Dag dames, Mijn zoon van 1 jaar heeft op dit moment nog maar twee ondertanden. Deze kwamen met tien maanden als een streepje door. Je ziet ze steeds groter worden. Maar hij heeft nog geen boventanden. Ik heb wel het idee dat deze eraan zitten te komen gezien zijn gedrag. Hij laat zich niet heel graag in zijn mond kijken maar met het lachen kan ik toch wat zien. Ik heb het idee dat de boventanden op een andere manier doorkomen. Niet zoals de ondertanden als een streepje maar meer dat ze naar voren komen. Ik vind het lastig te omschrijven, maar misschien herkennen jullie het van jullie eigen kindje? Komen de boventanden inderdaad op een andere manier door dan de ondertanden? Ik hoor graag jullie ervaringen!
Yep!! Bij mijn dochtertje hetzelfde.. Ondertandjes als streepjes en boven zag ik vooral witte bobbels aan de voorkant.. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen
Fijn dat je mijn beschrijving herkent! Als ik het zo zie, zouden er weleens vier tegelijk door kunnen komen... Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen.
Ik hoop het ook voor je.. Al leek het hier wel of mijn dochtertje er aan ging 'wennen', inmiddels komen er tanden en kiezen door zonder dat ik het in de gaten heb hahaha...
Geloof hier hetzelfde. Denk ook dat hij bezig is met voortanden. Maar idd ook anders als zn ondertanden. Ben benieuwd.
Hier ook hoor, tandvlees werd dikker voordat de voortanden doorkwamen. Dat streepje zoals onder heb ik nooit gezien. Mijn zoontje heeft ze al een paar maanden maar het is zo'n leuk gezicht, ze krijgen echt zo'n ander koppie dan. Dat 'kleine baby' gaat er echt af.
Ik vind het vooral lanfzamer gaan bovenin. Ben al 2 maanden aan het wachten tot ze doorkomen en eindelijk zijn ze door. Terwijl onder heeeel snel ging. Gelukkig heeft ze er geen last van, zelfs niet toen er kiesjes kwamen.
Ja hoor heel herkenbaar. Hoewel er uiteindelijk ook boven eerst een klein streepje doorkomt. Maar het duurt errug lang. Hier zijn er 2 tegelijk doorgekomen, de 2 rechtse snijtanden. Hopelijk volgt de rest snel want hij heeft er last van.
Bij mijn zoontje zag je min of meer zn hele gebit zitten boven op de manier zoals jij omschrijft. Het duurde nog best lang tot al die tanden doorkwamen. Het was net of zn tanden eerst naar voren kwamen in zn tandvlees en dan naar beneden zakken
Hier wisselde het, wel altijd een streepje van het doorkomen maar na de ondertanden kwamen de andere met bobbels aan de buitenkant. Daarna werd het alsnog het streepje.