Speelgoedtips 1,5/2 jarige?????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Athalia, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Wie heeft er tips?

Mijn dochter van ruim anderhalf lijkt zich te vervelen met het speelgoed wat ze heeft.

We willen weer eens wat nieuws aanschaffen. Hebben jullie tips. Wat is nu leuk om mee te spelen. Waar spelen/speelden jullie kindjes graag mee?

We hebben al een keuekentje en dit is af en toe nog wel leuk. Speelgoed afwisselen hebben we ook al geprobeerd.

Ik hoor het graag.

2. luuus

luuus Niet meer actief

hier zijn de blokken, muziekinstrumenstjes + ballen en poppen erg in trek

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik heb hier precies het zelfde probleem , heb nou woensdag een speelkeuken binnengehad en daar speelt hij nu wel mee.

maar lees nog mee voor meer tips....

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mijn man stond vandaag toevallig ook in de intertoys omdat hij iets voor zijn meisje wilde kopen, maar wist ook niks. Voor babyspeelgoed is ze net te oud en voor andere dingen weer net te klein.

Ze is nu trouwens wel druk met duplo, en een bal is ook nog steeds favoriet.

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier ook een meisje wat graag met de keukenspulletjes speelt. Met de duplo speelt ze hier ook graag, ze kan de blokken nou op elkaar krijgen dus dan word het gelijk een stuk leuker voor haar. Al loop ze ook nog heel graag achter mij aan.;)

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier wordt erg graag met een houten treinbaan gespeeld.
    Hij komt van de ikea en was volgens mij nog geen 10 euro.

En de little people blijft hier ook erg in.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier (jongen) zijn grote hits: speelgoed wat je achter je aan kunt trekken (telefoon, hondje), blokken, zaken waarmee je kunt rijden: blokkenkar, bakloopfiets, DUPLO en natuurlijk Fisher Price (de boerderij). Boekjes zijn al maaaaaanden goed.

Het allerleukste speelgoed is het meubilair want daar kan je lekker op klauteren.

8. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    blokken inderdaad, niet duplo maar gewoon van die houten gekleurde dingen, Celyn vond het geweldig om die op elkaar te stapelen en dan weer om te gooien, een lol dat ze er bij had! En nog steeds speelt ze er mee, huisjes maken voor de knuffels, kastelen voor de LP poppetjes, alles komt voorbij

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is dol op haar keukentje, op duplo, spelletjes doen (memory/domino), loopfiets en op tekenen/knutselen/verfen. Babyspeelgoed was ze al zat toen ze net 1 was. Ik kijk ook niet zo naar leeftijdsaanduidingen, ze speelt ook rustig met kraaltjes (ze stopt niets in haar mond, maar zit er wel naast hoor). Little people vindt ze niet veel aan.

10. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier zijn de bouwblokken ook wel erg intrek om mee te gooien en niet om te bouwen!

11. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier een beetje hetzelfde.
    Ze heeft laatst een hele grote puzzel gekregen, leek heel leuk maar de stukjes had ze er binnen een paar minuten allemaal in en daar is de lol nu dus ook al weer vanaf.

Heb je al een pop? Want daar speelt mijn dochter toch nog wel regelmatig mee en dan met een luiertjes en kleertjes, die moeten dan weer uit en aan en uit en aan.... ;).

Of evt. boekjes?

12. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Bedankt voor de tips.

Boekjes zijn inderdaad wel in trek hier en de DUPLO wil ook nog wel eens 5 minuten aandacht krijgen.

Zit er nu dus aan te denken na het lezen van jullie berichtjes om houten blokken te gaan kopen en misschien wat spulletjes voor de pop. Een treinbaan lijkt me ook wel leuk maar voor de DUPLO trein heeft ze weinig interesse.

Laat wel weten wat het geworden is en meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Wel grappig om te lezen dat er meer met hetzelfde zitten. Vind het een lastige leeftijd voor speelgoed. Inderdaad baby af maar nog niet peuter genoeg.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Misschien eens auto's proberen? Is nou niet echt voor meiden :p Maar wie weet vindt ze het helemaal geweldig!
    Heb je al eens geprobeerd met haar te kleien?

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Mijn dochter vind kleuren en kleien nu erg leuk

15. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Hier ook boekjes, flesje voor de knuffels, houten puzzels. Ik overweeg een poppenwagen voor haar te kopen, ze vindt het nu leuk haar knuffels in te stoppen in bed. Duplo: snapt bouwen nog niet, maar vindt het geweldig om vanalles door het raam van haar duplo-huis te doen (duplo-paarden en -poppetjes, autootjes enz). Wat boekjes betreft: boekjes met klepjes, schuifjes enz, met veel afwisselende plaatjes (dus niet op iedere pagina weer dezelfde hoofdpersoon (zoals bij nijntje...)

16. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Nou ik ga volgende week een poppenwagen bestellen en wat muziekinstrumenten. Weet niet of ik met dat laatste na een week nog steeds blij ben.

Daarnaast heb ik de aqua doodle van nijntje gevonden dat lijkt me ook wel erg leuk. Ze houdt op zich wel van tekenen.

Allemaal super bedankt ik zal hier vast nog wel eens terugkijken als er weer een speeldip is ze is tenslote nog lang geen 2.

Deel Deze Pagina