Ik heb een vraagje over de medische verzorging moeder en kind. Mijn moeder zou graag de kraamzorg willen doen als ik misschien een kind krijg. Ik heb gevonden dat kraamzorg niet verplicht is en mijn moeder heeft zelf 3 kinderen gekregen dus daar vertrouw ik wel. Maar voor het medische vind ik het wel noodzakelijk als er een profesinal komt. Stel dat ik gehecht ben, baby was iets te klein of moet goed in de gaten gehouden worden, of de borstvoeding wil niet echt lukken. Wie zorgt daar voor krijg je een wijk verpleegster? of moet je iets regelen. Heeft iemand hiet kennis van? Liefs
Ik zou dit echt met je verloskundige bespreken. Ik heb toevallig afgelopen week dit ook met een verloskundige praktijk besproken en zij komen alleen controles bij een kraamvrouw uitvoeren indien er de minimale uren kraamzorg zijn afgenomen. Een wijkverpleegkundige weet (vaak) niet waar op te letten bij een kraamvrouw. Dit omdat het toch andere zorg is dan de "normale" verpleegkundige zorg. Dat je moeder 3 kinderen heeft gekregen staat los van de zorg voor moeder en kind. Natuurlijk kan zij helpen bij veel dingen, maar de juiste observaties, verzorging, tips geven etc etc....daar gaat het om. Ilja