ontwikkeling achteruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetmarije, 12 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    mijn zoontje is 8 maanden en er is verder niks mis met hem, geen achterstand oid. maar het enige wat ik me afvraag, of er ook andere kindjes zijn die sommige dingen 'verleren'.
    mijn zoontje kon toen hij een paar maanden oud was, 3 of 4 maanden volgensmij, van zn buik naar zn rug rollen. hij vind het verschrikkelijk om op zn buik te liggen en was toen ook helemaal trots op zichzelf dat ie dat kon, zodat ie weer op zn rug lag! maar nu sinds een maand of 2, als je hem op zn buik legt, lijkt het net alsof ie niet meer weet hoe hij terug moet rollen. alsof ie vast zit met zn armpje ofzo. en uiteindelijk zet ie het maar op een huilen of piepen zodat we hem weer optillen.
    wat ik dus raar vind is dat het lijkt of ie vergeten is hoe hij van buik naar rug moet rollen. of kan dit er mee te maken hebben dat ie groter en zwaarder is waardoor hij meer gewicht moet verplaatsen? het lijkt echt alsof het armpje waar ie over moet draaien het rollen blokkeert...
    maak me verder niet druk, was alleen benieuwd of mijn zoontje de enige gekkerd is die dingen andersom doet :p

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ken dit ook wel alleen is het bij mijn zoontje van buik naar rug.
    Van buik naar rug deed hij met 4 maanden al en van rug naar buik met 6 maanden.
    Nu rolt hij alleen maar zelden zelf terug op zijn rug.
    Hij kan het wel en doet het ook soms, maar meestal is het huilen.
    Net alsof hij niet durft.
    Ik weet ook niet wat het is.
    Zal vanzelf wel weer goed komen denk ik.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hoi!

Hier hetzelfde hoor! Lucas rolde van buik naar rug met 9 weken, maar doet dit eigenlijk nu ook niet meer zelf. Ik denk zelf dat het komt doordat hij nu drukker is met zijn armen als ie op zn buik ligt. Toen hij nog echt klein was, steunde hij op zn elleboogjes en rolde hij makkelijk terug. Nu probeert ie vanalles te pakken met zijn armen waardoor hij soms met gestrekte armen zijwaarts ligt. Hij snapt dan niet meer hoe die arm terug moet en begint inderdaad te piepen!
    Hier dus ook zo'n mafkeesje :p

Ik kon hem laatst trouwens even niet terug draaien (had even geen handen vrij), maar toen is ie uit nijd zelf alsnog teruggedraaid. Ik vind het soms erg moeilijk om hem zo te zien worstelen, hebben jullie dat ook? Moet mezelf soms echt inhouden om hem niet telkens te helpen!!

Groetjes!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    misschien is het een idee om de beweging een paar keer met hem samen te doen. want steeds maar oppakken is ook de oplossing niet. van worstelen moeten ze het uiteindelijk wel leren. toen deed hij het wellicht onbewust nu moet het bewust en als je het een niet kan kan je ook niet door met het ander. en als ze in een sprongetje zitten vallen de meeste kleintjes ook automatisch terug in gedrag en kunnen. maar dat is tijdelijk. en voor sommige vaardigheden komen andere in de plaats.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Herken dit ook wel hoor.
    Milan kon met 3 mnd van zijn buik naar zijn rug rollen. Hij had dit een stuk of 10 keer gedaan, en daarna 2 mnd niet. Ik was ook bang dat hij achteruit ging ofzo, maar nu doet hij het wel weer,

En waar dat nou aan ligt?! Geen idee.

Lekker met hem oefenen zou ik zeggen.

Deel Deze Pagina