koorts en overgeven

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Dafje, Feb 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi Meiden,

Ik weet dat het heerst, maar mijn kleine meisje is al sinds donderdag aan het overgeven en heeft afwisselend koorts. Het overgeven gebeurd tjidens het drinken van een fles en dan komt ook echt de hele fles eruit. Alles zit dan ook onder. Zij en ik van top tot teen, de bank en alles wat er omheen ligt/staat. Het is echt projectile vomitting zeg maar.
    Ze heeft geen last van diarree en heel af en toe blijft er een fles aardig inzitten (1 op de 4). Nog geen uitdrogingsverschijnselen gelukkig, maar ik wordt er een beetje moedeloos van en ik weet even niet meer wat ik ermee moet. We hebben zetpillen geprobeerd, maar dat hielp niet.. het is even weggegaan, maar de volgende dag begon het spugen weer.

Heeft iemand nog tips tegen het spugen. Volgens mij kan haar maagje gewoon niet zo goed tegen de voeding op het moment.. maar wat doe je daaraan/tegen?

Alvast Bedankt!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ze geeft al over sinds donderdag...ik zou heel snel naar de huisartsenpost gaan...Daar kun je dan zetpillen krijgen tegen het overgeven. Lijkt me wel belangrijk, want uitdroging is zo gebeurt (wij hebben een paar weken geleden ook op de SEH gezeten).

1 op de 4 flessen die erin blijven lijkt me veel te weinig.....als ik jou was zou ik actie ondernemen!

Heel veel beterschap voor je kleine!

3. We zijn donderdag ook naar de ha geweest en hebben toen zetpillen gekregen, maar die hielpen niet genoeg...

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Hier ook ziek sinds donderdag hetzelfde als bij jullie, alleen blijven de flessen sap hier wel binnen. Voor de zekerheid ook gister bij de huisartsenpost geweest, maar verder was alles goed op de buikgriep na. Maar als jou kleintje zo weinig drinkt zou ik maar even gaan beter 1 x teveel dan 1x te weinig. Heel veel sterkte, het is zielig om je ukkie zo te zien he :(

5. Niels is ook drie daagjes ziek geweest, spugen en diarree inderdaad. Ook 1 dag koorts gehad. Helaas kan je er weinig aan doen ben ik bang. We hebben hem wel elke keer als die gespuugt had ORS gegeven (tegen uitdrogen), goed de alertheid van je kleine in de gaten houden (Niels bleef vrolijk en speels) en de plasluiers. Als die meer dan 1 keer achter elkaar geen plasluier heeft gehad zou ik zeker de dokter bellen.

6. Kan je ORS krijgen bij de apotheek? Of alleen via de ha?

Plasluiers zijn alleen donderdag de hele dag niet geweest en nu om en om. Ik ga morgenochten naar het inloopspreekuur voor de zekerheid.

7. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    ORS kun je halen bij drogist.

8. Jeej.. ik ben aardig tevreden! Gisteren toch weer een zetpil gegeven en de zetpillen doen geloof ik aardig hun werk. Mevrouw heeft vanmorgen om 8:00 uur een flesje met 90+2 weggewerkt. Daarna om 10:30 uur een flesje 90+3. En net om 13:30 uur een flesje van 90+3. Ik ben aardig tevreden voor alsnog. Om 16:00 uur krijgt ze weer een zetpil en om 17:00 uur weer een fles. En dan hopelijk om 21:00 weer de laatste en ik hoop dat die laatste twee 120+4 zijn. Ik geef d'r 120+4 maar ze dronk net 90cc en ze begon te kokken, dus ik ben gestopt en dat was volgens mij precies genoeg voor d'r. Dus kijken wat de volgende fles gaat worden. Ben benieuwd

Share This Page