4 ochtenden werken met baby?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Mus, 13 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Dag allemaal,

Graag wil ik jullie vragen mee te denken.. ik ben er net achter dat ik zwanger ben. Ik werk nu ongeveer 4,5 maand bij mijn nieuwe werkgever waar ik het prima naar mijn zin heb. En ik heb al een kindje die binnenkort naar de basisschool mag..

Ik werk nu 4 ochtenden (8:30 - 13:00), waarbij ik op de woensdag vrij ben. Als ik in oktober mag bevallen zou ik dit willen verschuiven naar het volgende schema:

ma : 9-13:30
    di: 9-13:30
    wo: 9-11:30
    do: 9-13:30
    vr: vrij

Qua schooltijden van mijn oudste is dit perfect! Ik kan hem lekker zelf van school afhalen. Maarrrr.... ik herinner me nog dat baby's echter in de middag nog lekker slapen.. Hoe doe ik dit dan? Mijn voornemen is overigens om baby naar de gastouder te brengen.

Hebben jullie nog tips of een ander idee hoe ik dit evt op zou kunnen lossen? Of loopt zoiets tegen die tijd ook wel los? Kind 1 was niet bepaald een makkelijke slaper en eter, is nu een mini'tje voor zijn leeftijd (of dat met elkaar te maken heeft, wie zal het zeggen???) Of zie ik gewoon NU AL :)->) beren op de weg...? :D

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Je ziet inderdaad nu al beren op de weg. ;)

Maar dat is wel begrijpelijk. Tegen die tijd zal het echt wel loslopen. Je hebt geen idee hoe je kindje het gaat doen, is misschien wel heel makkelijk en slaapt waar dan ook. Of slaapt weinig en rond die tijd niet. Je kunt er nog niets over zeggen, nog niet druk om maken.

Gefeliciteerd trouwens!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    gefeliciteerd!
    hier sliep mijn zoontje het eerste jaar zeker 2 x op een dag hoor... maar ieder kind is anders natuurlijk

is het niet mogelijk om 1 lange dag te werken waarvoor je opvang kunt regelen voor je oudste kindje zodat je 1 dag meer vrij zou zijn?

niet te veel piekeren, voor alles is een oplossing straks!
    lekker genieten van je zwangerschap!

4. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Bedankt voor jullie reacties meiden..

Het blijft allemaal heel spannend, mijn contract loopt namelijk over anderhalve maand af en ik werk er sinds eind vorig jaar. Ik vermoed niet dat ze het direct niet meer zullen verlengen, geloof dat ze wel tevreden over me zijn.. maar ik zal sowieso wel van tevoren kenbaar moeten maken wat ik wil (en wat haalbaar is in deze functie). Zodat ze in ieder geval weten waar ze aan toe zijn. Ik heb er al moeite mee om het überhaupt te gaan vertellen.. het is ook nog zo vers en plotseling voor me allemaal en mijn hersens draaien echt overuren idd.. ;)

Thanks for helping! :)

Deel Deze Pagina