Hij heeft meer verstand van mannendingen... Niet hatelijk bedoeld helemaal niet maar ik hoorde aan zijn stem dat de afdeling zwangerschap, kraam ed ver van zijn bedshow moet zijn.
Heb 6 weken in het ziekenhuis gelegen met diverse uitgebreide echo's en uiteindelijk de spoedkeizersnede en het "kraambed" dus dat tikt wel lekker aan...
Ja, dat zal best! Je zult het maar zelf moeten betalen.... Oeps! Whehehe. Dat geloof ik graag, maar dat zo'n vent dan ook stug volhoudt. Ik had het gelijk even nagezocht. Wat staat er in de Dikke van Dale mbt "verloskundige (zorg)" dan? Misschien kun je hem de definitie mailen?
Valt zwangerschapsdiabetes dan ook onder verloskundige zorg? Bij mij is vorig jaar ook heel mijn eigen risico opgegaan omdat ik zwangerschapsdiabetes had (materialen, bezoek internist etc.) of valt dit weer onder andere zorg? TS: goed dat je erachter aan bent gegaan, ik had het waarschijnlijk gewoon betaald en er verder niet bij nagedacht!
Nou... Mijn 20 wk echo in het ziekenhuis laten doen door gyn. En dat gaat wel van eigen risico af ! ( zilveren kruis). Schijnt dat gyn niet onder verloskundige zorg valt... Dus 20 wk echo bij vk wel maar in het ziekenhuis niet..... Heb daar heeeel veel over gebeld, tot naar Groningen toe ( waar de declaraties worden ingediend).....
@Jellie volgens mij valt de 20 weken echo gewoon onder zorg die je niet zelf hoeft te betalen! Mijn vriend ziet nu op de site dat een medische echo vergoed wordt behalve het onderzoek naar down met 13 weken als je geen 36 jaar bent.
Alle zorg tijdens de zwangerschap hoort, zoals andere meiden hier al zeggen vergoed te worden. Zilveren Kruis zegt letterlijk: dat de 20 weken echo hiervan vrijgesteld is! Zie vergoedingenoverzicht op de site bij prenatale screening!
@jellie: ik weet dat zorgverzekeraars roepen dat de gyn niet onder verloskundige zorg valt als het om zwangerschap gaat, maar op de site van het college voor zorgverzekeringen (overkoepelende orgaan) staat heeeeel duidelijk dat ook de gyn onder verloskundige zorg valt. Meer info staat ook in het miskramengedeelte eerste onderwerp. Daar staat ook een link.
Mmmmm wel raar... In de polis stond het toendertijd ( 2 jaar geleden). Nu weer zwanger dus maar even goed navragen.. En anders ga ik er echt nog achteraan.. Was best veel geld.. Van de combi test weet ik het inderdaad..
Voor zover wij begrijpen valt dat inderdaad niet onder het eigen risico. We hebben de voorwaarden van zilveren kruis bekeken.
Denk dat ze een dagopname hebben gerekend. Als je daar bijvoorbeeld 3 uur bent geweest, kunnen ze dat geloof ik doen..... Echter hoef je dit absoluut niet zelf te betalen!