Geslacht nog niet bekend...en nu?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door CherryBelly, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Goedemorgen lieve dames,

wij hebben inmiddels onze 20 weken echo achter de rug.
    Alles was perfect, helemaal gezond voor zover ze nu kunnen zien. Dus wij zijn super blij!!

Alleen beebje hield de beentjes zo dicht tegen elkaar aan dat we het geslacht niet konden zien. Tot 2 maal toe heeft de echoscopiste het geprobeerd, maar helaas.
    Lekker koppig kindje ;)
    Mijn echo is in het ziekenhuis gedaan i.v.m. mijn medisch verleden (dus niet bij mijn eigen verloskundige praktijk).

Heeft één van jullie ervaring hiermee?
    We willen het echt graag weten en we gaan waarschijnlijk ook wel een 3D echo laten doen.

Maar wat als ik geen 3D echo zou laten maken?

Ben effe nieuwsgierig naar jullie ervaringen en hoe jullie dat opgelost hebben :D
    En of jullie wellicht mochten terugkomen bij je verloskundige of ziekenhuis voor nog een echo.

Alvast bedankt!

xoxo Cherry

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

hier nooit dat probleen gehad hier krijg je namelijk standaar elke controle een echo hihi

hoop dat je het bij de 3D gaat zien en super dat de 20 weken echo goed was !

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja wanneer je beebje eigenwijs blijft dan zul je gewoon "neutraal" moeten shoppen etc... net zoals we vroeger niet wisten wat het geslacht ging zijn.... :D

4. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik denk dat je vk vast wel voor je wil kijken hoor..

5. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ohhhh ik wil oooook elke controle een echo!!!! :O Ben jaloers @Sepherine!!

@Hopmarjanneke: ook niet echt een probleem natuurlijk hihihi. Ooit kom ik t wel te weten ;) En we hebben nog gelukkig neutrale spulletjes over van mn dochtertje. Maar was effe nieuwsgierig. Al moet ik zeggen dat ik het denk ik ook wel zou kunnen volhouden tot na de bevalling. Valt me toch wel mee...het niet weten. Mijn man daarentegen wil het echt per se weten. TE nieuwsgierig hahahah.

@Zolief: Ik hoop t ook! Morgen heb ik weer controle bij de VK. Zal t aan haar vragen. Ben benieuwd wat ze zegt ;)

6. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Vraag het aan je verloskundige :)

Oh ik zie net dat je dat al gaat doen :) Spannend!

7. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Jaaa Kittehs!! Dat ga ik morgenochtend doen. Ik zal hier wel effe een berichtje plaatsen van wat ze heeft gezegd.

Hoorde laatst van iemand dat de verloskundige bij de 20 weken echo niet kon zien wat het kon worden, al het andere was wel nagekeken. Die dame mocht een week later terugkomen voor nog een echo. Stiekem hoop ik daar ook op, maar alle VK's zijn natuurlijk anders.

8. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    en anders fake je elke controle dat je er enorme stress van hebt.
    Dan gaat ze vast wel kijken.:D

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    hahahaha jij bent echt grappig... maar wel een goed idee :D
    Misschien doe ik dat wel ;)

"Pfff kan er niet van slapen zeg. Ben er helemaal vermoeid van. Droom elke nacht over de baby...wat zal t zijn?"

Zoiets? :p

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Het zegt helemaal niks, maar ik ken vier meiden waaronder ik zelf die bij de 20wkn echo gesloten beentjes hadden en alle vier een meisje hihi. Mijn vriendin met twee jongens zei ook al; jongens zijn al mannen die willen graag laten zien wat ze hebben hangen hihi. Dus het is volkomen uit de lucht gegrepen, maar tot nu toe wel steeds uitgekomen ;)

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Het zegt helemaal niks, maar ik ken vier meiden waaronder ik zelf die bij de 20wkn echo gesloten beentjes hadden en alle vier een meisje hihi. Mijn vriendin met twee jongens zei ook al; jongens zijn al mannen die willen graag laten zien wat ze hebben hangen hihi. Dus het is volkomen uit de lucht gegrepen, maar tot nu toe wel steeds uitgekomen ;)

12. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Jan Koning in Ochten!

13. didi2

didi2 Actief lid

31 mrt 2010
    185
    0
    16
    Met alle respect, dat is een echt raar ädvies"!!

14. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Beetje vreemd dat je niet terug mag komen in het ziekenhuis, want volgens mij staan de geslachtsorganen ook op het te checken lijstje. En als ze die dus niet goed kunnen zien, zullen ze dat later nog eens moeten bekijken.

15. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Dan zou het gevoel van mijn man en van mij kloppen hihihi. Wij denken beiden dat het een meisje wordt!! ;) Mn dochtertje heeft t alleen maar over een broertje.
    Ben benieuwd wie gelijk gaat krijgen.

De echoscopiste zij wel dat het in ieder geval scheelt in opvoeding, als t een meisje is, houdt ze in ieder geval netjes haar beentjes dicht ;) hahaha

16. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Denk ook dat t een grapje was! :)

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    @Mykelti: nu je het zegt... zo heb ik er nog helemaal niet over nagedacht! Ik ga dat morgen ook maar eens aankaarten bij de VK.
    Maar ik hoor wel vaker dat t geslacht niet te zien is op de echo. Vraag me dan echt af of al die vrouwen een 2e echo gekregen hebben. Jammer dat er nog niemand heeft gereageerd met ervaring hiermee :)

18. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Da's een goeie, maar is voor ons wel minimaal een uur rijden.
    Wij hebben hier en echobureau in t centrum die t ongeveer voor dezelfde prijs doet.

Maar wilde eigenlijk meer weten of je niet standaard terug mag komen als het geslacht niet te zien is. Of dat veel verloskundigen zelf zeggen dat je dan een 2e echo krijgt.

19. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier een baby die bij de 20 weken echo zijn (!) beentjes bij elkaar hield. De echoscopiste kon er niets van maken. Uiteindelijk dacht ze toch dat het een meisje was. Daar gingen wij dan maar van uit. Gelukkig (?) kwam ik er bij de pretecho zes weken later achter dat het toch een jongetje was anders was het nogal een verrassing geweest bij de geboorte.. ;) Ik heb dus een kuis jochie! Ik kreeg dus geen extra echo maar een verkeerde 'voorspelling' ik had liever gehad dat ze zei dat ze het niet kon zien.
    Ik denk niet dat je er nog een echo voor krijgt omdat het niet echt belangrijk is om te weten wat het wordt, alleen maar handig en leuk. Succes!

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Woon je in de buurt van A'dam, dan raad ik drs. papa aan. Hij ziet het al vanaf 14 weken en is super goed! Hij heeft maar heel weinig beeld nodig om het te kunnen zeggen.

Deel Deze Pagina