ik heb een vraag over de hoogte van mijn zwangerschapsuitkering. ik zal proberen om mijn situatie kort uit te leggen. Contracten: tot 01-04-10 contract voor 32 uren (vast) van 01-04-10 tot 01-01-11 tijdelijk contractverhoging naar 36 uur 31-12-10 bevallen van een zoon, vanaf 01-04-11 ouderschapsverlof opgenomen (8 uur per week), ik had een contract van 32 uur en werkte in de praktijk dus 24 uur Op 1-4-13 loopt mijn ouderschapsverlof af en ga ik weer 32 uur werken Op 1-6-13 gaat mijn zwangerschapsverlof in van mijn tweede kindje Hoe wordt de hoogte van mijn uitkering nu berekend??
Beste Supernurse, UWV berekent je zwangerschaps- en bevallingsverlof aan de hand van het loon van de laatste maand of de laatste vierwekelijkse loonaangifteperiode voor het verlof. Wordt je salaris per maand betaald? Dan zal dat in jouw geval de maand mei 2013 zijn, omdat je in juni met verlof gaat. Krijg je per week of per vier weken betaald? Dan is de periode van week 17 t/m week 20 de laatste volledige vierwekelijkse loonperiode. Van deze loonperiode berekenen we hoeveel je gemiddeld per werkdag verdiende. Dat is je dagloon. Van dit dagloon krijg je tijdens de 16 weken van het verlof 100% uitgekeerd. Actuele informatie over de berekening van de WAZO vind je hier. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare