ervaring en verschil voeding!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sabrina1984, 19 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hallo allemaal

ik ben morgen 32 weken in verwachting van ons eerste kindje!
    nu zijn we ons aan het orienteren voor flesvoeding omdat ik geen borst wil geven.maar er zijn zoveel soorten ik zie door de bomen het bos niet meer! kunnen jullie me helpen?

nu zag ik bij de kruidvat voeding van 5.49 per pak a 800gram
    nutrilon en andere merken zoals friso en bonebebe zijn daarin veel duurder.
    weten jullie wat hiervan het verschil is?
    wat is er beter de duurdere of niet.

liefs sabrina

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Alle babyvoeding die hier te koop is zijn allemaal even goed. bij nutrilon en friso is het meer de naam die je betaald, dus het maakt echt niet uit. ik heb de eerste 6 maanden friso gebruikt en dat beviel goed. kruidvat of AH zijn ook prima.

groetjes, Miranda

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb bij Jelle Nutrilon gebruikt en pas toen hij overging op de nummer 3 ben ik overgegeaan op Albert Heyn eigen merk. Die was er eerder nog niet anders had ik die denk ik wel genomen, scheelt ook flink in de prijs.

Nutrilon was hier in het dorp goed verkrijgbaar, dat was eigenlijk mijn reden om deze te kopen. Maar wat mamavanukkie zegt: Alle voeding is eigenlijk even goed. Al kan de smaak wel wat anders zijn heb ik begrepen.

En als je echt speciale voeding wil gaan (of moet)geven, hypoallergeen ofzo dan is een merk als Nutrilon of Friso vaak beter verkrijgbaar. Niet alle B merken (Ah, kruidvat) hebben alle varianten die de A merken in hun assortiment hebben.

4. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    ik vindt kruitvat super! en lekker goedkoop!
    nutrilon heeft het kruitvat aangeklaagt omdat ze bijna de zelfde voeding van hun hadden nagemaakt. het enige verschil wat ik zag was dat er minder vezels inzitten en dan zou het kunnen gebeuren dat je kindje sneller honger krijgt. geen problemen mee gehad, wel door de mindere vezels had hij soms last van harde keutels. maar met wat nutriton (tegen spugen) zorgt er voor dat er meer vezels in komen en de onlasting zachter maakt. zo,n pak kost rond de 5 euro en kan je heel lang mee doen. dus veel voordeliger. ik zou zelf nooit de duurdere nemen want alle babyvoeding is goed anders mogen ze het niet verkopen. de ah lijkt me ook heel goed die is niet veel duurder en zit net ietsjes meer vezels in.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nog even een toevoeging, het nadeel van Kruidvat en ah voeding ( en de andere winkelgebonden merken) vindik, is dat je ze ook nergens anders kunt krijgen dan alleen in die winkel. Nutrilon en Friso verkopen ze bijna overal, is het bij de supermarkt op, rij je even naar de drogist. Ok, je zorgt er in principe voor dat je genoeg voorraad hebt, maar ik heb ook wel eens misgegrepen op mijn voorraad... :) :)

6. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    inderdaad genoeg vooraad hebben, ik heb mazzel met drie kruitvatten in de buurt ;) maar elke maandag vullen ze bij, als ik nog twee pakken heb staan ga ik alvast nieuwe halen en vul ik altijd aan tot 6 pakken in de voorraadkast.

7. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

bedankt voor jullie antwoord! ben er blij mee en ga het dus proberen met de kruidvat voeding!
    wij hebben hier ook 3 kruidvat's in de buurt en een 4de is ff een stukje rijden maar ik ga ook kruidvat luiers gebruiken en moet er dus toch al heen en idd voldoende voorraad in huis hebben.

liefs sabrina

8. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    kruitvat luiers vindt ik perfect! maar ik heb nu een pak bij de ah gehaald voor 6,50 voor 62 luiers terwijl er bij de kruitvat 42 in zitten en volgens mij nog iets duurder zijn. alleen de groote ah heeft dat want we hebben hier ook een kleine zitten en daar zitten er ook 45 in voor 6,50. zo zie je hoe je genept wordt! de rest van alle luiers verschillen kwa prijs niet en haal ik ook bij het kruitvat maar 6,50 voor 62 luiers vondt ik toch wel lekker goedkoop. dit geldt alleen voor maat 2.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe krijgt nu nog friso comfort tegen het spugen en de krampen, maar ik denk dat ik wat betreft de opvolgmelk ook voor kruidvat ga. Dat geven ze namelijk ook op het KDV, dus dat is wel zo makkelijk. Maar dan moet dus wel het spugen over zijn... Dus dat moeten we tegen die tijd eerst even ondervinden.

10. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    kruitvatmerk heeft ook comfort. en anders kan je nutriton er door heen doen. dit mog van het consutatie burea in combinati met kruitvat voeding.

11. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Nou ik heb de eerste keer nutrilon gebruikt!En nu gaan we gewoon die van de AH gebruiken scheelt 4 euro per pak op die van nutrilon!En volgens mij is het zo dat alle voeding getest is en goedgekeurd moet worden anders mogen ze het niet verkopen!dus tis volgens mij het merk wat je betaald...
    En als je van het eerste moment een merk gebruikt weet het kindje ook niet beter, heeft nog nooit voeding geproeft , dus ik vind het onzin om duurdere merken te kopen...en bij de 1e hebben we ook veel gezeik gehad met Nurtilon,dus vandaar dat wij gewoon AH doen!

12. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Ja dat kan ook gebeuren :) :) :) , maar hier is de Ah iedere dag open ook op zondag!dus vandaar dat wij Ah hebben gekozen, en niet de Kruidvat!en de ah zit hier om de hoek dus scheelt ook weer...hahaha
    Maar jah ik zou zeggen, een pak nutrilon bv, kost 10,50 euro hiero, en die van de ah 6,50 euro.scheelt 4 euro...tel maar uit op 10 pakken , wat je dan overhoud qa geld!
    Belangrijkste is natuurlijk dat je goede voeding hebt, maar mijn mening is dat het allemaal het zelfde is, anders mogen ze het niet verkopen...
    Alleen een voordeel van Nutrilon is wel dat deze meerdere soorten heeft als bv Ah of kruitvad merk!

13. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Alle flesvoedingen zijn goed hoor. Je betaald tegenwoordig gewoon voor het merk. Mijn oudste kreeg trouwens Similac ;)

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat is idd wel fijn! Ik woon alleen in een klein dorp, en onze AH is gesloten afgelopen jaar... Erg jammer...Of beter gezegd, Balen! want ik ben een echte Ah-fan... :) Moet nu naar de stad, 20 km verderop...

Dus ik denk dus dat onze nieuwe aanwinst het straks ook met Nutrilon moet gaan doen, (als de bv neit lukt) gewoon omdat dat hier het beste verkrijgbaar is. We hebben een Super de Boer en een Schlecker in het dorp, meer niet.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Idd alle babyvoedingen zijn heel erg goed. Maar Nutrilon is wel de enige voeding die immunofortis bevat.

Deel Deze Pagina