Hallo Wat gebruiken jullie voor het droge huidje van jullie kindje, ik doe hem om de dag in bad en smeer hem elke dag in met babyolie van de Hema nu valt het op zijn lichaam wel mee maar zijn gezichtje is erg droog vooral zijn voorhoofd ik smeer niks op zijn gezicht omdat ik niet weet of dat mag is dat niet te gevoelig? Weten jullie dat mischien en wat gebruiken jullie dan.
ik gebruikte eerst lanette creme ( via de HA bij de apotheek verkrijgbaar) Maar nu smeer ik balneum creme op der gezicht, de rest van der lijfje smeer ik in met zwitsal creme. Olie sluit vaak het huidje af en trekt niet lekker in is mij verteld. smeer ze
Ik heb deze tip al een paar keer gegeven op dit forum en ik blijf erbij haha, de Lipikar Baume (AP) van La Roche Posay. Het kost een euro (rond de 16 Euro voor 200 ml) maar het is zijn geld dubbel en dik waard. Het is in diverse apotheken verkrijgbaar.
Jep, voor de echt droge huid is balneum super spul! In bad ook vooral de balneum bad olie gebruiken (extra vettend werkt het best), en dan je baby droog deppen ipv wrijven. Dan blijft er een zacht laagje over en hoef ik vaak alleen de droge plekken nog even in te smeren met Lanette creme ofzo. Zarqa is ook een merk waar ik goede dingen over heb gehoord (te koop bij de Etos).
ik gebruik voor mijn zoontje de bepanthen en dan de gewone die werkte hier super. Voor de rest doe ik zijn lichaam met zwitsal creme die platte pot.
ik vond balneum ook érg fijn... helaas ging m'n dochter het badwater steeds meer opdrinken dus toen durfde ik niets meer in bad te doen... ik zou ook kiezen voor een creme voor op het gezichtje.
koelzalf of vaseline lanette zalf. echt super spul. via de HA op recept verkrijgbaar. voor in bad badolie van Fargon via de apotheek, een fles kost 6,95 euro en is net zo fijn als balneum, maar e helft goedkoper.
Mijn meisje heeft hier ook heel lang last gehadn van droge handjes (bovenop) en droge wangetjes. Na verschillende cremes geprobeerd te hebben (vaseline, uiercreme, bepanthen) heb ik nu eindelijk iets dat werkt. De zwitsal droog huidje! Werkt hier echt super. En het is niet zo vet als het erop zit. Het trekt bijna gelijk in het huidje!
Zwitsal geeft hier allemaal uitslag. Ik zweer ook bij de lipikar baume. Echt super spul. Je kunt ook eerst even om een tester vragen bij de apotheek. Vaseline sluit de huid alleen maar af en kan dus juist een rode huid veroorzaken.
Vaseline sluit de huid af, maar Vaseline Lanette creme niet hoor! Daar is het ook juist voor, dat het beter intrekt ipv afsluit, maar toch lekker een vette creme.
hier ook via de h.a Vaseline/Lanette creme... Ik dacht ook dat het gewoon droog was, maar blijkt dus eczeem te zijn.... Zwitsal heb ik nu dan ook afgezworen!
ja hoor, daarvoor heb ik m juist.... Smeert lekker en trekt snel in, smeer zelfs af en toe boven op zijn hoodje hihi....ook daar hele droge plekken. En hij heeft toch haast geen haar
De volgende tips hebben hier goed gewerkt: - niet te vaak in bad, voor een kleine baby is 2x per week echt voldoende; - niet insmeren met olie (klinkt raar, maar daar wordt de huid niet vet van); - wel olie in bad doen! die trekt wel goed in het huidje; - voor het lichaampje werkt hier Bodymilk voor droog huidje van Zwitsal echt ge-wel-dig; Voor het gezicht zijn hier al tig cremes genoemd, en volgens mij allemaal goed, kijk maar welke bij jouw kindje werkt
inderdaad, niet vaker dan 2 keer per week in bad en ik heb echt niks gebruikt. omdat ik t vanzelf weet dat ik ook op de cremes reageer(hoe zacht of mild dan ook) minder in bad, geen olie etc, en geen te droge lucht in t huis. het gaat zo vanzelf weg. duurt wel een tijdje maar daarna is t echt weg! ik gebruik badschuim van natusan in bad.
cetamacrogol vaseline FNA Dat is DE creme tegen een droge huidje Gebruik het al zo lang met joey Het kost minder dan 5 euro en je kan er een hele tijd mee Je kan het kopen bij de apotheek
je moet eens dexeryl proberen, op advies van de dermatoloog, is echt super, je kan het halen bij de aphotheek, kost wel 6 euro ofzo, maar het is echt goed...
ik gebruik voor jayla louis widmer bodycreme die is ook geschikt voor kinderen en echt met 2 dagen zijn alle schrale en droge plekjes weg! echt wondercreme en kan m zelf ook nog gebruiken
Wat iedereen misschien vergeet, is dat het momenteel door de vrieskou buiten en het constant stoken van de verwarming / kachel in huis ook heel droog is. Het is dus nu ook heel erg van belang om bakjes water op de verwarming te zetten om de luchtvochtigheid in huis omhoog te brengen. Daardoor heeft iedereen namelijk momenteel ook een drogere huid dan normaal.
Voor in bad gebruik ik Balneum Badolie extra vet. Super spul. Droge plekjes zijn zo weg. Voor schrale wangetjes gebruik ik de gezichtscreme van Balneum. Werkt ook goed vind ik!