Zal het nog eens nakijken. Maar volgens mij kwam ik ongeveer op dat bedrag incl. de controle na een halfjaar. Ik ben ook aanvullend verzekerd, dus een gedeelte terug gekregen. Misschien was het ook minder. Het is 2 jaar geleden en na mijn bevalling was het wat een vage periode met veel onderzoeken. Dan onthoud je ook niet alles. Maar TS jouw pedicure ziet vast veel voeten, maar kan zeker niet voor jou bepalen dat jij steunzolen moet hebben.
Voor mij was dit de oplossing. Mijn doel was ook echt een maand testen en bij onvoldoende resultaat naar de podotherapeut. Werk dadelijks met voeten en heb er wel kijk op. Eerst dacht ik dat het niet werkte. Tot ik een week later op vakantie s avonds opmerkte dat ik er de hele dag op gelopen had in de bergen. Eerder had ik dusdanig veel pijn dat ik dat niet volhield. Ik ben nu ruim 3 maand verder, klachtenvrij. Loop wel veel op platte schoenen, het liefst mijn puma's. Hoge hakken is no go!
Kaboutermeis, Hier zijn steunzolen ook erfelijk. Moeder zus en ik. Allemaal knik-platvoeten. Ik heb ze al vanaf mijn 5e jaar !! Waar ging jij dan in je kindertijd altijd heen voor je steunzolen? Ook altijd naar de Orthopeed in het ziekenhuis en vervolgens naar de Orthopedisch-Instrumentenmaker? Wat voor steunzlen had jij (materiaal) en hoe werden ze bij jou aangemeten (gipsafdrukken of schuimbakjes). Groetjes, Nienke.
Ik heb sinds een maandje steunzolen en ik kan nu al niet meer zonder! Heb ook platvoeten en als gevolg daarvan een peesplaat ontsteking ontwikkeld. Met die klacht naar de podotherapeut gegaan. Het is niet goedkoop, maar zo'n ontsteking wil ik nooit meer!
Ik heb mijn doogezakte voeten te danken aan de hypermobiliteit en ben ook aan de steunzolen. Ze kosten wel wat, maar ben ontzettend blij met die dingen.
Het kan erfelijk zijn, door zwaar overgewicht ontstaan of het gevolg zijn van slecht schoeisel als kind en jong volwassene. Helaas komt dat niet meer goed. Ik zou niet zelf gaan klooien maar naar een podotherapeut gaan die bij jou precies kan aanmeten wat jij nodig hebt, anders kan je serieuze klachten gaan krijgen en wordt het van kwaad tot erger.
Hier ook al een aantal jaartjes steunzolen. Ik snap niet dat sommigen zeggen dat het zo duur is? Hier altijd alles vergoed kregen. Zowel manlief als ook ikzelf al een aantal keren nieuwe steunzolen gehad (om de 2 jaar want dan zijn ze versleten) en ook al regelmatig van zorgverzekeraar gewisseld maar altijd alles vergoed gekregen. Overigens passen mijn zooltjes in alle schoenen zonder problemen, ook in ballerinas.
Vergoeding ligt echt aan je zorgverzekeraar en aanvullende polis. Hier (zilveren kruis ) pas vergoeding bij 3 sterren aanvullend en dan nog maximaal 100 Euro.
Hmm echt vreemd. Hier eerst VGZ, toen Unive Zekur (vriendlief nog altijd) en ik CZ jonge gezinnen. Zijn allemaal jongeren verzekeringen en/of simpele aanvullende verzekeringen dus zeker geen dure pakketten. Toch altijd de volledige 200 vergoed gekregen.
Hier in België mag je blij zijn met de helft terugtrekken. Plus dat je terugtrekt van de eerste afspraak met de orthopedist. 5 jaar gelden 90 euro voor zolen betaald en 45 euro teruggekregen. 3 jaar geleden andere orthopedist 110 euro betaald en iets van een 50 euro teruggekregen.
Ik ben VGZ verzekerd met een flink aanvullend pakket maar krijg toch maar echt 80,- per 2 kalenderjaren vergoed, moet zelf iets meer dan 100,- zelf bijbetalen aan die zolen.
Ik heb het al jaren, doe er niets aan eigenlijk. Ze hebben mij ooit steunzolen voorgeschreven, maar niet gedaan...