Doorkomen tandjes-welke symptomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vanilia, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Ik heb het idee dat bij mijn zoontje zijn eerste tandjes aan het doorkomen zijn.
    Hij stopt constant zijn beide handjes in zijn mond, begint hier op te kauwen/bijten, sabbelen met als gevolg heel veel kwijl.
    Heeft ietsje verhoging, snotneusje, hoesten en rode wangetjes. Krabt ook vaak aan zijn oortje. Is ook iets hangeriger als normaal.
    Maar als ik met mijn vinger langs zijn tandvlees ga (onder) voel ik nog niet echt wat. Is dit gewoon een lichte verkoudheid of heeft het toch met de tandjes te maken? Ik vind het onderscheid best moeilijk namelijk.
    Hij is nu bijna 4 maanden. Zijn er meer baby's bij wie de tandjes al eerder doorkwamen? Dus rond de 4 / 5 maanden?

Groetjes Vanilia

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    toen finn zo oud was, dacht ik ook dat ie vroeg tandjes zou krijgen.. hij kwijlde als een gek, alles moest zn mond, en kauwde overal op. toen hij een halfjaar was, kwam zn eerste tandje door. Het kan natuurlijk best dat jou kindje ze eerder krijgt, maar als ik het zo hoor, is dat hij misschien gewoon verkouden is, niet lekker is. En anders is het toch afwachten! Hopelijk heeft hij er niet al te veel last/pijn van als ze doorbreken!

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon was 5 maand toen de 1e tandjes kwamen. Nu zijn we bezig met de laatste kiesjes. De Symptonen zijn altijd: Diaree, luieruitslag, niet willen eten en Slechter slapen zowel 's nachts als overdag. en als baby had hij altijd koorts er bij nu niet meer.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het verschilt echt heel erg per baby, dus was Annetske zegt dat hoeft ook niet altijd. De symptomen die jouw kindje heeft kunnen duiden op tandjes, maar kan ook heel wat anders zijn.

Pin je er in ieder geval niet op vast. Vaak weet je het volgens mij pas als die tandjes er eenmaal zijn en je terug kunt kijken. Hier ook misschien tandjes, maar ik hou het nog ff in het midden. Ze heeft 1 rode wang, 's nachts af en toe meer wakker worden, oren wriemelen, meer kwijlen dan normaal. Wie weet!

Kwijlen/sabbelen/kauwen is op die leeftijd wel iets wat erbij komt. Het lijkt dan op tandjes, maar het komt ook doordat met 3 maanden de speekselklieren goed gaan werken, en ze steeds meer kunnen vastpakken. Baby's ontdekken met hun mond, dus die combinatie lijkt heel erg op het tandenverhaal.

Succes ermee iig!

5. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Vincent was nog net geen drie maanden toen bij de ondertandjes doorkwamen. Hij was aan het kwijlen en belletjes blazen. Wat hij ook deed was iedere keer met zijn tong over de onderkaak gaan.
    Eerste kerstdag was hij een beetje uit z'n hum. Niet willen slapen, meer huilen (kan nogal gauw, hij huilt bijna niet) en veel poepbroeken (met mega stank).
    Tweede kerstdag was het eerste tandje een feit. Tandje nummer twee was nieuwjaarsdag een feit. Oudejaarsavond was net zo gezellig als 1e kerstdag.

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    gemiddeld wordt gezegd rond de 6 maanden. het kan best zijn dat hij er al wat last van eheft maar dat het doorkomen nog niet echt opschiet. bij de eerste tandjes kan dat soms lang duren. misschien een combi met een verkoudheidje het is soms lastig te bepalen waar wat vandaan komt. meestel komen de onderste 2 tandjes als eerste door. en aan de oren zitten kan ook nog oorpijn betekenen trouwens.

7. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Mijn zoontje kwijlde ook al erg vroeg en stak daarbij ook z'n handjes in z'n mond, maar tandjes kwamen nog niet door, tot een paar dagen terug ik 2 witte vlekken zag in z'n tandvlees en iets scherps voelde op z'n tandvlees, dus ze komen nu eindelijk door, hij kwijlt nu echt heel erg veel.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje was ook al vroeg aan het kwijlen en vuistjes knauwen, maar geen tandjes tot hij 7 maand was,
    toen die tandjes kwamen hadden we alleen de beruchte poepluiers, verder niets,geen kwijl of vuistje knauwen of koorts, echt alleen maar de poepluiers.

9. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan wordt volgende week een half jaar en hij is ook al zeker wel 2 maanden met tandjes bezig. Hij heeft er heel veel last van, arme ziel. Ook slaapt hij op dit moment heel slecht (s'nachts) en drinkt hij slecht. Ik zie 2 tandjes zitten door het tandvlees heen. Ik heb het idee dat het niet meer zo heel lang duurt voordat ie doorkomt. Ik hoop het zo want de nachten beginnen me op te breken...

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

De dingen die jij opnoemt doet Milan ook al een paar maanden. Vanaf ongeveer 3 mnd ging hij veel zeveren, alles in zijn mond stoppen, rode wangetje, soms wat spuitluiers, hoesten, snotneus, aan zijn oortjes zitten. En dat doet hij nu nog steeds.

En iedereen maar zeggen: "O ik zie het al, die krijgt tandjes!"

Nou, 3 mnd later, nog steeds niets hoor.

Ik denk dat ieder kindje door die fase heen gaat. Idd wat iemand net zei, dat zijn speekselklieren nu goed gaat werken en gewoon alles met zijn mondje ondekt.

Ik zie het wel, ze komen vanzelf. (maar toch stiekem steeds even in zijn mondje voelen ;))

Deel Deze Pagina