dit. Je kan niet 'de zorg' aanvallen en vergelijken met vroeger maar vervolgens niet nadenken over externe factoren. Premies gaan niet alleen omhoog omdat het ziekenhuis duurder wordt maar ook alles eromheen, farmaceutische bedrijven die hun prijzen omhoog gooien omdat de vraag omhoog gaat, denk aan voedingsmiddelen die het eten weer duurder maken, denk aan nieuwe apparatuur wat steeds geavanceerder wordt en daarom ook duurder.

Wat betreft alcohol, vind ik nogal een rare opmerking. Alcohol kan in veel gevallen zorgen voor onvoorspelbaar gedrag. Daarnaast is de functie van 'bloedverdunner' van alcohol lang niet altijd handig... Wat nou als het niet goed had gezeten met je heup en ze moesten ingrijpen, lig jij daar met je alcoholische bloedverdunner.

Eten op smaak brengen zodat iedereen het lekker vind is onmogelijk, je kan het tegendeel beweren maar het is simpelweg onmogelijk. Een oud Hollands spreekwoord: "er is nog nooit een kok gevonden die koken kan voor alle monden".

En dan de matrassen, toen mijn moeder met kanker in het ziekenhuis lag genoot ze juist van de zachte matrassen. Ook dit is weer een voorbeeld van wat je zelf lekker vind, de een houdt van zacht de ander van hard.

Alles bij elkaar doen ze het in de zorg prima en hebben we niks te klagen en nee, ik leg je kritiek niet keihard naast me neer. Het enige probleem is dat je mij nou niet bepaald hebt overtuigt van het feit dat het opbouwende en nog belangrijker onderbouwde kritiek is.

Voor de mensen die vinden dat dit allemaal makkelijk beter kan omdat je 'oh zo ontzettend veel' premie betaald... Bekijk de kosten in de zorg als totaalplaatje en niet alleen jouw bedje en jouw bordje eten...

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je wel een beetje een zeur.

Share This Page