Hoi, Wij hebben onlangs een kinderwagen gekregen en willen nu een autostoeltje kopen die op de adapters van de kinderwagen passen en eveneens in onze oudere auto. Een Maxi Cosi lijkt mij het fijnst. De verkoopster zei dat wij het beste kunnen gaan voor een Maxi Cosi Pebble, Pebble Plus of Cabriofix. In onze auto hebben wij geen Isofix, dus we moeten het met autogordels bevestigen. Eerst wilde ik een Pebble kopen, maar nu twijfel ik om te gaan voor de Pebble Plus, omdat deze laatste aan de i-Size (R129) veiligheidsnorm voldoet. Volgens de info op internet is dat beter/veiliger dan andere 'oudere' modellen (echter dan wel weer in combinatie met Isofix, wat wij sowieso niet in onze auto hebben). Modellen zoals de reguliere Pebble voldoen nog aan de oudere veiligheidseis (R44-norm), maar dit is volgens de wet nog steeds veilig. De Pebble Plus is +/- 100 euro duurder dan de Pebble, dus ik vraag mij af of dit het echt waard is. Iemand ervaring hiermee? Wat is het beste om in ons geval aan te schaffen?
Ik weet niet of je voor een easybase wilt gaan? Dan zet je het onderstel vast met gordels en klik je de maxicosi net zo vast als net isofix. Dan even kijken welke daar op past. Wij hebben de pebble, wel op de twowayfix. Vind het een prima autostoel. Volgens mij is de pebble plus wat kleiner, of in ieder geval een groter verkleinkussen, waardoor pasgeboren kindjes er nog wat beter in passen. Ik vond het verschil op het oog niet zo groot en wij zijn toen gewoon voor de pebble gegaan. Ook nog in een oude kleur wat nog weer iets van 50 euro scheelde.
Die moet ook bevestigd worden middels isofix, dus dat lijkt me geen optie . Wij zijn voor de gewone pebble gegaan. Veilig = veilig lijkt mij en natuurlijk wordt er altijd gezegd dat nieuwer veiliger is. Hier vond ik het onvoldoende meerwaarde voor de hogere prijs. Maar wij hebben wel isofix dus dat maakt het wellicht toch anders.
Bedankt voor jullie reacties. @Fristi2012 , daar had ik nog niet naar gekeken. Ik wist niet dat het bestond. Dat is op zich wel handig. Zo te zien op de website van Maxi Cosi en op Bol.com kun je dit (in tegenstelling tot wat @manaolana zegt) wel bevestigd worden als je geen isofix hebt, omdat het met gordels vastgemaakt wordt. Wat jullie zeggen, de gewone Pebble lijkt me ook wel prima. Ik ga even kijken of dat dan op die Easybase past. Bedankt!