Wij hebben een ledikant gezien waar wij verliefd op zijn geworden. Het is een ledikant van een klein zaakje en niet te koop bij de grote babyzaken; uniek dus! Het enige is dat het ledikant in de maat 140 x 70 is en niet in een normaal formaat ledikant. Of terwijl een doorgroei ledikant. Nu lijkt me dit onwijs praktisch aangezien de kleine er wel tot een jaar of 4/5 in kan liggen. Tevens heeft het 3 standen; hoog voor net geboren, midden voor als ze kunnen zitten en laag voor als ze kunnen staan. Nu hebben wij een kamer voor de kleine waarin het makkelijk past zonder dat het meer bed dan kamer wordt. Echter kunnen we het leuk en gezellig maken met wat kussens en knuffels bij het hoofdeinde. Het enige waar wij over twijfelen is dat er in het begin een inimini babytje van +/- 50 cm in een bedje van 140 x 70 ligt. Hebben jullie een doorgroei ledikant en/of hoe denken jullie hier over?
Ik had zo'n bedje en vond het erg praktisch. Het is inderdaad wel zo dat de baby er in het begin een beetje in verzuipt, maar dat is meer een esthetisch punt. Ze heeft hierdoor tot 3 jaar in het ledikant kunnen slapen, wat voor iedereen erg prettig was. En als je besluit te gaan ombouwen naar gewoon bed kun je dat in een middag doen en hoef je niet de hele kamer te gaan verbouwen. Ik vind het echt een aanrader!
Kun je eventueel wel een zijkant eruit halen? Onze dochter klom namelijk, met slaapzak en al, uit het ledikant en ging met haar tweede verjaardag over naar een gewoon bed
Wij hebben er ook 1 voor de oudste, wij vinden het ideaal! Hij ligt nu erin, inmiddels omgebouwd tot peuterbed. Plus omdat ie wat groter is liggen ze ook niet zo snel in de knoop met de spijlen als ze wat ouder worden Idd een klein babytje in het begin en ziet t er wat gek uit, maar ze blijven niet zo lang zo klein hoor!
Wij hadden voor onze dochter een gewoon ledikant (120x70) en nu baby 2 op komst is heb ik daar eigenlijk een beetje spijt van. We hebben nu voor dochter een doorgroeiledikant gekocht (140x70 waar je 1 kant uit kunt halen en uitvalbescherming in kunt plaatsen) omdat ze nog te klein gaat zijn om in een normaal bed te gaan. Omdat er een 2e baby komt kunnen we ledikant 1 gelukkig nog een keer opnieuw gebruiken, maar anders moet je t na 2 jaar gebruik wegdoen, en het hoort bij een hele set dus als je die probeert te verkopen moet dat dan eigenlijk ook in de set, terwijl je de commode en kast nog veel langer kan gebruiken. Ik zou dus voor een doorgroeiledikant kiezen, wel eentje waar 1 zijde uitgehaald kan worden omdat ze er anders uit gaan klimmen en er niet meer zelf in kunnen komen. Eventueel kan je voor de eerste maanden nog een wiegje gebruiken als dat een knusser gevoel geeft. En ik zou de volgende keer ook voor losse meubeltjes kiezen ipv voor een set.
Deze zijn praktisch. Ik ben zelf wel fan van de leander. Gebruik die voor mijn zoontje. https://www.babyhuiscasita.nl/babykamers/complete-babykamers/babykamer-leander/leander-bed https://www.dekleinegeneratie.nl/search/juno/
Wij hebben nu voor de tweede keer een meegroeide van 140x70... ik vind het ideaal! Ik zou geen kussens en knuffels in het bed doen trouwens... een baby denk echt niet bij het zien van het bed van: “nou dat is ook ongezellig zeg!”. Is dus omdat ouders dat mooi vinden.... ja het ziet er raaf uit zon klein hummeltje in een groot bed maar hier lag ZL ook eerst in een wieg op onze kamer en duurde het wel even voordat hij in dat grote bed ging
Hier ook een ledikant van 140x70, inmiddels dus een bedje. Ik vind het superhandig. Niet meteen in zo'n groot 1-persoonsbed. Daarbij vonden we het zonde om zo kort gebruik te maken van ledikant. Aangezien het bij ons bij 1 kind blijft. Ik vind het ook leuk dat over een jaar of 2, Dafne mee kan kiezen hoe haar 'grote-meisjes-kamer' eruit gaat zien. Wij hadden de eerste 4 maanden een wiegje op onze kamer, dus ze heeft er niet vanaf newborn in gelegen.
Wij hebben ook een doorgroei ledikant gekocht. Tot ongeveer 5 maanden heeft hij eerst in een wiegje geslapen op z'n eigen kamer en daarna verhuist naar z'n ledikant. Daar kunnen we de komende jaren nog wel mee door omdat het helemaal om te bouwen is naar een klein bed.
Kussens worden de eerste twee jaar afgeraden. Je maakt het bed voor een baby laag op. Daardoor zal het ook kleiner voelen. Zodra je dat niet meer doet ga je over op een zak. Als het dan te groot voelt gaan ze dwars liggen.
Ehm ja maar je doet er wel lang mee. Heb zelf toen de set met commode via mp gekocht voor 650 euro dus dat viel wel mee. Normaal had ik wel een nieuw matras gekocht maar dit was van expats die maar een paar maanden in NL hadden gewoond. Dus al met al goed te betalen voor iets dat je een jaar of 7 kan gebruiken en erna nog makkelijk voor 300-400 euro doorverkoopt. Want dit soort bedjes houden wel een hogere doorverkoop waarde. Ik vind het het tot nu toe dubbel en dwars waard. Zoon is 3 en slaapt nu in het junior bedje.
Ik heb ook zo'n meegroeibed van een ander merk en die kostte nieuw 180eu inclusief nieuw en goed matras. Zoontje van bijna 3 ligt nu ook in de junior variant. Zou zelf nooooit dat geld aan enkel een bed uitgeven, maar hee ieder zn ding
Ik heb het mn ex laten betalen in een boze bui. Maar goed idd ieder zn ding. Ik vond het gewoon een heel mooi bed. De set is nieuw 1800 euro. Dat valt een beetje buiten mn budget. Maar als je het geld hebt, waarom niet? Vanuit mijn werk werk ik tegenwoordig met dit soort goederen en ik kijk inmiddels nergens meer van op.
Kan de zijkant er uit zodat een kindje er zelf in en uit kan? Hier klommen ze met net een jaar allebei met slaapzak en al uit hun ledikant, dus vanaf toen zijkant eruit gehaald; als dat niet kon, hadden we dus na een jaar al een nieuw bed moeten kopen.
Toen ik in verwachting van de 2e was, hebben we een doorgroeiledikant voor de oudste gekocht. Ik vond hem nog te klein voor een groot bed en hij lag nog in alle hoeken van zijn bed. Maar om nou nog een babykamer te kopen vond ik ook niets.. Dus we zijn voor een doorgroeiledikant gegaan met bijpassende kast. Afgelopen september hebben we zijn bedje omgebouwd tot peuterbed. Hij mocht meehelpen en dat vond ie reuze interessesant! Hij heeft er dus niet vanaf kleine baby in gelegen, maar mijn man en ik zeiden tegen elkaar dat zulke bedden ideaal zijn en eigenlijk meteen hadden moeten kopen Het enige nadeel is dat de zijkanten van het babybed nu op zolder liggen en ruimte in beslag neemt... Maar dat is alles